eko rally acropolis

Ποια diesel κινδυνεύουν με υποχρεωτική απόσυρση -Τι αποφάσισε η Ευρώπη

Kifisos mpotiliarisma 14 (1)

Εκατομμύρια diesel αυτοκίνητα μπαίνουν και πάλι στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία όπως όλα δείχνουν επιθυμεί να έρθει συντομότερα η ώρα της υποχρεωτικής απόσυρσής τους.

Η αλήθεια είναι ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δείξει πολλές φορές στο πρόσφατο παρελθόν πως θέλει να απομακρύνει τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα από τους ευρωπαϊκούς δρόμους, όσες επενδύσεις και αν κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε τεχνολογίες μείωσης ρύπων.

Αν και δεν μπορεί να «αγγίξει» τα πιο σύγχρονα μοντέλα, αφού συμμορφώνονται με τα πρότυπα εκπομπών, όσα από τα παλαιότερα έχουν χάσει το «τρένο» των προδιαγραφών μπαίνουν αναπόφευκτα στο στόχαστρο.

aposirsi diesel 1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο επίκεντρο, λοιπόν, των ευρωπαϊκών αρχών βρίσκονται όσα αυτοκίνητα πληρούν τις προδιαγραφές Euro 4 και Euro 5, με έτος πρώτης κυκλοφορίας μεταξύ 2011 και 2015, τα οποία, έχουν αρχίσει να αντιμετωπίζονται με καχυποψία.

Ο λόγος, όπως είπαμε, είναι οι εκπομπές ρύπων και συγκεκριμένα τα φίλτρα σωματιδίων (DPF), τα οποία σε πολλές περιπτώσεις έχουν αφαιρεθεί, απενεργοποιηθεί ή είναι κατεστραμμένα, αφού η αντικατάστασή τους σε περίπτωση φθοράς κοστίζει πανάκριβα.

Μέχρι σήμερα, ο εντοπισμός τέτοιων παρατυπιών γινόταν μέσω των ΚΤΕΟ και είναι εξαιρετικά δύσκολος, με την Ε.Ε. να αναζητά τρόπους να ελέγχει την απόδοση του φίλτρου και όχι μόνο την παρουσία του.

aposirsi diesel 2

Η λύση που θα χρησιμοποιηθεί είναι η μέτρηση της «αδιαφάνειας» των καυσαερίων, παρόλο που δεν θεωρείται ιδανική από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, καθώς κρίνεται αναξιόπιστη και ενδέχεται να δώσει ψευδώς θετικά αποτελέσματα.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η Ε.Ε. προχωρά ήδη σε ελέγχους των μοντέλων Euro 4 μέσω αυτής της διαδικασίας, ενώ για τα Euro 5 (από το 2009), όπου το φίλτρο έγινε υποχρεωτικό, θα εφαρμόζεται μέτρηση με μετρητή σωματιδίων. Η δοκιμή θα γίνεται στο ρελαντί για 30 δευτερόλεπτα, υπολογίζοντας τα μικροσωματίδια (PM) ανά κυβικό εκατοστό καυσαερίων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
aposirsi diesel 3

Το νέο αυτό «πρωτόκολλο» εφαρμόζεται ήδη σε Ολλανδία, Βέλγιο, Ελβετία και Γερμανία, ενώ μόνο στην τελευταία περισσότερα από 500.000 ντίζελ αυτοκίνητα έχουν ήδη αποσυρθεί από την κυκλοφορία λόγω δυσλειτουργιών στο φίλτρο DPF. Μάλιστα, το κύμα των ελέγχων αναμένεται να εξαπλωθεί σε όλη την Ευρώπη, καθώς οι σχετικές δοκιμές προγραμματίζεται να ενταχθούν στα εθνικά ΚΤΕΟ.

Το μόνο που απομένει είναι να συμφωνηθούν τα ανώτατα επιτρεπόμενα όρια, αφού σήμερα διαφέρουν ανά χώρα. Με απλά λόγια, οι ιδιοκτήτες παλαιών diesel μοντέλων θα πρέπει να πληρούν αυστηρά όρια εκπομπών ή να προχωρήσουν σε αντικατάσταση του οχήματός τους.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ