Νέο κίνημα «Δεν πληρώνω διόδια» - Ποιοι περνούν παράνομα

Dorean diodia 1

Χάος επικρατεί από ξένους τουρίστες που ενοικιάζουν αυτοκίνητα πραγματοποιούν παραβάσεις και οι κλήσεις έρχονται με καθυστέρηση πολλών ετών.

Σε «μάστιγα» τείνει να εξελιχθεί το θέμα μη πληρωμής των διοδίων από ξένους τουρίστες ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων που έχει πλήξει τον κλάδο και έχει προκαλέσει πολύ σοβαρά προβλήματα.

Ειδικότερα αυξάνονται συνεχώς οι παραβάσεις που αποστέλλουν οι Αρχές προς τις εταιρείες ενοικιάσεων και χρονομίσθωσης οι οποίες αφορούν σε μη εξόφληση διοδίων από σταθμούς σε όλη την Επικράτεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βέβαια η καθυστερημένη αποστολή των παραβάσεων δυσκολεύει κατά πολύ την ανεύρεση των οδηγών που έχουν πραγματοποιήσει την παράβαση με αποτέλεσμα οι εταιρείες να επωμίζονται την εξόφληση των κλήσεων μειώνοντας με αυτό τον τρόπο τα ταμειακά τους διαθέσιμα.

Οι εταιρείες ενοικιάσεων και χρονομίσθωσης βρίσκονταν ήδη σε συζητήσει με στελέχη της προηγούμενης κυβέρνησης αλλά δυστυχώς η προκήρυξη εκλογών και η σύσταση νέα κυβέρνησης στάθηκε η αφορμή να μείνουν όλα αυτά πίσω και το πρόβλημα δυστυχώς να διογκώνεται.

Σύμφωνα με στελέχη από την αγορά ενοικιάσεων και χρονομισθώσεων λίγο θέλει ακόμη για να έχουμε ένα νέο κίνημα «Δεν πληρώνω διόδια» από τους οδηγούς που κινούνται με οχήματα ενοικιάσεων

Τα πρόστιμα

Όσοι, λοιπόν, περνούν χωρίς να καταβάλουν το αντίτιμο από τα διόδια, φωτογραφίζονται από τις κάμερες που λειτουργούν κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων και στη συνέχεια τους αποστέλλεται στον τόπο διαμονής τους πρόστιμο 200 ευρώ, ενώ προβλέπεται και δυνητική επιβολή αφαίρεσης άδειας ικανότητας οδηγού, άδειας κυκλοφορίας και κρατικών πινακίδων οχήματος για 20 ημέρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώνεται ότι η βεβαίωση της παράβασης γίνεται από την ΕΛΑΣ, η οποία μπορεί να τη διαπιστώσει την παραβατική οδηγική συμπεριφορά είτε μέσω μέσω τεχνικών ή ηλεκτρονικών μέσων (δηλαδή καμερών), είτε αυτοπροσώπως.

Ειδικότερα, η άρνηση πληρωμής διοδίου καθίσταται παράβαση του Κ.Ο.Κ, ο οποίος στην παράγραφο 10 του Άρθρου 29 ορίζει τα εξής: «Απαγορεύεται η κυκλοφορία οχημάτων σε αυτοκινητοδρόμους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας, σήραγγες και γέφυρες που διακρίνονται με ειδικές πινακίδες σήμανσης χωρίς την καταβολή διοδίου τέλους, όταν και όπου προβλέπεται η καταβολή αυτή. Για την καταβολή του διοδίου τέλους είναι υπόχρεοι εις ολόκληρον ο κύριος και ο οδηγός του οχήματος. Η βεβαίωση της παράβασης γίνεται από τα αρμόδια αστυνομικά που τη διαπιστώνουν είτε αυτοπροσώπως είτε μέσω τεχνικών ή ηλεκτρονικών μέσων».

Πέρα από τα διοικητικά πρόστιμα, η συγκεκριμένη αντικοινωνική οδηγική συμπεριφορά ενέχει και τον κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος, όπως αποδεικνύουν και τα περιστατικά σύγκρουσης των «αρνητών διοδίων» με το προπορευόμενο όχημα, στην προσπάθειά τους να προλάβουν το κλείσιμο της μπάρας.

Η παραβίαση των μπαρών στα διόδια είναι ακόμα πιο εύκολη για τους αναβάτες μοτοσικλετών, οι οποίοι περιμένουν καρτερικά πίσω ή πλάι από το προπορευόμενο ΙΧ και μόλις οι μπάρες ανοίξουν... εξαφανίζονται εν ριπή οφθαλμού.

Οι αναβάτες δίκυκλων χρησιμοποιούν αναδιπλούμενες βάσεις πινακίδων οι οποίες “κρύβονται” εύκολα, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις τοποθετούν τις πινακίδες κυκλοφορίας κάτω από το πίσω φτερό, με αποτέλεσμα να μην είναι εύκολα ορατές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ