Η Fiat απαντά στην πτώση των πωλήσεων του 500 με τη νέα φετινή υβριδική έκδοση του μικρού της citycar, ενώ για τη νέα του γενιά δεν θα κάνει το ίδιο λάθος να το λανσάρει αποκλειστικά ως αμιγώς ηλεκτρικό.
Η επόμενη γενιά του Fiat 500, που αναμένεται το 2030, θα διατίθεται από την αρχή τόσο σε ηλεκτρική όσο και σε θερμική / υβριδική εκδοχή. Οι Ιταλοί έφτασαν σε αυτή την απόφαση αφότου είδαν τις πωλήσεις του 500e να καταρρέουν μετά από μόλις δύο χρόνια στην αγορά.

Έτσι, μέσα στο 2025 θα το διαθέτει και πάλι σε μια ήπια υβριδική έκδοση (Ιbrida), ενώ για την νέα του γενιά το σχεδιάζει για να εξοπλίζεται τόσο με αμιγώς ηλεκτρικό όσο και με θερμικό / υβριδικό σύστημα κίνησης.
BUY NOW
Το ηλεκτρικό Fiat 500, που βασίζεται στην πλατφόρμα STLA City, ξεκίνησε δυναμικά αλλά έχασε έδαφος μετά το 2022. Οι ετήσιες πωλήσεις του στην Ευρώπη μειώθηκαν κάτω από τις 30.000 μονάδες μέχρι το 2024, όταν το προηγούμενο βενζινοκίνητο μοντέλο αποσύρθηκε λόγω νέων ευρωπαϊκών κανονισμών ασφαλείας.

Αντιλαμβανόμενη ότι η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν εξελίχθηκε όπως αναμενόταν, η Fiat σχεδιάζει τη νέα γενιά με μεγαλύτερη ευελιξία ως προς την επιλογή κινητήρων, προσαρμόζοντάς την στις ανάγκες κάθε αγοράς.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της μάρκας, Olivier Francois, «πιστεύαμε ότι με τον καιρό οι πλανήτες θα ευθυγραμμίζονταν -προϊόν, τεχνολογία, υποδομές φόρτισης, ζήτηση και κρατική στήριξη- αλλά αυτό δεν συνέβη».

Με δεδομένο ότι πλησιάζει η απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με εκπομπές CO2 στην ΕΕ από το 2035, η Fiat επιλέγει μια πιο ρεαλιστική και ευπροσάρμοστη προσέγγιση για το νέο 500, δηλώνοντας ότι η γκάμα κινητήρων θα διαμορφωθεί ανάλογα με τη νομοθεσία και τις ανάγκες της αγοράς τα επόμενα χρόνια.
Η νέα γενιά, που αρχικά ήταν προγραμματισμένη για το 2027 αλλά μεταφέρθηκε για το 2030, θα βασιστεί στην STLA Small, μια νέα πλατφόρμα του ομίλου Stellantis που σχεδιάστηκε αρχικά για ηλεκτρικά μοντέλα - αλλά τελικά θα υποστηρίζει και θερμικές εκδόσεις.

Η ίδια πλατφόρμα θα χρησιμοποιηθεί και για το μελλοντικό Peugeot 208, ενώ στόχος της είναι να προσφέρει μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα ανάμεσα στα μοντέλα του ομίλου, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει κάποιες παραχωρήσεις στην αυτονομία ή την ευρυχωρία σε σχέση με αμιγώς ηλεκτρικούς αντιπάλους - όπως τα επερχόμενα Renault Twingo E-Tech και Volkswagen ID.1.

Όπως και το σημερινό μοντέλο, το νέο Fiat 500 του 2030 αναμένεται να κατασκευάζεται στο ιστορικό εργοστάσιο του Mirafiori στο Τορίνο, διατηρώντας την ιταλική του ταυτότητα παρά τις παγκόσμιες εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία.