To Fiat 500 επιστρέφει και είναι υβριδικό -Όσα αξίζει να γνωρίζετε για τη νέα έκδοσή του

FIAT 500e 3+1 1

Οι Ιταλοί ξαναβάζουν τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 λίτρου FireFly μαζί με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα στο μικρό τους citycar, για να ανταποκριθούν στη σχετικά χαμηλή ζήτηση για το ηλεκτρικό 500e.

“Αυτό θα είναι ένα 500 για τους πραγματικούς ανθρώπους, το πρακτικό 500” είπε χαρακτηριστικά ο Olivier Francois, διευθύνων σύμβουλος της Fiat, καθώς η τοποθέτηση του γνωστού μας τρικύλινδρου μοτέρ -των 70 ίππων- θα κατεβάσει το κόστος αυτής της έκδοσης κατά περισσότερα από 5.000 ευρώ σε σχέση με την αμιγώς ηλεκτρική.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όλα αυτά έρχονται μετά τη δύσκολη εμπορική πορεία του 500e, που λόγω της χαμηλότερης από την αναμενόμενη ζήτηση ανάγκασε το ιταλικό εργοστάσιο να διακόψει αρκετές φορές την παραγωγή του. Η απάντηση είναι μια πιο προσιτή και ρεαλιστική πρόταση, ένα πατροπαράδοτο βενζινοκίνητο 500 με τη βοήθεια μιας μικρής μπαταρίας και με μηχανικό κιβώτιο.

Παρότι το νέο 500 είχε σχεδιαστεί εξαρχής με γνώμονα τις απαιτήσεις της ηλεκτροκίνησης, η Fiat κατάφερε να ενσωματώσει τον τρικύλινδρο, 1.0 λίτρων mild-hybrid κινητήρα με ισχύ 70 ίππων - έναν κινητήρα που γνωρίσαμε από την προηγούμενη γενιά του 500 αλλά και το Panda, το οποίο συνεχίζει να πωλείται από το 2011.

Η αφαίρεση της ηλεκτρικής μπαταρίας αναμένεται να μειώσει σημαντικά το βάρος σε σχέση με το 500e. Για την ιστορία, η ηλεκτρική έκδοση ζυγίζει 1.255 κιλά με τη μικρή μπαταρία των 24 kWh και φτάνει τα 1.340 κιλά με την μεγαλύτερη των 42 kWh.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οπτικά, οι δύο εκδόσεις είναι σχεδόν πανομοιότυπες, με τη μόνη εμφανή διαφορά να είναι η προσθήκη μιας οριζόντιας γρίλιας στο εμπρός μέρος για την ψύξη του θερμικού κινητήρα.

Όπως και το ηλεκτρικό μοντέλο, το νέο τρικύλινδρο 500 mild-hybrid θα διατίθεται σε τρεις εκδόσεις αμαξώματος: hatchback, convertible και 3+1 (με την έξτρα, μικρή πίσω πόρτα στη δεξιά πλευρά).

Η κυκλοφορία του έρχεται σε μια κρίσιμη περίοδο για τη Stellantis, καθώς ο όμιλος κινδυνεύει με πρόστιμα εάν δεν συμμορφωθεί με τους νέους στόχους εκπομπών CO2 στην Ευρωπαϊκή Ένωση έως το τέλος του 2027.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το οξύμωρο της υπόθεσης είναι ότι αν το νέο 500 με κινητήρα εσωτερικής καύσης σημειώσει εμπορική επιτυχία, θα μπορούσε να δυσκολέψει την επίτευξη αυτών των στόχων, ανεβάζοντας τον μέσο όρο εκπομπών.

Στο πλαίσιο αυτό, η Fiat ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται να δούμε μια έκδοση της Abarth για το νέο 500 mild-hybrid, κυρίως λόγω των αυξημένων φόρων για ρυπογόνα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Οι επιδόσεις και ο σπορ χαρακτήρας περνούν πλέον στα ηλεκτρικά, όπως με το Abarth 500e και το νέο Abarth 600e.

Η απόφαση για παραγωγή του 500 mild-hybrid ελήφθη στο πλαίσιο της αναβάθμισης του εργοστασίου Mirafiori στο Τορίνο, το οποίο το 2023 κατασκεύασε μόλις 25.000 αυτοκίνητα - παρά το γεγονός ότι έχει δυνατότητα παραγωγής 100.000 οχημάτων ετησίως.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τον Νοέμβριο θα ξεκινήσει η παραγωγή των οχημάτων για τους πελάτες, ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να έχουν κατασκευαστεί 5.000 μονάδες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ