Μπλόκο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πλοία: Τι θα ισχύσει

ship loading

Τα περιστατικά πρόκλησης φωτιάς σε πλοία όπου υπήρχαν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχουν φέρει στο προσκήνιο το φλέγον ζήτημα σχετικά με το πόσο ασφαλής είναι η μεταφορά των τελευταίων δια θαλάσσης.

Τον γύρο του διαδικτύου έκαναν πριν από λίγους μήνες οι εικόνες ενός φλεγόμενου οχηματαγωγού πλοίου, το οποίο βυθίστηκε στον Ατλαντικό Ωκεανό, παρασύροντας στο βυθό σχεδόν 4.000 οχήματα.

Ανάμεσα σε αυτά ήταν και πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι μπαταρίες των οποίων εκτιμάται ότι συνέβαλαν στη διάδοση αλλά και την ενίσχυση της έντασης της φωτιάς. Το άδοξο τέλος του οχηματαγωγού Felicity Ace (περί ου ο λόγος) θορύβησε πολλές ναυτιλιακές εταιρείες, με ορισμένες να προχωρούν στην απαγόρευση μεταφοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσω των πλοίων τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ανάμεσα σε αυτές και η νορβηγική Havila Kystruten που εκτελεί με τον στόλο της δρομολόγια σε τουριστικούς προορισμούς των νορβηγικών ακτών.

Η διαφαινόμενη καταλυτική δράση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην πρόκληση φωτιάς στα πλοία απασχόλησε και την ΕΕ, η οποία ωστόσο δεν δείχνει διατεθειμένη να δώσει τέλος στις μεταφορές ηλεκτρικών αυτοκινήτων δια θαλάσσης.

Αυτό επιβεβαίωσε η Ευρωπαία Επίτροπος Μεταφορών, Αντίνα Βαλεάν, απαντώντας σε ερώτηση του Γερμανού ευρωβουλευτή Μάρκους Μπούχαϊτ, αν και παραδέχθηκε ότι πρέπει να ληφθούν αυστηρότερα μέτρα ασφαλείας. 

ηλεκτρικά αυτοκίνητα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Πότε η Κομισιόν θα είναι έτοιμη να προτείνει μια απαγόρευση στην Ευρωπαϊκή Ένωση ώστε να διασφαλίσει την ασφάλεια των πολιτών; Πόσες καταστροφές πλοίων (σ.σ. λόγω των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων) πρέπει να συμβούν και πόσοι θάνατοι πρέπει να επέλθουν προτού η Ευρωπαϊκή Ένωση αναλάβει δράση»; ήταν η ερώτηση του Γερμανού Ευρωβουλευτή, με την Αντίνα Βαλεάν να απαντά:

«Η Κομισιόν δεν έχει καμία πρόθεση να απαγορεύσει τη μεταφορά οχημάτων με εναλλακτικά συστήματα κίνησης σε πλοία […] Ταυτόχρονα η Επιτροπή υποστηρίζει το έργο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και ειδικά για την προσαρμογή της Σύμβασης Ασφαλείας Ζωής στη Θάλασσα (SOLAS) στους κινδύνους που απορρέουν από τη μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων ή οχημάτων που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα. Οι εν λόγω προσαρμογές θα περάσουν και στη νομοθεσία της ΕΕ», ανέφερε η Βαλεάν, η οποία πρόσθεσε ότι για την ενίσχυση της ασφάλειας μεταφοράς ηλεκτρικών οχημάτων δια θαλάσσης, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) έχει εκδώσει μια ντιρεκτίβα πάνω στη μεταφορά των συγκεκριμένων οχημάτων στους χώρους των Ρο-Ρο και των επιβατηγών πλοίων.

Σημειώνεται, τέλος, ότι το σκεπτικό πίσω από την άρνηση της ΕΕ να επιβάλει ένα σχετικό ban είναι ότι η Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη εργάζεται πυρετωδώς πάνω στην αυστηροποίηση των προδιαγραφών ασφαλείας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κάτι που θα καταστήσει ασφαλέστερη -μεταξύ άλλων- και τη μεταφορά τους δια θαλάσσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ