
Η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων βρίσκεται αναμφισβήτητα σε ένα σημείο καμπής αυτή την στιγμή. Από την άλλη, η τιμή των μπαταριών λιθίου-φωσφορικού σιδήρου έχει μειωθεί σε επίπεδο ρεκόρ.
Εκπλήσσοντας ακόμα και τους αναλυτές, το κόστος ανά kWh σε παγκόσμιο επίπεδο είναι 45 δολάρια, διότι πριν από έναν περίπου χρόνο, η μέση τιμή κυμαινόταν στα 66,5 δολάρια. Η πτώση ξεπερνά σε ποσοστό το 30% και αυτό ανοίγει διάπλατα τον δρόμο να πέσουν περαιτέρω οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Κανείς δεν ξέρει προς το παρόν αν θα παραμείνει η κατάσταση έτσι ή θα αλλάξει προς τα πάνω ή προς τα κάτω, όμως αυτός είναι ο τρόπος τα EVs να γίνουν φτηνότερα, συγκριτικά με τα μοντέλα που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Εκτός από την κατάρρευση των τιμών του λιθίου, τούτο συμβαίνει εξαιτίας και της υπερπροσφοράς. Ειδικά στην Κίνα, το φαινόμενο είναι ιδιαίτερα αισθητό, αφού οι κυβερνητικές επιλογές έχουν προκαλέσει την αύξηση της παραγωγής.
BUY NOW

Αξίζει λοιπόν να σημειωθεί πως μια μπαταρία LFP 60 kWh, κοστίζει 3.600 δολάρια περίπου. Γεγονός που αλλάζει σημαντικά την εικόνα στα ηλεκτρικά οχήματα, αν αναλογιστεί κανείς πως μιλάμε για το πιο ακριβό εξάρτημα ενός αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τις προβλέψεις, θα έρθει η στιγμή που θα συγκρίνονται άμεσα με τα συμβατικά.
Εν τω μεταξύ, όσο οι τιμές μειώνονται, τόσο η ζήτηση θα αυξάνεται. Ταυτόχρονα, σε εξέλιξη βρίσκεται και η μάχη για τους πόρους. Η Χιλή διπλασιάζει την παραγωγή λιθίου, η Rio Tinto επενδύει 6,7 δισεκατομμύρια δολάρια για την εξαγορά της Arcadium Lithium και η Ευρώπη επιβάλει δασμούς (από 9 έως 36,3%) στα κινεζικά αυτοκίνητα, προκειμένου να υποστηρίξει τις δικές τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Πάντως, το σκηνικό αυτό μπορεί να μην διαρκέσει για πολύ. Η αστάθεια στην αγορά και η γεωπολιτική, ίσως οδηγήσουν σε αλλαγές του κόστους. Ωστόσο επί του παρόντος, είναι μια σπάνια περίπτωση να επιταχυνθεί η ηλεκτροκίνηση.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ