
Η Volkswagen ετοιμάζει μια θεαματική ανατροπή στην πορεία της προς την ηλεκτροκίνηση, λανσάροντας το Project Nova - μια νέα αρχιτεκτονική για θερμικά και plug-in υβριδικά sedan, SUV και σπορ αυτοκίνητα.
Σε μια περίοδο που οι συσχετισμοί μεταξύ της αμιγούς ηλεκτρικήσης και των κινητήρων εσωτερικής καύσης (κυρίως για μελλοντικά υβριδικά αυτοκίνητα) αλλάζει υπέρ των δεύτερων στο σκηνικό της παγκόσμιας αυτοκίνησης, η VW ξεκινά μια τεράστια επένδυση για την εξέλιξη νέων τεχνολογιών για βενζινοκίνητα οχήματα.

Παρά τις αρχικές υποσχέσεις για πλήρη στροφή στην ηλεκτροκίνηση, η πραγματικότητα «προσγειώνει» τους κατασκευαστές. Το 2024 δεν αποτέλεσε την αναμενόμενη χρονιά-ορόσημο για τις πωλήσεις EV, αντιθέτως, είδαμε κάμψη στη ζήτηση και μεταβολές στα χρονοδιαγράμματα σχεδόν όλων των κατασκευαστών.
BUY NOW
Ενδεικτικά, η Mercedes παραδέχτηκε πως «ίσως ήμασταν πολύ αισιόδοξοι», ενώ Ford, Audi, Hyundai, Volvo και Aston Martin κάνουν πίσω από τις αρχικές δεσμεύσεις για πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας τους μέχρι το 2030.
Η Porsche είναι άλλο ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Παρά την επιτυχία της Taycan στην αρχή, πλέον βλέπει τις πωλήσεις της να υποχωρούν και επιστρέφει στα θερμικά μοντέλα, ενώ επενδύει ταυτόχρονα στα συνθετικά καύσιμα (e-fuels).
Ανάλογη στάση τηρούν Bentley και Lamborghini, οι οποίες “παγώνουν” την εξέλιξη των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων τους, διατηρώντας θερμικά σύνολα στην γκάμα τους για όσο καιρό η αγορά δεν είναι έτοιμη.

Στο παρασκήνιο όλων αυτών, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές γνωρίζουν καλά πως η πλήρης μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν μπορεί να στηριχθεί αποκλειστικά σε μια ευρωπαϊκή πολιτική, ειδικά όταν εξαρτάται σε τόσο μεγάλο βαθμό από κινεζικές πρώτες ύλες, όπως οι σπάνιες γαίες. Για αυτό και μετατέθηκαν για το 2027 -και μάλιστα με πολλές υποχωρήσεις και προσαρμογές- οι νέες προδιαγραφές ρύπων Euro7.
Σε αυτό το σκηνικό, λοιπόν, η απόφαση της Volkswagen -αν και δεν συνιστά υποχώρηση από την ηλεκτρική μετάβαση- αποτελεί μια ρεαλιστική προσαρμογή στην πραγματικότητα της αγοράς.

Όπως δήλωσε πέρυσι -ανακοινώνοντας μια νέα επένδυση εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων σε νέους θερμικούς κινητήρες- ο διευθύνων οικονομικός του Ομίλου VW, Arno Antlitz, στόχος είναι η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας των θερμικών μοντέλων, τα οποία εξακολουθούν να αποφέρουν σημαντικά κέρδη - κυρίως στις κατηγορίες μεγαλύτερων οχημάτων.
Έτσι προέκυψε το Project Nova. Αυτό βασίζεται σε μια νέα αρχιτεκτονική της κεντρικής ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου, η οποία υπόσχεται να αντικαταστήσει δεκάδες ανεξάρτητες μονάδες με μερικούς ισχυρούς κεντρικούς υπολογιστές.

Η νέα, απλοποιημένη αυτή αρχιτεκτονική μειώνει το βάρος, απλοποιεί τη δομή, βελτιώνει την απόδοση και μειώνει το κόστος παραγωγής. Επιπλέον, ενισχύει συστήματα ασφαλείας, ηλεκτρικών βοηθημάτων και λειτουργιών υποστήριξης οδηγού.