
Η νέα Scalable Systems Platform (SSP), η οποία προορίζεται να αποτελέσει τη βάση για όλα τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα του γερμανικού ομίλου, θα υποστηρίζει και θερμικούς κινητήρες - όχι όμως για την κίνηση των τροχών.
Η αρχιτεκτονική αυτή, η οποία είχε αρχικά ανακοινωθεί πριν από περίπου τέσσερα χρόνια και αναμενόταν να είναι έτοιμη ήδη, αντιμετώπισε καθυστερήσεις - αποδιδόμενες σε μεγάλο βαθμό στο τμήμα λογισμικού της Volkswagen, την Cariad.
Ωστόσο, η εξέλιξή της προχωρά και πρόσφατα αποκαλύφθηκε μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια: παρότι αμιγώς ηλεκτρική στον πυρήνα της, η πλατφόρμα θα μπορεί να φιλοξενήσει και κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα λειτουργούν αποκλειστικά ως γεννήτριες φόρτισης για την μπαταρία (range extenders)).
BUY NOW

Αυτοί οι θερμικοί κινητήρες δεν θα έχουν καμία μηχανική σύνδεση με τους τροχούς, ακολουθώντας τη φιλοσοφία μοντέλων όπως η BMW i3, το Mazda MX-30 με τον περιστροφικό κινητήρα, ή ακόμα και την τεχνολογία e-Power της Nissan.
Η Volkswagen έχει ήδη εκφράσει ενδιαφέρον για τους range extenders. Η νέα της υπο-μάρκα, Scout, που δημιουργήθηκε για την αγορά της Αμερικής, θα λανσάρει ένα pickup και ένα SUV που θα εξοπλίζονται με ατμοσφαιρικούς θερμικούς κινητήρες ως range extenders.Αντίστοιχα, στην Κίνα, το πρωτότυπο ID.Era, ένα τριθέσιο SUV που εξελίχθηκε με τη συνεργασία της SAIC, θα διαθέτει επίσης μια γεννήτρια βενζίνης.
Ωστόσο, η διάδοση αυτής της τεχνολογίας ενδέχεται να περιοριστεί. Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Thomas Schafer, δήλωσε πως στην Ευρώπη θεωρεί τα plug-in υβριδικά πιο βιώσιμη επιλογή.

Εξήγησε πως τα συστήματα range extender είναι ακριβότερα στην εξέλιξη, ενώ τα σημερινά PHEV προσφέρουν ήδη ικανοποιητική ηλεκτρική αυτονομία και δυνατότητα ταχείας φόρτισης, καθιστώντας ασύμφορη την παράλληλη προσφορά και των δύο λύσεων.
Η πλατφόρμα SSP είναι κομβικής σημασίας για τη VW, καθώς θα αποτελέσει τη βάση για μοντέλα από όλες τις μάρκες του Ομίλου και θα αντικαταστήσει σταδιακά όλες τις υφιστάμενες ηλεκτρικές πλατφόρμες. Αναμένεται να υποστηρίξει ένα ευρύ φάσμα οχημάτων, από μικρά hatchback πόλης έως μεγάλα SUV, καλύπτοντας συνολικά οκτώ διαφορετικές κατηγορίες αμαξωμάτων.

Τα πρώτα ηλεκτρικά μοντέλα βασισμένα στην SSP αναμένονται να κυκλοφορήσουν το 2026, πιθανότατα αρχικά στην Κίνα και ένα χρόνο αργότερα στην Ευρώπη. Ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα που θα χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα θα είναι η ένατη γενιά του Golf, η οποία θα είναι αμιγώς ηλεκτρική και αναμένεται προς το τέλος της δεκαετίας. Το σημερινό Golf (Mk8) με θερμικούς κινητήρες θα συνεχίσει να πωλείται παράλληλα για αρκετά χρόνια, ίσως μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Volkswagen, Oliver Blume, τόνισε: «Στοχεύουμε να είμαστε ο παγκόσμιος κινητήριος μοχλός τεχνολογίας για την αυτοκινητοβιομηχανία. Η SSP θα διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο σε αυτό. Έχουμε φτάσει σε ένα σημαντικό ορόσημο στην εξέλιξη της ηλεκτρικής μας πλατφόρμας του μέλλοντος. Τώρα προχωράμε με πλήρη ταχύτητα στην υλοποίηση».