Με 550 ίππους η νέα εκρηκτική BMW M4 CSL

BMW M4 CSL

Στο πλαίσιο των εορτασμών για την 50ή επέτειο, η BMW M GmbH παρουσιάζει τη νέα BMW M4 CSL που θα κατασκευαστεί σε μόλις 1.000 μονάδες.

Τα γονίδια που η M4 CSL μοιράζεται με την αγωνιστικών προδιαγραφών αδελφή της, την BMW M4 GT3, αντανακλώνται επίσης στις επιδόσεις της. Σε δοκιμαστικές διαδρομές στο Nordschleife του Nurburgring, η BMW M4 CSL, σημείωσε τους ταχύτερους χρόνους γύρου όλων των εποχών για όχημα παραγωγής του BMW Group.

Στην έκδοση της πίστας που χρησιμοποιείται παραδοσιακά για λόγους σύγκρισης – που έχει μήκος 20,6 χιλιόμετρα και δεν περιλαμβάνει την ευθεία στο τμήμα T13 – το χρονόμετρο έδειξε 7 λεπτά και 15,677 δευτερόλεπτα. Ο επίσημος και επικυρωμένος χρόνος γύρου για την πίστα των 20,832 χιλιομέτρων (πλήρης γύρος) ήταν 7 λεπτά και 20,2 δευτερόλεπτα. Οι τιμές επιτάχυνσης των 3,7 δευτ. για το 0 - 100 km/h και 10,7 δευτ., για το σπριντ 0 - 200 km/h είναι εξίσου εντυπωσιακές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το “CSL” σημαίνει “Competition, Sport, Lightweight” και αναφέρεται στον κρίσιμο ρόλο της σχεδίασης ελαχιστοποιημένου βάρους, για την εξασφάλιση της επιτυχίας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η BMW 3.0 CSL που αναπτύχθηκε από την BMW Motorsport GmbH σύμφωνα με την ίδια αρχή, κέρδισε το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (ETCC) στην πρώτη της προσπάθεια, το 1973.

bmw m4 csl

Για να ενισχυθεί ο σπορτίφ χαρακτήρας του αυτοκινήτου δόθηκε έμφαση – μεταξύ άλλων – στη μείωση του βάρους. Για παράδειγμα μόνο η τοποθέτηση των full bucket καθισμάτων M Carbon μείωσε το βάρος κατά περίπου 24 κιλά, συγκριτικά με τα στάνταρ καθίσματα που τοποθετούνται στην BMW M4 Competition Coupé.

Οι αλλαγές στο πλαίσιο, συμπεριλαμβανομένης της προσθήκης πολύ ελαφρών κεραμικών φρένων M Carbon και ειδικών ζαντών ελαφρού κράματος, ελατηρίων και γονάτων, μείωσαν το βάρος κατά 21 επιπλέον κιλά. Η μείωση της ποσότητας ηχομονωτικού υλικού και η μετάβαση σε εξαιρετικά ελαφριά ηχομόνωση εξοικονόμησε περίπου 15 κιλά, ενώ η χρήση εξαρτημάτων από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), αφαίρεσε περίπου έντεκα κιλά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
bmw m4 csl engine

Η ειδικά σχεδιασμένη μονάδα ισχύος της BMW M4 CSL βασίζεται στον ίδιο υψηλόστροφο, εξακύλινδρο, εν σειρά κινητήρα με τεχνολογία M TwinPower Turbo, που συναντάμε στην αγωνιστική BMW M4 GT3. Τα πλούσια αποθέματα απόδοσής του, επέτρεψαν μία σημαντική αύξηση της ισχύος χωρίς συμβιβασμούς στον τομέα της σταθερότητας ή της αντοχής. Κλειδί σε αυτή την ενίσχυση της ισχύος ήταν η αύξηση στη μέγιστη πίεση πλήρωσης των δύο mono-scroll υπερσυμπιεστών από 1,7 bar σε 2,1 bar και οι ειδικές για το μοντέλο προσαρμογές στο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα. Ο κινητήρας της BMW M4 CSL, αποδίδει μέγιστη ροπή 650 Nm μεταξύ 2.750 και 5.950 σ.α.λ. Η μέγιστη ισχύς των 550 ίππων παράγεται στις 6.250 σ.α.λ.

Ο αγωνιστικής προέλευσης σχεδιασμός του 3λιτρου κινητήρα εστιάζει ξεκάθαρα στις υψηλές στροφές και στη μέγιστη απόδοση ισχύος. Η χωρίς επίστρωση, closed-deck κατασκευή του στροφαλοθαλάμου, συμβάλλει στην εξαιρετική ακαμψία, ενώ ο σφυρήλατος, ελαφρύς στρόφαλος, του επιτρέπει να διαχειρίζεται εξαιρετικά υψηλά επίπεδα ροπής. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό ειδικό για μοντέλο M, είναι ο πυρήνας της κυλινδροκεφαλής που κατασκευάζεται με χρήση τεχνικών τρισδιάστατης εκτύπωσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
bmw m4 competition

 Το σύστημα εξαγωγής με τις διπλές απολήξεις, τα ηλεκτρικά ελεγχόμενα πτερύγια και το μειωμένο βάρος του σιλανσιέ από τιτάνιο, δημιουργούν επιπρόσθετα έναν συναρπαστικό και εμπνευσμένο από αγωνιστικά αυτοκίνητα, ήχο κινητήρα, που δημιουργήθηκε ειδικά για τη νέα BMW M4 CSL. Η ροπή που παράγεται από τον κινητήρα μεταφέρεται στους πίσω τροχούς της νέας BMW M4 CSL, μέσω ενός κιβωτίου M Steptronic οκτώ σχέσεων με Drivelogic. Ειδικές για το μοντέλο βάσεις κινητήρα και κιβωτίου, εξασφαλίζουν ότι η ισχύς μεταφράζεται σε δυναμική απόδοση με εξαιρετικά γρήγορο και άμεσο τρόπο. Η πιο σταθερή σύνδεση του κινητήρα και του κιβωτίου στη δομή του αυτοκινήτου είναι ξεκάθαρα αντιληπτή, κυρίως σε ακραίες συνθήκες οδήγησης με υψηλά φορτία.

bmw m4 csl
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως ο κινητήρας της νέας BMW M4 CSL, η τεχνολογία πλαισίου της επωφελείται από πληθώρα λεπτομερών αναβαθμίσεων – που έχουν προσαρμοστεί στα χαρακτηριστικά απόδοσης της κινητήριας μονάδας. Οι τροποποιήσεις αυτές περιλαμβάνουν τη σημαντική μείωση του βάρους του οχήματος και τις ειδικές για το μοντέλο βελτιώσεις στην ακαμψία του αμαξώματος, με αποτέλεσμα να αναβαθμίζεται αισθητά ο συνδυασμός ευέλικτου χειρισμού, δυναμισμού και ακρίβειας για τα οποία φημίζονται τα αυτοκίνητα BMW M.

Στον χώρο του κινητήρα, μία σύνθεση από μπάρες θόλων που δημιουργήθηκε εξ αρχής, αυξάνει την ακαμψία του αμαξώματος, κατά ένα ακόμα επίπεδο. Χρησιμοποιώντας αριθμητικά μοντέλα, η γεωμετρία των στοιχείων από χυτό αλουμίνιο ανάμεσα στους πύργους των γονάτων της ανάρτησης και του μπροστινού άκρου, έχει προσαρμοστεί με ακρίβεια στις δυνάμεις που ασκούνται σε διαφορετικές οδηγικές καταστάσεις.

bmw m4 competition

Ο επαναπροσδιορισμός της κινηματικής του άξονα και οι ειδικές για το μοντέλο ρυθμίσεις γωνίας κάμπερ, αμορτισέρ, βοηθητικών ελατηρίων και αντιστρεπτικών ράβδων, βελτιστοποιούν την ακρίβεια διεύθυνσης, τον έλεγχο κατά τη μεταφορά των πλευρικών δυνάμεων στις στροφές, την απόκριση των ελατηρίων και των αμορτισέρ και τη θέση των τροχών. Η ειδική για το μοντέλο ανάρτηση, συνοδεύεται από μία μείωση της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος κατά οκτώ χιλιοστά, συγκριτικά με την BMW M4 Competition Coupé.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη λίστα του στάνταρ εξοπλισμού του μοντέλου, συναντάμε επίσης το σύστημα προσαρμοζόμενης ανάρτησης Μ με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης M Servotronic με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιαμού, καθώς και τα κεραμικά φρένα M Carbon. Μία ειδική Μ έκδοση του συστήματος πέδησης Integrated Braking System, προσφέρει στον οδηγό εξαιρετική αίσθηση στο πεντάλ, ακόμα και όταν δοκιμάζονται τα  ανώτατα όρια των δυναμικών δυνατοτήτων του αυτοκινήτου και σε αντίξοες οδικές συνθήκες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ