Το λαθρεμπόριο καυσίμων «κοστίζει» 150 εκατ. ευρώ στο κράτος

 αντλία καυσίμων

Ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος παρουσίασε αρκετά και σημαντικά στοιχεία σχετικά με το χώρο των καυσίμων.

Μεταξύ άλλων τα προβλήματα παραβατικότητας παραμένουν και «κοστίζουν» στα κρατικά ταμεία έως και 150 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Ο ΣΕΕΠΕ υποστηρίζει πως ο κλάδος των καυσίμων επλήγη περισσότερο απ όλους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ειδικότερα, η ακριβή τιμή του πετρελαίου θέρμανσης και η μεγάλη αποθεματοποίησή του, έφερε μείωση στις πωλήσεις που αγγίζει το 41% το πρώτο 8μηνο του 2021.

Παράλληλα, ο Κλάδος Εμπορίας Πετρελαιοειδών ήταν ο μόνος κλάδος που προπλήρωνε τους δασμούς και τους φόρους. Ωστόσο, η πίστωση των 5 ημερών που δόθηκε δε λύνει τα προβλήματα, όπως υποστηρίζουν οι εταιρείες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, η αγορά καυσίμων μαστίζεται από ζητήματα παραβατικότητας. Ο Σύνδεσμος αναφέρει πως οι σημαντικότερες μορφές παραβατικότητας στην ελληνική αγορά είναι οι εξής: Τo λαθρεμπόριο στο πετρέλαιο κίνησης και στο υγραέριο κίνησης, η νόθευση καυσίμων με χημικές ουσίες και οι παράνομες παρεμβάσεις στη λειτουργία των αντλιών των πρατηρίων, με αποτέλεσμα να παραδίδονται μειωμένες ποσότητες στον καταναλωτή.

Οι άμεσες επιπτώσεις είναι σημαντικές:

  1. Tα ταμεία του κράτους χάνουν 100-150 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο από το λαθρεμπόριο και τη νόθευση.
  2. Οι καταναλωτές χάνουν 50-90 εκατ. ευρώ από την αγοραστική τους δύναμη, εξαιτίας των «πειραγμένων» αντλιών.

Βασικό πρόβλημα το σύστημα Εισροών-Εκροών

Πολλά από τα στοιχεία παραβατικότητας θα μπορούσαν να είχαν λυθεί με την καθολική εφαρμογή του συστήματος Εισροών-Εκροών. Αν και το λανσάρισμά του έγινε το 2010, η πλήρης λειτουργία του έχει μετατεθεί για τα τέλη του 2021 και έτσι είναι ακόμη ανενεργό.

Ο ΣΕΕΠΕ εισηγήθηκε τη συνεργασία με την Πολιτεία, ώστε με την τεχνική υποστήριξη και τεχνολογική συνδρομή του:

Να ξεπεραστούν τα προβλήματα που υπάρχουν από τα μη πιστοποιημένα λογισμικά των συστημάτων Εισροών – Εκροών που έχουν εγκατασταθεί στα πρατήρια, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται «κενά ασφαλείας», και να μην διασφαλίζεται η ορθή αποστολή των ψηφιακών δεδομένων.

Να αξιοποιηθεί η νέα πλατφόρμα της ΑΑΔΕ «MyData». Χωρίς να επιβαρυνθούν με νέα κόστη οι πρατηριούχοι, το σύστημα να αρχίσει να λειτουργεί άμεσα και να μεταδίδει ψηφιακά δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, τα οποία θα αξιοποιούνται πλέον από την Πολιτεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ