Λαμία-Πάτρα σε 1,5 ώρα: Ο νέος αυτοκινητόδρομος που αλλάζει την Κεντρική Ελλάδα

e65 motorway

Σάρκα και οστά παίρνει πλέον ο δρόμος Μπράλος-Άμφισσα, τμήμα του Διαγώνιου Άξονα «Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο».

Έργο εθνικής σημασίας αποτελεί ο Διαγώνιος Άξονας «Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο» ο οποίος θα επιτρέψει τη μείωση της απόστασης μεταξύ Λαμίας και Πάτρας από 185 χλμ. σήμερα στα 160 χλμ., και θα συρρικνώσει τον χρόνο οδήγησης για ένα ΙΧ στο μισό, δηλαδή από 3 ώρες σήμερα σε 1,5.

Τμήμα του Διαγώνιου Άξονα είναι ο οδικός άξονας Μπράλος-Άμφισσα που ξεκίνησε να κατασκευάζεται, όπως δήλωσε πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τον Απολογισμό έργου του τελευταίου τριμήνου και προγραμματισμός δράσεων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το 2024.

Μπράλος Άμφισσα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Μπράλος-Άμφισσα αφορά σε νέο αυτοκινητόδρομο μήκους 25 χλμ. που χωρίζεται στα εξής υποτμήματα:

-1ο Υποτμήμα: Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300)
-2ο Υποτμήμα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη – Άμφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700)

Διευκρινίζεται ότι η παράκαμψη Γραβιάς (7+300 – Χ.Θ. 9+300), συνολικού μήκους περίπου 2,5 χλμ. έχει κατασκευαστεί και δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης, ενώ το τμήμα του άξονα από Χ.Θ. 9+300 έως τον Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη στη Χ.Θ. 14+000, μήκους 5 χλμ. έχει ενταχθεί σε  άλλη εργολαβία και αναμένεται να ξεκινήσει.

Μπράλος Άμφισσα

Προβλέπεται να κατασκευαστούν δύο σήραγγες, η πρώτη μήκους 2.225 μ. και η δεύτερη 2.485 μ., 6 ισόπεδους κόμβους, 7 γέφυρες αλλά και ένα δίκτυο παράλληλων και κάθετων δρόμων για τη σύνδεση του υφιστάμενου δικτύου.

Η διάρκεια των εργασιών στο Μπράλος-Άμφισσα ορίστηκε σε 54 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης (Φλεβάρης 2023). Το έργο είναι προϋπολογισμού 285,6 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται (τα 262,2 εκατ. ευρώ) από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως έχουμε γράψει, ο ο Διαγώνιος Άξονας θα ενώσει τον αυτοκινητόδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τον Ε65, την Ιόνια Οδό, τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και κατ` επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος), βγάζοντας από την απομόνωση πολλές περιοχές της Φθιώτιδας, της Φωκίδας και της Αιτωλοακαρνανίας.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ