Ο νέος αυτοκινητόδρομος που αλλάζει τον χάρτη της Κεντρικής Ελλάδας -Λαμία-Καρπενήσι σε χρόνο ρεκόρ

αυτοκινητόδρομος

Στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση του χρόνου ταξιδιού θα συμβάλει ο νέος οδικός άξονας της Κεντρικής Ελλάδας.

Την άγουσα της υλοποίησης παίρνει τελικά τo έργο ο «Οδικός Άξονας Λαμία – Καρπενήσι, τμήμα Σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού» μετά από ακυρώσεις και επαναπροκηρύξεις του διαγωνισμού.

Όπως επιβεβαίωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τον χθεσινό (18/1) απολογισμό του έργου του τελευταίου τριμήνου και την παρουσίαση των προγραμματισμένων δράσεων, έχουν κατατεθεί οι συμμετοχές για την προεπιλογή αναδόχου κατασκευής. Εν συνεχεία θα ακολουθήσει το β’ στάδιο, ήτοι η υποβολή τεχνικών και οικονομικών προσφορών, απ’ όπου θα προκύψει και ο ανάδοχος του έργου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το έργο έχει μήκος περίπου 30 χλμ. και εκτείνεται στο σύνολό του εντός ορίων της Π.Ε. Φθιώνοντας, μειώνοντας τον χρόνο ταξιδιού και ενίσχυοντας τα επίπεδα οδικής ασφάλειας.

Αφετηρία του οδικού άξονα είναι το πέρας του ανατολικού μετώπου της υφιστάμενης Σήραγγας Τυμφρηστού και πέρας το δυτικό όριο της κατασκευασθείσας παράκαμψης Μακρακώμης. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα απαιτητικό έργο, το οποίο στο σύνολό του ακολουθεί νέα χάραξη.

αυτοκινητόδρομος

Ο νέος οδικός άξονας, που ανήκει στο δευτερεύον Εθνικό Δίκτυο της χώρας, καθώς επίσης στο Ελληνικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο, αποτελεί αναπτυξιακό έργο πολύ μεγάλης ανταποδοτικότητας για την κεντρική Στερεά Ελλάδα.

Η κατασκευή του οδικού άξονα Λαμία-Καρπενήσι περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- την κατασκευή μεγάλων τεχνικών έργων γεφύρωσης, οπλισμένων επιχωμάτων, τοίχων οπλισμένης γης, οπλισμένων τοίχων αντιστήριξης, τοίχων ορύγματος, οπλισμένων βάσεων επιχωμάτων, ισόπεδων κόμβων, τεχνικών άνω και κάτω διαβάσεων, πλήθος οχετών, ενώ προβλέπεται επίσης και η διευθέτηση ρεμάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα υπόλοιπα μεγάλα έργα που υλοποιούνται ή αναμένεται να ξεκινήσουν

- Ο οδικός άξονας Άκτιο – Αμβρακία που ολοκληρώνεται και παραδίδεται στις 31 Ιανουαρίου.

- Τα τμήματα Τρίκαλα – Καλαμπάκα και Λαμία – Ξυνιάδα του Αυτοκινητόδρομου Ε65 εξελίσσονται και αναμένεται να παραδοθούν, σταδιακά, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024.

- Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η υλοποίησή του αναμένεται να διαμορφωθεί στο 50% τον Ιούνιο και να ξεπεράσει το 75% τον Δεκέμβριο, ενώ - στο σύνολό του - το έργο θα παραδοθεί, όπως έχουμε δεσμευτεί, το 2025.

- Αποσφραγίστηκαν οι φάκελοι των τεχνικών προσφορών για τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.), και τις επόμενες ημέρες θα ανοίξουν και οι οικονομικές προσφορές.

- Ξεκίνησαν οι εργασίες του αυτοκινητόδρομου Μπράλος – Άμφισσα.

- Συμβασιοποιήθηκε το έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου της Δυτικής Αττικής, και ξεκίνησαν οι σχετικές εργασίες.

Τέλος, οι εργασίες στο Μετρό της Θεσσαλονίκης προχωρούν όπως δεσμευτήκαμε στις προγραμματικές μας δηλώσεις και το έργο θα παραδοθεί στην κοινωνία τον εφετινό Νοέμβριο.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ