Κυρανάκης: Ποιο αντικίνητρο εφαρμόζουν άλλα κράτη μέλη για να μειωθεί η κίνηση;
Ο Αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αποκάλυψε ότι εξετάζεται και η απαγόρευση κίνησης των φορτηγών για 3 ώρες στην Αθήνα.
Ιδιαίτερα αποκαλυπτικός ήταν ο αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κωνσταντίνος Κυρανάκης μιλώντας στο Action24 σχετικά με το κυκλοφοριακό πρόβλημα που υπάρχει στην Αθήνα, την 24ωρη λειτουργία των Μέσων Σταθερής Τροχιάς το Σάββατο όπως επίσης και για τα αντικίνητρα που έχουν υιοθετήσει άλλα κράτη μέλη της ΕΕ ώστε να αποτρέψουν την κίνηση των αυτοκινήτων.
Πιο συγκεκριμένα ο κ. Κυρανάκης ξεκαθάρισε ότι: «Αυτή η πόλη δεν χωράει άλλους ανθρώπους. Δεν χωράμε άλλοι στην Αθήνα. Το κυκλοφοριακό δεν λύνεται από μόνο του αλλά εμείς ως υπουργείο Μεταφορών αναβαθμίζουμε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Άλλες πόλεις σε κράτη μέλη της ΕΕ έχουν υιοθετήσει αντικίνητρα για να μειώσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα και όποιος κινείται μόνος του σε αυτοκίνητο πληρώνει πρόστιμο! Κάτι αντίστοιχο για να συμβεί στην Ελλάδα θα πρέπει να αποφασιστεί από συναρμόδια Υπουργεία.»
BUY NOW
Ποιο είναι το αντικίνητρο που εφαρμόζει το Παρίσι
Από τον Μάιο του 2025 στη Γαλλία εφαρμόζεται ένα νέο μέτρο, το οποίο έχει στόχο να αποτρέψει το μποτιλιάρισμα και ταυτόχρονα μειώσει τις εκπομπές ρύπων, προτρέποντας τους οδηγούς να μην κινούνται μόνοι με το αυτοκίνητο.
Συνολικά, 13 νέες κάμερες επιτηρούν πλέον αυτές τις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας στο Παρίσι, οι οποίες αναγνωρίζονται από την ειδική σήμανση με τον ρόμβο που φαίνεται παρακάτω. Για τους οδηγούς που τις χρησιμοποιούν χωρίς να πληρούν τις προϋποθέσεις προβλέπεται πρόστιμο 135 ευρώ, το οποίο μειώνεται στα 90 ευρώ αν πληρωθεί εντός προκαθορισμένου διαστήματος.
Οι λωρίδες αυτές προορίζονται κυρίως για χρήση από οχήματα που έχουν τουλάχιστον δύο επιβάτες, από ταξί και από μέσα μαζικής μεταφοράς. Επίσης επιτρέπεται η ελεύθερη διέλευση σε ασθενοφόρα και περιπολικά, μοτοσικλέτες που έχουν δύο αναβάτες, αλλά και οχήματα που έχουν διαπίστευση ότι μεταφέρουν ή ανήκουν σε ΑμεΑ.
Οι ειδικές λωρίδες carpooling είναι ενεργές όταν εμφανίζεται ο χαρακτηριστικός λευκός ρόμβος στις αντίστοιχες φωτεινές πινακίδες. Η λειτουργία τους μπορεί να διακοπεί οποιαδήποτε στιγμή. Τα ραντάρ δεν καλύπτουν συνεχώς ολόκληρα τα τμήματα των δρόμων, αλλά ενεργοποιούνται σε καθορισμένες ώρες και ημέρες, κυρίως τις εργάσιμες ημέρες και κατά τις ώρες αιχμής.
Σχετικά με την κίνηση των φορτηγών στην Αθήνα ο αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι εξετάζουν την απαγόρευση κίνησης των φορτηγών από τις 07:00 έως τις 10:00 π.μ. ώστε να δοθεί μια «ανάσα» στις κινήσεις των πολιτών. Ωστόσο το μεγάλο μειονέκτημα θα είναι το κυκλοφοριακό χάος που θα προκαλείται πριν και μετά το ωράριο απαγόρευσης κίνησης των φορτηγών στους κεντρικούς οδικούς άξονες του Λεκανοπεδίου. Όπως αποκάλυψε ο αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών: «Αυτή τη στιγμή αποτυπώνουμε την κίνηση μέσω drones ώστε να αναλύσουμε τα δεδομένα την κίνησης των φορτηγών στον κεντρικό αυτοκινητόδρομο της Αθήνας.»
Σχετικά με την 24ωρη λειτουργία του Μετρό τα Σάββατα ο κ. Κυρανάκης αποκάλυψε ότι: «Πάνω από 60.000 επικυρώσεις εισιτηρίων πραγματοποιούνται τα Σάββατα όπου το Μετρό κινείται 24ώρες βελτιώνοντας πολύ την οδική ασφάλεια στην Αθήνα καθώς οι νέοι που θέλουν να διασκεδάσουν δεν χρειάζεται να μετακινηθούν με κάποιο αυτοκίνητο. Οι εργαζόμενοι επίσης συντελούν τεράστιο κοινωνικό έργο. Όταν θα έρθουν οι νέοι συρμοί θα μπορούμε να δούμε και την 24ωρη λειτουργία του Μετρό και την Παρασκευή.»
Ο Αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε και στα τρόλεϊ επισημαίνονταν ότι από την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου ξεκινούν τα συνεργεία να ξηλώνουν τα καλώδια των τρόλεϊ στον Πειραιά όπου έχει δημιουργηθεί και ένα θέμα με το Τραμ. Τα δρομολόγια των τρόλεϊ θα αντικατασταθούν από λεωφορεία και η απόφαση για την κατάργηση των τρόλεϊ ελήφθη καθαρά για οικονομικούς λόγους καθώς το 1 τρόλεϊ κοστίζει όσο 3 ηλεκτρικά λεωφορεία. Την ίδια στιγμή έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός για την πρόσληψη εκατοντάδων οδηγών και έχει ανακοινωθεί η αύξηση των μισθών τους από τον Ιανουάριο του 2026 ώστε πολλοί υπάλληλοι να επιστρέψουν στο τιμόνι των λεωφορείων με αποτέλεσμα να αυξηθούν και τα δρομολόγια. Επίσης ολοκληρώνεται άμεσα και ο διαγωνισμός για την προμήθεια 600 καμερών που θα τοποθετηθούν στα λεωφορεία καταγράφοντας τους παραβάτες οδηγούς αυτοκινήτων που καθυστερούν τα δρομολόγια των λεωφορείων.»