Η Mercedes-AMG One βγαίνει στο δρόμο το 2022

Mercedes-AMG One

Πέντε χρόνια μετά την παρουσίασή του στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης, το hypercar Mercedes-AMG One (Project One) όχι μόνο είναι ακόμα στη ζωή, αλλά ετοιμάζεται από το Affalterbach να βγει στην παραγωγή μέσα στο 2022.

Η υβριδική Mercedes-AMG One με τους 1.086 ίππους της έχει χαρακτηριστεί από τη γερμανική εταιρεία ως «μια Formula 1 για το δρόμο»: υιοθετώντας πληθώρα τεχνολογιών και μηχανικών μερών από τα μονοθέσια της Mercedes AMG F1, είναι ό,τι πλησιέστερο μπορεί να αγοράσει κανείς στο αυτοκίνητο με το οποίο αγωνίζεται ο Lewis Hamilton στα Grands Prix.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα, το γερμανικό hypercar έχει χτιστεί με πυρήνα μια ελαφρώς τροποποιημένη εκδοχή της μονάδας ισχύος των Mercedes της Formula 1, η οποία κυριαρχεί στο σπορ από το πέρασμα στην υβριδική εποχή του το 2014.

Η μονάδα ισχύος αυτή συνδυάζει έναν θερμικό κινητήρα V6 Turbo 1.6 λίτρου -απόδοσης 603 hp- με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες - δύο περισσότερους από τη F1. Οι δύο μπροστινοί κινούν τους εμπρός τροχούς για να επιτευχθεί η ηλεκτρική τετρακίνηση AMG Performance 4MATIC+, σε αντίθεση με το μονοθέσιο του Hamilton που έχει την κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με αυτή τη διάταξη, και τους συνολικούς 1.086 ίππους του συστήματος, η τελική ταχύτητα του Mercedes-AMG One ξεπερνά τα 350 km/h, και «εκτοξεύεται» από στάση στα 200 km/h σε 6 δευτερόλεπτα. Σε αυτό βοηθά και η διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα, περίπου στα 1.200 κιλά, παρότι τα 420 από τα κιλά αυτά είναι της μπαταρίας.

Η τελευταία, που βρίσκεται στο ατσάλινο δάπεδο στο οποίο βασίζεται το ανθακονημάτινο μονοκόκ, παρέχει και τη δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης για 25 χιλιόμετρα. Το, αντίστοιχο της F1, σύστημα KERS ανακτά την κινητική ενέργεια κατά την κύλιση και την πέδηση και την προσφέρει στους εμπρός ηλεκτροκινητήρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός προηγμένου σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων της Xtrac, ενώ το torque vectoring διασφαλίζει την άρτια κατανομή της ροπής σε κάθε τροχό, που είναι μια πολύ δύσκολη ηλεκτρονική άσκηση. Επίσης, στα πρότυπα της F1, η πίσω ανάρτηση (διπλών ψαλιδιών) είναι συνδεδεμένη πάνω στο κάλυμμα του κιβωτίου ταχυτήτων.

Μετά την παρουσίασή του, το Mercedes-AMG One πέρασε από διάφορα στάδια εξέλιξης, μεταξύ άλλων και με καμουφλάζ στο κέντρο εξέλιξης του Millbrook, στη Βρετανία. Η καθυστέρησή του να βγει στην -περιορισμένη, φυσικά- παραγωγή οφείλεται τόσο στα προβλήματα που προέκυψαν από την πανηδμία, όσο και στις μεγάλες τεχνικές δυσκολίες της δημιουργίας μιας «F1 δρόμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

O πρώην διοικητής της AMG (και νυν της Aston Martin), Tobias Moers, παραδέχθηκε ότι, ειδικά με τη διαρκή αυστηροποίηση των προδιαγραφών ρύπων, «δεν είναι εύκολο να βάλεις έναν κινητήρα F1 σε ένα αυτοκίνητο δρόμου».

Και εξήγησε: «Για παράδειγμα, το ρελαντί στη F1 είναι 6.000 σ.α.λ., ενώ για ένα αυτοκίνητο δρόμου πρέπει να είναι 1.000 ή 1.200 στροφές. Στη F1 η καύση είναι καλύτερη σε υψηλές στροφές και υπό μεγάλο φορτίο, αλλά δεν είναι καλή στις χαμηλές - σε συνθήκες που συνήθως κινούμαστε στις μετρήσεις ρύπων. Χρειάστηκε πολλή προσπάθεια να φέρουμε τα πράγματα στο σημείο που θέλαμε».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φαίνεται, τώρα, πως η Mercedes-AMG έφτασε στο σημείο αυτό, και το hypercar του Affalterbach θα παραδοθεί στους πρώτους αγοραστές του περί τον μέσον του 2022.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ