Η νέα πινακίδα που θα κυριαρχήσει στους δρόμους -Τι πρόστιμο πληρώνουν όσοι οδηγούν μόνοι στο αυτοκίνητο

Pinakida mple romvos 11

Εδώ και λίγες μέρες, εφαρμόζεται ένα νέο μέτρο στη Γαλλία, το οποίο έχει στόχο να αποτρέψει το μποτιλιάρισμα και ταυτόχρονα μειώσει τις εκπομπές ρύπων, προτρέποντας τους οδηγούς να μην ταξιδεύουν μόνοι με το αυτοκίνητο.

Ο καινούργιος κανονισμός συνοδεύεται από νέα οδική σήμανση και εφαρμόστηκε με βασικότερο σκοπό να αποσυμφορήσει πολυσύχναστους δρόμους σε ώρες αιχμής. Επιπλέον, συνδυάζει «το τερπνόν μετά του ωφελίμου», αφού σκοπεύει να μειώσει και τις εκπομπές ρύπων.

Πιο συγκεκριμένα, από τις 2 Μαΐου 2025, τα νέα ραντάρ παρακολούθησης λωρίδων που προορίζονται πλέον για οχήματα carpooling (συνεπιβατισμού) τέθηκαν σε πλήρη λειτουργία στον περιφερειακό δρόμο του Παρισιού και σε δύο τμήματα αυτοκινητοδρόμων του Île-de-France (Α1 και Α13).

Pinakida mple romvos 12
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τον όρο, το carpooling είναι μία τακτική η οποία επιτρέπει σε ιδιοκτήτες οχημάτων να δέχονται και άλλους επιβάτες, γνωστούς ή και αγνώστους, με σκοπό αφενός να μοιράζονται τα έξοδα χρήσης του αυτοκινήτου, και αφετέρου να εξυπηρετούνται όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιώντας τα λιγότερα δυνατά οχήματα, και άρα ελαττώνοντας τις εκπομπές ρύπων.

Συνολικά, 13 νέες κάμερες επιτηρούν πλέον αυτές τις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας στο Παρίσι, οι οποίες αναγνωρίζονται από την ειδική σήμανση με τον ρόμβο που φαίνεται παρακάτω. Για τους οδηγούς που τις χρησιμοποιούν χωρίς να πληρούν τις προϋποθέσεις προβλέπεται πρόστιμο 135 ευρώ, το οποίο μειώνεται στα 90 ευρώ αν πληρωθεί εντός προκαθορισμένου διαστήματος.

Pinakida mple romvos 13

Οι λωρίδες αυτές προορίζονται κυρίως για χρήση από οχήματα που έχουν τουλάχιστον δύο επιβάτες, από ταξί και από μέσα μαζικής μεταφοράς. Επίσης επιτρέπεται η ελεύθερη διέλευση σε ασθενοφόρα και περιπολικά, μοτοσικλέτες που πραγματοποιούν «σφήνα» ή έχουν δύο αναβάτες, αλλά και οχήματα που έχουν διαπίστευση ότι μεταφέρουν ή ανήκουν σε ΑμεΑ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι νέες κάμερες έχουν τη δυνατότητα να αναγνωρίσουν κατηγορίες οχημάτων (π.χ. ταξί, ΙΧ ή λεωφορεία), να μετρούν επιβάτες, στα μπροστινά και στο πίσω κάθισμα, αλλά και να «διαβάζουν» τις πινακίδες των οχημάτων.

Pinakida mple romvos 14

Σε συνέντευξη Τύπου στις 29 Απριλίου, ο David Belliard, αναπληρωτής δήμαρχος του Παρισιού, αρμόδιος για τις μεταφορές, τόνισε πως στόχος είναι η μείωση της χρήσης ιδιωτικών οχημάτων και η προώθηση πιο οικολογικών συνηθειών, και όχι τα έσοδα από πρόστιμα. Ωστόσο, προανήγγειλε πως «σε συγκεκριμένες ημέρες, οι έλεγχοι ενδέχεται να ενταθούν για να σταλεί ισχυρό μήνυμα».

Οι ειδικές λωρίδες carpooling είναι ενεργές όταν εμφανίζεται ο χαρακτηριστικός λευκός ρόμβος στις αντίστοιχες φωτεινές πινακίδες. Η λειτουργία τους μπορεί να διακοπεί οποιαδήποτε στιγμή. Τα ραντάρ δεν καλύπτουν συνεχώς ολόκληρα τα τμήματα των δρόμων, αλλά ενεργοποιούνται σε καθορισμένες ώρες και ημέρες, κυρίως τις εργάσιμες ημέρες και κατά τις ώρες αιχμής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Pinakida mple romvos 15

Τα συγκεκριμένα ραντάρ δεν εκδίδουν αυτόματα πρόστιμα. Κάθε παράβαση που εντοπίζεται επαληθεύεται και εγκρίνεται από αρμόδιο υπάλληλο. Σύμφωνα με τον Δήμο Παρισιού, τα συστήματα καταγράφουν μόνο τις πινακίδες κυκλοφορίας και μια θολή εικόνα των επιβατών.

Εάν δεν εντοπιστεί παράβαση, οι εικόνες διατηρούνται για μόλις δύο ώρες, σε πλήρη συμμόρφωση με τη νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων. Αν διαπιστωθεί παράβαση, οι εικόνες διατηρούνται ως αποδεικτικά στοιχεία.

Το σύστημα βρίσκεται σε πιλοτική φάση, με την περίοδο δοκιμής να διαρκεί έξι μήνες, οπότε και θα εξεταστεί το σενάριο μονιμοποίησης του μέτρου.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ