Η γέφυρα που ένωσε τη χώρα -Αυτό είναι το νέο κατασκευαστικό θαύμα της Κροατίας (video)

Γέφυρα Κροατία

Μια από τις σημαντικότερες στιγμές στην ιστορία της σύγχρονης Κροατίας σηματοδοτούν τα εγκαίνια της νέας και εντυπωσιακής καλωδιωτής γέφυρας Peljesac που ξεκίνησε να λειτουργεί.

Με διαφορά το μεγαλύτερο έργο υποδομής της Κροατίας των τελευταίων ετών, η γέφυρα Peljesac ολοκληρώθηκε έπειτα από 14 χρόνια εργασιών και προσφέρει πλέον τις υπηρεσίες της στους κάτοικους της χώρας έπειτα από τα επίσημα εγκαίνια της που πραγματοποιήθηκαν στις 26 Ιουλίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με κόστος που έφτασε στα 550 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 357 εκατ. χρηματοδοτήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η γέφυρα Peljesac πήρε το όνομα της από την ομώνυμη χερσόνησο και είναι ένα σύγχρονο «μνημείο» εθνικής υπερηφάνειας για τους Κροάτες.

Η γέφυρα είναι το μεγαλύτερο έργο στη χώρα μετά τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας και συνδέει ξανά τη νότια ακτή της Αδριατικής με την υπόλοιπη χώρα. Σε αυτό το σημείο η χώρα είχε κοπεί στα δύο λόγω του Διάδρομο του Neum προς τη θάλασσα που δόθηκε στη περίκλειστη γειτονική Βοσνία. Ο εν λόγω διάδρομος ανάγκαζε τους Κροάτες (αλλά και τους τουρίστες) που βρίσκονταν στο νότιο μέρος της χώρας να περνούν από δύο συνοριακά περάσματα για να περάσουν ξανά στη χώρα τους ή να χρησιμοποιούν και πλοίο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Κροατία έψαχνε διακαώς μια λύση αποκατάστασης από το 2013 που εντάχθηκε στην Ε.Ε. με την κατασκευή γέφυρας που παρακάμπτει τον Διάδρομο του Neum να επικρατεί όλων των άλλων.

H κατασκευή που πραγματοποιήθηκε από την κινέζικη κρατική εταιρεία The China Road and Bridge Corporation (CRBC), με τις υπόλοιπες εταιρείες που έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό για την κατασκευή της να διαμαρτύρονται για την πολύ χαμηλή προσφορά της CRBC λέγοντας ότι οι Κινέζοι μπορούν να το κάνουν αυτό γιατί χρηματοδοτούνται από την κυβέρνηση.

Η κατασκευή της γέφυρας ξεκίνησε το 2007 αλλά για οικονομικούς λόγους σταμάτησε το 2010. Ξεκίνησε εκ νέου το 2018 για να ολοκληρωθεί τέσσερα χρόνια μετά. Συνολικά, χωρίς τη διακοπή των εργασιών, χρειάστηκαν επτά χρόνια για να κατασκευαστεί η γέφυρα, η οποία συμπληρώνεται από 32 συνολικά χιλιόμετρα συνδετικών δρόμων που κατασκευάζονται από αυστριακές και ελληνικές εταιρείες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το συνολικό μήκος της Peljesac φτάνει στα 3.940 μέτρα με το κυρίως κατάστρωμα να φτάνει στα 2.240 μέτρα και το πρώτο αυτοκίνητο που τη διέσχισε επίσημα ήταν το εγχώριο και αμιγώς ηλεκτρικό hypercar Rimac Nevera των 1.914 ίππων. Παρών στα εγκαίνια της γέφυρας ήταν και ο πρωθυπουργός της χώρας Andrej Plenković.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ