Ισχυρότερα και πιο προηγμένα τα Volkswagen ID.4 και ID.5

Volkswagen ID.4 2024

Το δίδυμο των ηλεκτρικών οικογενειακών SUV της Volkswagen υιοθέτησε για το μοντέλο του 2024 το ισχυρότερο ηλεκτρικό σύστημα του μεγάλου ID.7, καθώς και νέο σύστημα infotainment system με διαισθητικές λειτουργίες.

Συγκεκριμένα, το ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα των ID.4 και ID.5 αποδίδει τώρα 60 kW περισσότερα στις εκδόσεις Pro και GTX, και αυξάνει την αυτονομία στα 556 χιλιόμετρα (κατά WLTP). Αυτό, σύμφωνα με τη Volkswagen, μεταφράζεται σε κατα 75% βελτιωμένη ροπή, ενώ σε συνδυασμό με τη μπαταρία νέας γενιάς των 77 kWh μειώνεται και η κατανάλωση ενέργειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μοτέρ αποδίδει τώρα 286 ίππους στις πισωκίνητες εκδόσεις ID.4 Pro και ID.5 Pro, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι η μέγιστη ροπή τώρα αυξήθηκε από τα 310 στα 545 Nm. Η ισχύς είναι ίδια -και κατά 21 ίππους μεγαλύτερη σε σχέση με την τρέχουσα γενιά- και στην τετρακίνητη έκδοση ID.4 Pro 4MOTION, με τον δεύτερο κινητήρα στον εμπρός άξονα.

Οι κορυφαίες σε απόδοση τετρακίνητες εκδόσεις ID.4 GTX και ID.5 GTX είναι τώρα κατά 41 ίππους ισχυρότερες, φτάνοντας στους 340 hp (250 kW). Αυτό τις κάνει ικανές να επιταχύνουν στα 0-100 km/h σε 5,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική τους ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h (όπως συμβαίνει, πλέον, και στην έκδοση Pro). Η βασική έκδοση ID.4 Pure, των 170 ίππων, έχει τελική 160 km/h.

Περνώντας στη μπαταρία, όλες οι εκδόσεις του διδύμου ID.4 και ID.5 έχουν πλέον περισσότερη αυτονομία χάρη στη νέα μπαταρία των 77 kWh. Το ID.4 Pro μπορεί τώρα να καλύψει απόσταση 550 χιλιομέτρων με κάθε φόρτιση (17 km περισσότερα από την τρέχουσα γενιά) ενώ το ID.5 Pro φτάνει τα 556 χιλιόμετρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα πισωκίνητα ID.4 και ID.5 μπορούν να φορτίσουν με ρυθμό 135 kW, αλλά η δυνατότητα των τετρακίνητών τους εκδόσεων αυξήθηκε τώρα στα 175 kW. Αυτό σημαίνει ότι -σε ιδανικές συνθήκες- μπορούν να αποκτήσουν ενέργεια για 178 χιλιόμετρα σε μόλις 10 λεπτά. Η βασική έκδοση ID.4 Pure έχει μπαταρία 52 kWh, με λίγο βελτιωμένη ταχύτητα φόρτισης στις 115 kW.

Το σύστημα ηλεκτροκίνησης έχει αναβαθμισμένη θερμική διαχείριση της μπαταρίας ώστε να την προετοιμάζει στο ταξίδι ενόψει της επερχόμενης φόρτισης, ώστε αυτή να επιτυγχάνεται με μεγαλύτερη ταχύτητα. Και το νέο σύστημα ηλεκτροκίνησης, επίσης, συνδυάζεται με τη βελτίωση της μετάδοσης και την αναβάθμιση του συστήματος Adaptive Chassis Control (DCC) για καλύτερο συνδυασμό άνεσης-οδικής συμπεριφοράς.

Περνώντας στο εσωτερικό, οι ψηφιακές αναβαθμίσεις εκεί επικεντρώθηκαν στη διαισθητική λειτουργία του συστήματος πολυμέσων, χάρη και στο νέο λογισμικό της κεντρικής οθόνης που είναι και ταχύτερο και πλουσιότερο σε εφαρμογές. Η οθόνη αφής αυτή μεγάλωσε τώρα στις 12,9 ίντσες, και περιλαμβάνει ανασχεδιασμένο μενού και γραφικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αριστερά του, ανανεώθηκε και ψηφιακός πίνακας οργάνων Digital Cockpit, που -προαιρετικά- περιλαμβάνει και Head-up Display επαυξημένης πραγματικότητας. Οι διακόπτες αφής για τον κλιματισμό και την ένταση του ηχοσυστήματος είναι πλέον φωτιζόμενοι, και έχουν ανανεωθεί και οι διακόπτες του τιμονιού.

Επιπλέον, ο επιλογέας του οδηγικού προφίλ τώρα αφαιρέθηκε από το ταμπλό και πέρασε στην κολόνα του τιμονιού, όπως στο ID.7. Αυτό άφησε περισσότερο χώρο για την κεντρική οθόνη των πολυμέσων, η οποία έγινε πιο εύκολη στη λειτουργία της χάρη στο βελτιωμένο βοηθό IDA που αλληλεπιδρά μέσω φωνητικών εντολών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τις αλλαγές αυτές, η γενιά του 2024 των δύο αυτοκινήτων ξεκινά στη Γερμανία από τα 40.335 ευρώ, και οι τιμές του παραμένουν πολύ κοντά σε αυτές του τρέχοντος μοντέλου. Η εταιρεία του Wolfsburg έχει αρχίσει ήδη να δέχεται προ-παραγγελίες για τα δύο της αναβαθμισμένα ηλεκτρικά οικογενειακά SUV.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ