45 ημέρες -και νύχτες- με το ηλεκτροκίνητο Volkswagen ID.4 των 204 ίππων

Volkswagen ID.4

Η κορυφαία πρόταση στην ηλεκτροκίνητη γκάμα της Volkswagen διαθέτει τις πληθωρικές αναλογίες ενός MPV, το physique ενός καλογυμνασμένου crossover μα πάνω απ’ όλα την ανεμελιά και τη λάμψη της χαμένης νιότης μας.

Αν μέχρι σήμερα δεν είχατε την ευκαιρία να ζήσετε την αποκαλυπτική και συνάμα απελευθερωτική εμπειρία οδήγησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα να το πράξετε άμεσα.

Όχι απαραιτήτως για να οδηγηθείτε σε μια αυθόρμητη απόφαση και να ταχθείτε υπέρ του πράσινου κύματος της ηλεκτροκίνησης, αλλά για να βιώσετε ένα πρωτόγνωρο συναίσθημα, το οποίο θέλοντας και μη θα σας μεταφέρει πίσω σε εκείνη την εποχή που μια γρασαρισμένη αλυσίδα και δύο παραφουσκωμένοι τροχοί ταξίδευαν τη σκέψη σας και χάριζαν ζωή στα όνειρά σας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άφθαρτα, λαμπερά, γενναιόδωρα, ενίοτε αινιγματικά, μα στις περισσότερες των περιπτώσεων απρόσμενα αποτελεσματικά, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του σήμερα διεκδικούν θέση στην καθημερινότητά μας, επαναπροσδιορίζοντας τις προτεραιότητές μας και λαξεύοντας τον τρόπο σκέψη μας.

Το δικό μας ID.4

Το λευκό Volkswagen ID.4 δεν θα μπορούσε να αποτελέσει την εξαίρεση στο παραπάνω. Όχι μόνο γιατί αποτελεί την κορυφαία ηλεκτροκίνητη πρόταση της γερμανικής φίρμας, αλλά γιατί συνιστά μια από τις πληρέστερες επιλογές στην κατηγορία του. Ο εύπεπτος σχεδιασμός των επιφανειών του αμαξώματος έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις επιβλητικές αναλογίες και τις εξοπλιστικές… υπερβολές της «δικού μας» ID.4 1st Edition.

Συγχωρέστε μας για την οικειότητα, αλλά το λευκό ID.4 βρέθηκε στην οικογένεια του Carandmotor.gr για 45 συναπτές ημέρες και νύχτες, παίρνοντας τη σκυτάλη από το μικρότερο σε διαστάσεις και σαφώς πιο προσιτό ID.3.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι εντυπώσεις από την πρώτη στιγμή ήταν θετικές. Ένα crossover με εντυπωσιακά αποθέματα ισχύος και την εξηλεκτρισμένη αύρα ενός αυτοκινήτου που δείχνει να έρχεται από το μέλλον, δεν άργησε να βρει τη δική του θέση στον στόλο μας και να πείσει ακόμα και τους πιο επιφυλακτικούς με τις δυνατότητές του.

Κι αυτό γιατί η αυταπόδεικτη αποδοτικότητα της ηλεκτροκίνητης φύσης δεν αποτελεί το μοναδικό του προσόν. Τουναντίον, η επαρκέστατη αυτονομία των σχεδόν 500 χιλιομέτρων, η ακαριαία απόδοση των 204 ίππων και των 310 Nm ροπής, η ευελιξία, η άνεση και η πρακτικότητα θα σε κάνουν πολύ γρήγορα να λησμονήσεις το γεγονός ότι δεν έχεις να κάνεις με μια συμβατική υλοποίηση αλλά με ένα τετράτροχο, το οποίο γεννήθηκε ευθύς εξαρχής για να υπηρετήσει έναν διαφορετικό ρόλο και να μεταλαμπαδεύσει τη ηλεκτρική σοφία ενός EV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πατώντας με αυτοπεποίθηση πάνω στους εντυπωσιακούς τροχούς των 21 ιντσών και με τον κινητήρα «κρεμασμένο» στους πίσω τροχούς, το ID.4 δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τη… ξεθωριασμένη μαγεία μιας θερμικής κατασκευής.

Το τιμόνι διαθέτει το σωστό βάρος, το πεντάλ του φρένου προσφέρει την απαιτούμενη διαβάθμιση και η ανάρτηση την ικανότητα να φέρει εις πέρας το δύσκολο έργο της απόσβεσης των κακοτεχνιών της ελληνικής ασφάλτου, παρά το υπερβολικά χαμηλό -τουλάχιστον για τα ελληνικά δεδομένα- προφίλ των ελαστικών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H ηλεκτρική καθημερινότητα

Στο day to day με το Volkswagen ID.4 δεν έχεις από το να ενεργοποιήσεις το αποδοτικότερο πρόγραμμα οδήγησης και το «B Mode» του κιβωτίου ώστε να πάρεις το μέγιστο δυνατό όφελος από τη διαδικασία της ανάκτησης ενέργειας κάθε φορά που σηκώνεις το πόδι σου από το πεντάλ του γκαζιού.

Κατά αυτόν τον τρόπο και αποφεύγοντας σαν το διάβολο το λιβάνι τη χρήση του ενεργοβόρου συστήματος κλιματισμού, η αυτονομία που μπορείς να επιτύχεις αγγίζει σε απολύτως ρεαλιστικές συνθήκες τα 500 χιλιόμετρα.

Με τη μέση κατανάλωση ενέργειας να κυμαίνεται πέριξ των 17 kWh/100 χλμ. και τη χωρητικότητα των συσσωρευτών ηλεκτρικής να φτάνει τα 77 kWh, το τελευταίο πράγμα που θα βιώσεις πίσω από το τιμόνι του ID.4 είναι το περίφημο άγχος της αυτονομίας.

Αν μάλιστα ζεις ή εργάζεσαι κοντά σε ένα σημείο φόρτισης, στη δική μας περίπτωση προσθέστε και τον επιθετικό προσδιορισμό του «δωρεάν», τότε η συμβίωση με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αποκτά μια διαφορετική διάσταση. Εκείνη του χαμηλού και ενίοτε μηδενικού κόστους κίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά το γεγονός, λοιπόν, ότι μετά και τις τελευταίες εξελίξεις, η αγορά της ενέργειας και δη της ηλεκτρικής έχει απορρυθμιστεί, η χρήση ενός ηλεκτρικού οχήματος παραμένει η πλέον αποδοτική τόσο για το περιβάλλον όσο και για την τσέπη μας.

Ακόμα, λοιπόν, και στην περίπτωση της δημόσιας φόρτισης όπου το κόστος αγγίζει τα 0,6 ευρώ/ kWh, με το ID.4 των 204 ίππων θα χρειαστεί κανείς περίπου 10 ευρώ για να καλύψει την τυπική απόσταση των 100 χιλιομέτρων. Το παραπάνω κόστος υποπολλαπλασιάζεται σε ενδεχόμενη χρήση ενός οικιακού σταθμού φόρτισης, αν και κάθε ημέρα που περνά το πόσο πληρώνεις για να κινείσαι με το επιβλητικό crossover της Volkswagen αποκτά όλο και μικρότερη σημασία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι οι σπάνιες ποιότητες ενός ηλεκτρικού μεν, ικανότατου δε τετράτροχου που κερδίζουν την προσοχή σου. Για παράδειγμα το γεγονός ότι κινείσαι αθόρυβα, χωρίς να εκλύεις σε τοπικό επίπεδο ρύπους και χωρίς να επιβαρύνεις το περιβάλλον που ζεις και αναπνέεις καθημερινά.

Είναι η άνεση που προσφέρει η openspace λογική του πεντάθυρου εσωτερικού και η πρακτικότητα ενός αυτοκινήτου το οποίο μπορεί να μεταφέρει με χαρακτηριστική ευκολία πέντε επιβάτες και 543 λίτρα αποσκευών.

Είναι η κατασκευαστική πιστότητα και η αντοχή στον χρόνο και τις… δημοσιογραφικές κακουχίες που επέδειξε το δικό μας ID.4 με τα σχεδόν 10.500 χιλιόμετρα στο ψηφιακό οδόμετρό του.

Στα χέρια μας το ηλεκτροκίνητο crossover της Volkswagen «έγραψε» 1.253 χιλιόμετρα, χωρίς φυσικά να απαιτηθεί κάποια παρέμβαση ή να εμφανιστεί η παραμικρή δυσλειτουργία. Ακόμα και το απρόοπτο της… διάτρησης του ελαστικού, το ID.4 είχε τον τρόπο να το αντιμετωπίσει όπως αρμόζει σε ένα τετράτροχο του 2022 αξιοποιώντας την τεχνολογία «αυτο-ίασης» των ελαστικών της Continental.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με θετικό πρόσημο

Το Volkswagen ID.4 μάς άφησε τις καλύτερες των εντυπώσεων, παντρεύοντας με αφοπλιστική φυσικότητα τις αρετές ενός σύγχρονου και εξαιρετικά αποδοτικού ηλεκτρικού οχήματος με εκείνα τα χαρακτηριστικά που περιμένεις να συναντήσεις σε ένα τυπικό crossover.

Άνεση, ασφάλεια, πρακτικότητα και… αυτονομία εφάμιλλη ενός συμβατικού τετράτροχου για εκείνους που θα θελήσουν να επεκτείνουν το πεδίο δράσης ενός φύσει και θέσει πολυδιάστατου αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: ηλεκτρικό, 204 PS, 310 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 8,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 17,4 kWh/100 χλμ., 0 g/km
Αυτονομία (WLTP): έως 500 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 77 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.584/1.852/1.612 χλστ., 2.766 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.124 κιλά
Χώρος αποσκευών: 543 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 46.100 ευρώ (38.100 ευρώ με κρατική επιδότηση) / 0 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ