https://www.dsautomobiles.gr/models/ds3/collections/ds3-jules-verne.html?utm_source=carandmotor.gr&utm_medium=DIS-RES&utm_campaign=DS3_JulesVerne_Billboard_GR_DS_VN_Mobility_Reveal_DIS-RES_A_VI_CLICKS_NA_NA&partner_uid=HashedMail

Τι είναι η ηλιακή βενζίνη –Πώς θα σώσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης

solar_gasoline_1 (1)

Η «ηλιακή βενζίνη» είναι ένα συνθετικό καύσιμο που παράγεται αποκλειστικά από ηλιακή ενέργεια, νερό και διοξείδιο του άνθρακα, και μπορεί να χρησιμοποιηθεί στους σημερινούς κινητήρες χωρίς να υποστούν καμία τροποποίηση.

Η αυξανόμενη αυστηρότητα των περιβαλλοντικών κανονισμών με σκοπό τη μείωση των εκπομπών ρύπων, καθιστά ασαφές το μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης, ενώ έχει οδηγήσει και στην επιβολή αυστηρών μέτρων, όπως η επικείμενη απαγόρευση της τοποθέτησής τους σε καινούργια αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2035.

Ωστόσο μια ελβετική νεοφυής εταιρεία με το όνομα Synhelion, προτείνει μια επαναστατική λύση, η οποία θα μπορούσε να παρατείνει τη ζωή τους. Πρόκειται για ένα συνθετικό καύσιμο που παράγεται αποκλειστικά από ηλιακή ενέργεια, νερό και διοξείδιο του άνθρακα (CO₂) και μπορεί να χρησιμοποιηθεί στους σημερινούς κινητήρες χωρίς αυτοί να υποστούν καμιά τροποποίηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
solar_gasoline_2

Αυτό που η Synhelion αποκαλεί «ηλιακή βενζίνη» (solar gasoline) είναι ένα υγρό καύσιμο η χρήση του οποίου παράγει μηδενικές εκπομπές άνθρακα. Η ηλιακή ενέργεια που αξιοποιείται στην παραγωγή του συλλέγεται με τη βοήθεια κατόπτρων, τα οποία αλλάζουν κλίση ανάλογα με τη θέση του ήλιου, και ανακλούν τις ακτίνες του προς έναν δέκτη.

Η θερμότητα που συλλέγεται τροφοδοτεί έναν θερμοχημικό αντιδραστήρα, στον οποίο το νερό και το διοξείδιο του άνθρακα διασπώνται σε συνθετικό αέριο (syngas) -ένα μείγμα υδρογόνου και μονοξειδίου του άνθρακα.

Το syngas στη συνέχεια μετατρέπεται σε υγρό, που ονομάζεται συνθετικό αργό πετρέλαιο (syncrude), το οποίο μπορεί έπειτα να διυλιστεί σε βενζίνη, ντίζελ ή καύσιμο για αεροπλάνα, έχοντας τις ίδιες ιδιότητες με τα συμβατικά καύσιμα, αλλά χωρίς να προέρχεται από πετρέλαιο.

solar_gasoline_3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τον Ιούνιο του 2024, η Synhelion εγκαινίασε την DAWN, την πρώτη ηλιακή μονάδα παραγωγής καυσίμων σε βιομηχανική κλίμακα, που βρίσκεται στο Jülich της Γερμανίας. Η εγκατάσταση αυτή αποτελεί απόδειξη της λειτουργικότητας του έργου -αν και η παραγωγή προς το παρόν περιορίζεται σε μερικές χιλιάδες γαλόνια ετησίως.

Για να αποδείξει την αποτελεσματικότητα του καυσίμου, η εταιρεία πραγματοποίησε δοκιμές σε πραγματικά οχήματα. Η πρώτη ήταν σε μία Harley-Davidson που λειτουργούσε αποκλειστικά με ηλιακό καύσιμο, και την οποία οδήγησε ο Aldo Steinfeld, εφευρέτης του καυσίμου. Η δεύτερη δοκιμή έγινε σε ένα Audi Quattro του 1985.

Πρέπει να αναφερθεί, βέβαια, ότι υπάρχουν μεγάλες προκλήσεις. Το υψηλό κόστος παραγωγής, αλλά και η ανάγκη για επέκταση της παραγωγής σε παγκόσμια κλίμακα είναι σημαντικά εμπόδια. Ωστόσο, μια δεύτερη μονάδα παραγωγής είναι ήδη υπό κατασκευή και προγραμματισμένη για λειτουργία το 2027.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ