
Πρόκειται για ένα νέο καύσιμο, που αν και υπάρχει σε μόνο ένα πρατήριο στην Ευρώπη, ίσως να καταφέρει να επεκτείνει τη “ζωή” των βενζινοκινητήρων.
Έχουμε ακούσει αρκετές φορές για καύσιμα-σωτήρες, που θα κάνουν τους θερμικούς κινητήρες να βγάζουν σχεδόν μηδενικούς ρύπους και να μπορούν να αντιμετωπίσουν τις νέες νόρμες που έρχονται.
Όμως τις περισσότερες φορές δεν περνάνε καν το πειραματικό στάδιο. Τώρα όμως ένα νέο είδος βενζίνης, έχει κάνει ήδη την εμφάνιση του σε πρατήριο και υπόσχεται μειωμένες εκπομπές και πλήρη συμβατότητα με τα υπάρχοντα αυτοκίνητα.
BUY NOW
Το όνομα του είναι KlimaBenzin 95 και πρόκειται για ένα συνθετικό, φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο, το οποίο σύμφωνα με την εταιρεία κατασκευής, αποτελείται κατά 95% από μη πετρελαϊκά παράγωγα.
Αυτό επιτρέπει στο συγκεκριμένο καύσιμο να παράγει 90% χαμηλότερες εκπομπές CO₂ σε σύγκριση με τη συμβατική βενζίνη. Με άλλα λόγια, χωρίς να αλλάξεις όχημα, μπορείς να μειώσεις αισθητά το περιβαλλοντικό σου αποτύπωμα με κάθε γέμισμα.

Το "95" στην ονομασία υποδηλώνει τον αριθμό οκτανίων, που είναι ίδιος με αυτόν της συνηθισμένης αμόλυβδης. Η βενζίνη αυτή προορίζεται για χρήση σε κοινά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και δεν απαιτεί καμία τροποποίηση στον κινητήρα. Επιπλέον, μπορεί να αναμειχθεί με την υπάρχουσα βενζίνη στο ρεζερβουάρ, κάτι που την καθιστά ακόμα πιο πρακτική στην καθημερινότητα.
Η συνθετική βενζίνη παράγεται από μεθανόλη, η οποία στην προκειμένη περίπτωση προέρχεται ως παραπροϊόν της παραγωγής χαρτιού. Πρόκειται για μια πρακτική αξιοποίηση αποβλήτων και μια ενδιαφέρουσα βάση για την παραγωγή βιώσιμων καυσίμων.
Το μοναδικό της μειονέκτημα, προς το παρόν, είναι η τιμή και το γεγονός ότι είναι διαθέσιμο σε μόνο ένα πρατήριο στο Kirchweyhe της Γερμανίας. Η KlimaBenzin 95 κοστίζει 2,29 ευρώ το λίτρο, δηλαδή περίπου μισο ευρώ παραπάνω από την “απλά” E10 που στην ίδια περιοχή κοστίζει 1,72 ευρώ.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ακόμη δεν υπάρχει μαζική παραγωγή, ενώ εμπίπτει σε στο φόρο καυσίμων της χώρας. Εάν στο μέλλον αυξηθεί η διαθεσιμότητα ή εξαιρεθεί από τον φόρο CO₂ που αυξάνεται κάθε χρόνο στη Γερμανία, η τιμή της ενδέχεται να μειωθεί σημαντικά.
Αν η KlimaBenzin 95 καταφέρει να επεκταθεί σε περισσότερα πρατήρια και να διατεθεί σε ανταγωνιστικές τιμές, ίσως αποτελέσει την ιδανική ενδιάμεση λύση για την απολιγνιτοποίηση του στόλου που κυκλοφορεί ήδη στους δρόμους και ταυτόχρονα λόγω των μειωμένων ρύπων να είναι μια πίεση προς της Ε.Ε για να “χαλαρώσει” τις μελλονικές νόρμες χωρίς να απαιτείται αντικατάσταση των αυτοκινήτων με αμιγώς ηλεκτρικά.