208

Ένα αυτοκίνητο του χθες με το καύσιμο του μέλλοντος

bugatti royale

Μια Bugatti Royale «Coupe Napoleon», ένα θρυλικό αυτοκίνητο σχεδόν 100 ετών, δοκιμάστηκε με συνθετικό καύσιμο της Aramco, το οποίο βρίσκεται ακόμα σε πειρατικό στάδιο.

Το σύμβολο της περασμένης εποχής κατασκευαζόταν από το 1926 έως το 1931 και σκοπό είχε να ανταγωνιστεί και να νικήσει φυσικά τις Rolls-Royce. Παρήχθησαν συνολικά 6 αντίτυπα και κάθε ένα από αυτά, ξεχώριζε για το μέγεθός του και το στυλ του. Ο βασικότερος λόγος που το project δεν προχώρησε, ήταν η οικονομική κρίση της δεκαετίας του 1930. Η κατανάλωσή του ήταν 50 λίτρα/100 χλμ. Κάτω από το πελώριο καπό του βρισκόταν ένας 8 κύλινδρος εν σειρά κινητήρας 13 λίτρων περίπου, με ισχύ 300 ίππους. Ο ίδιος ο Ettore Bugatti ένιωθε ιδιαιτέρως περήφανος για το δημιούργημά του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ας έρθουμε όμως στο σήμερα, που το αυτοκίνητο οδηγήθηκε με ένα συνθετικό καύσιμο, στοχεύοντας στον περιορισμό των εκπομπών ρύπων, χωρίς καμία τροποποίηση στον κινητήρα. Το αποκαλούμενο και ως ηλεκτρονικό καύσιμο (e-fuel) είναι αναμφίβολα μια λύση που υπόσχεται πολλά. Φτιάχνεται από μείγμα υδρογόνου που παράγεται με ηλεκτρόλυση νερού από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Ωστόσο η τεχνολογία αυτή αντιμετωπίζει διάφορες προκλήσεις προς το παρόν. Η παραγωγή του είναι πολύ ενεργοβόρα και η απόδοσή του χαμηλή συγκριτικά με την ηλεκτρική κινητικότητα. Επιπλέον το κόστος του παραμένει «απαγορευτικό».

Αν και βρίσκονται ακόμα σε πειραματικό στάδιο, τα συνθετικά καύσιμα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν κυρίως εκεί που η ηλεκτροκίνηση θεωρείται πιο περίπλοκη. Δηλαδή στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, στις θαλάσσιες μεταφορές, αλλά και στην αεροπορία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ