Αλλάζουν οι δρόμοι στην Ευρώπη -Η άγνωστη τεχνολογία των Σουηδών που ανατρέπει τα δεδομένα

Highway driving 1

Οριστικό τέλος στο άγχος της αυτονομίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στοχεύει να βάλει νέα τεχνολογία των Σουηδών, η οποία μπορεί παράλληλα να τα κάνει πιο προσιτά.

Η Σουηδία είναι από τις χώρες της Ευρώπης που βρίσκονται στην αιχμή των εξελίξεων αναφορικά με τις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων και φαίνεται να έχουν στα σκαριά μια τεχνολογία που θα μπορούσε να δώσει οριστική λύση αναφορικά με την αυτονομία αλλά και τη φόρτισή του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με μερίδιο πωλήσεων το 2022 για ηλεκτρικά και PHEV μοντέλα που ξεπέρασε το 56% (επί συνόλου σχεδόν 330.000 πωλήσεων), η Σουηδία των 10,4 εκατ. κατοίκων προσπαθεί να δημιουργήσει από τώρα τις συνθήκες που απαιτούνται για την ακόμη ταχύτερη υιοθέτηση αυτοκινήτων που κινούνται με μπαταρίες.

Η τεχνολογία που εφαρμόζουν ήδη σε πιλοτικό στάδιο οι Σουηδοί αφορά την ενσύρματη φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, είτε αυτό βρίσκεται εν κινήσει είτε είναι παρκαρισμένο.

Το ενσύρματο σύστημα φόρτισης της σουηδικής Elonroad (όνομα με σαφή αναφορά στον ιδιοκτήτη της Tesla) αναπτύσσεται για ευρεία εφαρμογή σε συνεργασία με άλλες εταιρείες και πανεπιστήμια. Συνεργάτης είναι επίσης η Διεύθυνση Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών της χώρας που έχει αναλάβει και το κύριο μέρος της χρηματοδότησης του πρότζεκτ, το οποίο ονομάζεται EVolutionRoad.

Η Elonroad μάλιστα πραγματοποιεί εδώ και τρία περίπου χρόνια δοκιμές και σε αστικό περιβάλλον και συγκεκριμένα στην πόλη Lund, σε γραμμή αστικής συγκοινωνίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το σύστημα της σουηδικής εταιρείας αποτελείται από μία ράγα που ενσωματώνεται στο οδόστρωμα. Μέσα σε αυτή τη ράγα βρίσκονται όλα τα καλώδια και οι αισθητήρες που χρειάζονται ώστε να μεταφέρεται στο σύστημα ηλεκτρική ενέργεια από σταθμούς που τοποθετούνται κάθε 1,5 χιλιόμετρο.

Το σύστημα έχει τη δυνατότητα να αναγνωρίζει τον τύπου του οχήματος που θέλει να το χρησιμοποιήσει αλλά και το μέγεθος της μπαταρίας του και έτσι μπορεί να ρυθμίσει την τάση ανάλογα με την περίπτωση με ισχύ έως και 350 kW. Ωστόσο το αυτοκίνητο που θέλει να φορτίσει θα πρέπει να φέρει τις πτυσσόμενες επαφές που έχουν εξελίξει οι άνθρωποι της Elonroad και το σύστημα που «επικοινωνεί» με την υποδομή, το οποίο χρεώνει παράλληλα με ακρίβεια το ρεύμα που καταναλώνεται.

Σύμφωνα με τους Σουηδούς το σύστημα που μπορεί να τοποθετηθεί πάνω στο οδόστρωμα ή να βυθιστεί μέσα σε αυτό έχει και όλες τις απαραίτητες δικλείδες ασφάλειας ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος όταν έρχεται σε επαφή με τα οχήματα αλλά και ζώα και ανθρώπους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πλεονέκτημα του συστήματος της σουηδικής εταιρείας έγκειται στο γεγονός ότι το αμιγώς ηλεκτρικό ή PHEV μοντέλο που το χρησιμοποιεί, στην πόλη ή τον αυτοκινητόδρομο μπορεί να διατηρήσει στο ακέραιο τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας του και να την χρησιμοποιήσει σε εκείνο το κομμάτι του οδικού δικτύου όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα άμεσης φόρτισης.

Ένα ακόμη ατού αυτού του είδους συστημάτων είναι ότι μπορούν να οδηγήσουν τους κατασκευαστές αυτοκινήτου σε «νέους δρόμους» με τις μπαταρίες των μοντέλων τους να μην χρειάζεται να είναι πολύ μεγάλες, κάτι που θα κάνει τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα όχι μόνο πιο ελαφριά αλλά και σαφώς πιο προσιτά, με ακόμη μεγαλύτερο περιβαλλοντικό όφελος.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ