
Η απήχηση, το κύρος, ο εμπορικός θρίαμβος και η προστιθέμενη αξία που έχει ήδη χαρίσει στη Renault το νέο της ηλεκτρικό citycar, πυροδοτούν πρόωρα τα σχέδια των Γάλλων για την προσεχή πενταετία.
Το μικρό ηλεκτρικό R5, που επέστρεψε με ρετρό-φουτουριστικό στυλ, έχει ήδη αφήσει το αποτύπωμά του στην αγορά και η γαλλική μάρκα ξέρει πολύ καλά ότι η συνέχειά του είναι μονόδρομος. Η Renault, έτσι, ισχυρίζεται ότι θα ήταν ένα «τεράστιο λάθος» να μην υπάρξει επόμενη γενιά για το Renault 5 μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.

Ο Arnaud Belloni, επικεφαλής μάρκετινγκ της εταιρείας, μιλώντας στο βρετανικό περιοδικό Autocar τόνισε πως το νέο 5άρι δεν είναι απλώς άλλο ένα μοντέλο στη γκάμα, αλλά ένα εμβληματικό αυτοκίνητο που έχει ανεβάσει κατακόρυφα το κύρος και το μερίδιο αγοράς της μάρκας. Μάλιστα, στη Βρετανία έχει καταφέρει σε εντυπωσιακό ποσοστό 84% να προσελκύσει αγοραστές που δεν είχαν αγοράσει ποτέ ένα Renault.
BUY NOW
Μόλις έναν χρόνο μετά το λανσάρισμά του, το Renault 5 EV είναι ήδη από τα πιο δημοφιλή ηλεκτρικά στην Ευρώπη. Στη Γαλλία, μόνο τον Σεπτέμβριο, αναμένεται να πουλήσει 5.000 μονάδες - αριθμός σχεδόν ισάξιος με το Clio βενζίνης. Το ίδιο συμβαίνει και σε άλλες μεγάλες αγορές όπως η Γερμανία, η Τουρκία και το Βέλγιο, όπου το 5 έχει ανατρέψει τα δεδομένα, ανταγωνιζόμενο παραδοσιακά premium μοντέλα.

Το μυστικό της επιτυχίας του; Η σχεδίαση που συνδυάζει το παρελθόν με το μέλλον, κρατώντας αναγνωρίσιμες γραμμές, όπως η τραπεζοειδής σιλουέτα και το «τετράγωνο» αποτύπωμα, αλλά με μοντέρνα τεχνολογία και ηλεκτρική καρδιά. Ο Belloni ξεκαθάρισε ότι η επόμενη γενιά θα πρέπει να είναι μια «ήπια εξέλιξη» της σημερινής, γιατί «όταν μιλάς για ένα εμβληματικό αυτοκίνητο, είναι κάτι τελείως διαφορετικό από μια απλή κληρονομιά».

Παρομοίασε το Renault 5 με αυτοκίνητα όπως το Mini Cooper ή την Porsche 911, μοντέλα που έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν τη δική τους ξεχωριστή ταυτότητα μέσα στη γκάμα των εταιρειών τους. «Οι άνθρωποι το αγόρασαν γιατί αγαπούν το ίδιο το αυτοκίνητο και γιατί είναι ένα R5. Η δουλειά μας είναι να τους προετοιμάσουμε για την επόμενη γενιά, να τους πουλήσουμε ξανά ένα R5», είπε χαρακτηριστικά.

Αντίθετα, το Clio έχει αλλάξει ριζικά μέσα από τις έξι γενιές του, αλλά για το 5 κάτι τέτοιο θα ήταν αδιανόητο. «Αν δίναμε το όνομα R5 σε ένα αυτοκίνητο που δεν μοιάζει με R5, θα ήταν τεράστια αποτυχία», κατέληξε ο Belloni.