
Η εταιρεία του Zuffenhausen έδωσε στη δημοσιότητα μια πρώτη ιδέα για την εμφάνιση του νέου της hypercar δρόμου, της 963, με την οποία τιμά τη μυθική 917 του LeMans μετά από μισό αιώνα.
Η Porsche ήδη αγωνίζεται, από το 2023, στους αγώνες αντοχής και στις 24 Ώρες του LeMans με την αγωνιστική 963 Hypercar. To κεντρομήχανο αγωνιστικό της αυτοκίνητο με τον κινητήρα V8 Turbo σε συνδυασμό με το υβριδικό της σύστημα αποδίδει 700 ίππους.

Παρότι έχει κερδίσει αγώνες των πρωταθλημάτων WEC της FIA και IMSA των ΗΠΑ, ακόμα δεν έχει φτάσει στην απόλυτη επιτυχία στις 24 Ώρες του LeMans. Όμως έχει κατακτήσει τις 24 Ώρες της Daytona για δύο συνεχόμενα χρόνια και παραμένει αήττητη στους τρεις πρώτους γύρους του πρωταθλήματος IMSA για το 2025.
BUY NOW
Πρόκειται για ένα ακόμη κεφάλαιο στη μακρά παράδοση νικηφόρων πρωτότυπων αγωνιστικών της Porsche, που ξεκινά από την εμβληματικη 917 του 1968. Τον Ιούνιο φέτος, όταν η Porsche θα επιχειρήσει να προσθέσει άλλη μία νίκη στο LeMans στο εντυπωσιακό σύνολο των 19 επιτυχιών της εκεί, η γερμανική εταιρεία θα παρουσιάσει πιθανότατα μία street-legal εκδοχή του αγωνιστικού της αυτοκινήτου.

Μέχρι στιγμής, η Porsche δεν έχει επιβεβαιώσει επίσημα την ύπαρξη ενός τέτοιου μοντέλου, αν και η teaser εικόνα που βλέπετε συνόδευε ένα βίντεο αφιερωμένο στη μοναδική 917 που ήταν νόμιμη για το δρόμου, του Κόμη Teofilo Guiscardo Rossi di Montelera (από την οικογένεια του Martini & Rossi), το οποίο η Porsche δημιούργησε κατόπιν παραγγελίας το 1975. Η σύνδεση, πενήντα χρόνια αργότερα, δεν θα μπορούσε να είναι πιο ξεκάθαρη.
Ο Κόμης Rossi ήταν ένας εκκεντρικός ευκατάστατος λάτρης της ταχύτητας, με ενδιαφέροντα που περιλάμβαναν αγώνες ταχύπλοων, έλκηθρο και φυσικά τα αυτοκίνητα Porsche. Η σθεναρή υποστήριξή του στην εργοστασιακή ομάδα της Porsche ήταν τόσο σημαντική, που όταν παρήγγειλε μία 917 για το δρόμο, η εταιρεία δεν μπορούσε να του αρνηθεί.

Όταν η αγωνιστική καριέρα της 917 -με το σασί με αριθμό 030- έφτασε στο τέλος της, το αυτοκίνητο επέστρεψε στο εργοστάσιο της Porsche για μετατροπή σε προσωπικό "πύραυλο δρόμου" για τον Κόμη Ρόσι, με τον 5λιτρο επίπεδο 12κύλινδρο κινητήρα.
Για να πληροί τις νομικές απαιτήσεις κυκλοφορίας στο δρόμο, το αυτοκίνητο εξοπλίστηκε με σιγαστήρες, καθρέφτες στα φτερά, φλας και κόρνα. Τα καθίσματα, που ήδη υπήρχαν λόγω των κανονισμών του LeMans, επενδύθηκαν με δέρμα από τον οίκο Hermes και η οροφή καλύφθηκε με σουέντ υλικό.

Αυτή δεν θα ήταν η πρώτη φορά που η Porsche φλέρταρε με την ιδέα μετατροπής ενός κορυφαίου αγωνιστικού του LeMans σε hypercar δρόμου: το 2017 είχε αποκαλύψει την 919 Street Concept, μία εκδοχή δρόμου του τριπλά νικηφόρου 919 Hybrid, με 1.000 ίππους. Όμως τελικά έκρινε ότι ήταν υπερβολικά ακραίο για οδηγούς χωρίς αγωνιστική άδεια. Επιπλέον, είχαν υπάρξει και νόμιμες για το δρόμο εκδοχές των εμβληματικών Porsche 956, 962 και 911 GT1.
Δεν είναι ακόμη γνωστό τι ακριβώς μπορούμε να περιμένουμε από μία Porsche 963 για το δρόμο, αλλά όλα δείχνουν ότι θα είναι ακόμα πιο πιστή στην αγωνιστική έκδοση από ό,τι ήταν η 919 Street Concept, διατηρώντας την τεράστια πίσω αεροτομή και το χαρακτηριστικό “πτερύγιο καρχαρία” στο αμάξωμα.

Γνωρίζοντας την Porsche και την ομάδα της Penske που διαχειρίζεται το αγωνιστικό πρόγραμμα, είναι σίγουρο ότι θα είναι ένα εξαιρετικά γρήγορο αυτοκίνητο, που θα καταρρίψει αρκετά ρεκόρ πίστας και θα κοστίζει μία μικρή περιουσία.