To ισχυρότερο Volkswagen Golf όλων των εποχών είχε μοτέρ Bentley και μέρη από Lamborghini

Volkswagen Golf GTI W12

Στους πρώτους γύρους του στην πίστα αυτό το VW Golf GTI με κινητήρα W12 και 650 ίππους, μια από τις πιο εξωφρενικές μετατροπές της ίδιας της εταιρείας, έδειξε ότι ήταν μια απρόσμενα καλή ιδέα.

Ποτέ δεν ήταν σκοπός της VW να βγάλει αυτό το Golf στην παραγωγή, ούτε καν για ελάχιστα συλλεκτικά κομμάτια. Παρά μόνο ήθελε να αποδείξει το μηχανολογικό βάθος της εταιρείας, την ικανότητά της να εφαρμόσει έναν τεράστιο κινητήρα 12 κυλίνδρων και διάταξης W σε ένα συμπαγές GTI - και μάλιστα να το κάνει να δουλέψει άψογα στην πίστα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βλέπετε, πριν από 15 χρόνια τα πρωτότυπα των αυτοκινητοβιομηχανιών προσέγγιζαν τη δημοσιότητα και την απόκτηση κύρους με την τοποθέτηση πολυκύλινδρων, τεράστιων και ενεργοβόρων κινητήρων, με απόλυτο σκοπό τις εκρηκτικές επιδόσεις και το γυρολόγιο. Δεν υπήρχε ακόμα καμία ένδειξη για τα ηλεκτρικά πρωτότυπα του σήμερα, τα hypercars με ηλεκτροκινητήρες και το αυτοκίνητο των 1.000 χιλιομέτρων ηλεκτρικής αυτονομίας.

Πίσω στο πρωτότυπο Volkswagen Golf GTI W12, η εταιρεία του Wolfsburg το ετοίμασε με αφορμή το περίφημο Φεστιβάλ του Worthersee στην Αυστρία - που συγκεντρώνει λάτρεις της αυτοκίνησης από όλη την κεντρική Ευρώπη. Βασισμένο στο Golf MK5, προϊδεάζει για τον εξωτικό κινητήρα κάτω από το καπό του με ένα πακέτο σχεδιαστικών και αεροδυναμικών προσθηκών που παρεπέμπουν περισσότερο σε Audi R8 παρά σε VW Golf.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δεκαετία του 2000 ήταν μια εποχή που η Volkswagen είχε πάθος με τους πολυκύλινδρους κινητήρες σε διάταξη W (τριών μπλοκ), χάρη στην ισχύ, την ελαστικότητα, την αξιοπιστία και την ομαλή λειτουργία που αυτοί προσέφεραν. Είχε τον W8 και τον εξωτικό W16, αλλά στο επίκεντρο βρισκόταν ο W12 που έβρισκε τη θέση του από σπορ κατασκευές του ομίλου μέχρι τις λιμουζίνες της Audi και της Bentley.

Όμως, βρήκε και μια εντελώς απρόσμενη θέση: στο κέντρο (εμπρός από τον πίσω άξονα) του πρωτοτύπου Golf GTI W12. Πώς, όμως, ένα τόσο μικρό σε διαστάσεις αυτοκίνητο θα μπορούσε να βγάλει τη θηριώδη ισχύ των 650 ίππων στην άσφαλτο; Οι μηχανικοί του Wolfsburg είχαν τη λύση: απευθύνθηκαν στους συναδέλφους τους στη Sant' Agata και στο Ingolstadt.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δανείστηκαν και του τοποθέτησαν τον πίσω άξονα και το πίσω σύστημα πέδησης από τη Lamborghini Gallardo, την εμπρός ανάρτηση από το Audi RS4 και το κιβώτιο από το Volkswagen Phaeton. Για την τοποθέτηση του θηριώδους μοτέρ και του κιβωτίου χρειάστηκε να αφαιρεθούν τα πίσω καθίσματα, και η κίνηση μεταδίδονταν έτσι απευθείας στους πίσω τροχούς.

Κι έτσι, ολοκληρώθηκε η δημιουργία ενός hatchback supercar, που θα μείνει στην ιστορία της εποχής του κύκνειο άσματος των 12κύλινδρων κινητήρων πριν τη μετάβαση όλων, πλέον, των supercars στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ