
Ο κροατικός όμιλος Rimac φέρεται να βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με την Porsche για την πλήρη εξαγορά της Bugatti, σε μια συμφωνία που -αν ολοκληρωθεί- θα σηματοδοτήσει μια ιστορική αλλαγή.
Σε περίπτωση, δηλαδή, που καταφέρει ο Mate Rimac να πάρει την κυριότητα των μετοχών της Porsche από τη Bugatti, η εμβληματική γαλλική εταιρεία θα πάψει να έχει οποιαδήποτε σχέση με τον όμιλο Volkswagen, στον οποίο ανήκει από το 1998.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg ο Rimac, ιδρυτής της ομώνυμης εταιρείας, επιθυμεί να αγοράσει το ποσοστό της Porsche στο κοινοπρακτικό σχήμα Bugatti Rimac, το οποίο σήμερα κατασκευάζει υπεραυτοκίνητα όπως τα Bugatti Tourbillon και Rimac Nevera.
BUY NOW
Ο Rimac έχει ήδη ξεκινήσει συνομιλίες με τη διοίκηση της Porsche για την αγορά του μεριδίου της. Αν η συμφωνία προχωρήσει, η Bugatti θα περάσει εξ ολοκλήρου υπό τον έλεγχο του Rimac Group.

Ο ίδιος ο 37χρονος επιχειρηματίας έχει παραδεχθεί ότι βρίσκεται σε επαφές με τους μετόχους της Porsche - μεταξύ αυτών και απογόνους του ιδρυτή Ferdinand Porsche και του θρυλικού Ferdinand Piech, εγγονού του πρώτου. Όπως δήλωσε, «υπάρχουν συναισθηματικοί παράγοντες που επηρεάζουν την τελική απόφαση, όμως ελπίζω ότι όλα θα πάνε καλά».
Ο Rimac εξήγησε επίσης το κίνητρό του: «Θέλω να μπορώ να παίρνω μακροπρόθεσμες αποφάσεις, να κάνω επενδύσεις με προοπτική και, κυρίως, να λειτουργώ όπως πιστεύω, χωρίς να χρειάζεται να δίνω εξηγήσεις σε πενήντα ανθρώπους».

Αναλυτές της αυτοκινητοβιομηχανίας εκτιμούν ότι μια τέτοια συμφωνία θα μπορούσε να αποδειχθεί θετική και για την Porsche, καθώς η εταιρεία βρίσκεται σε περίοδο αστάθειας. Η πώληση του μεριδίου της στη Bugatti θα μπορούσε να ενισχύσει σημαντικά τα οικονομικά της, αφού το κοινό εγχείρημα αποτιμάται σε 1,1 δισ. δολάρια. Αυτό σημαίνει ότι ο Rimac θα πρέπει να καταβάλει περίπου 495 εκατ. δολάρια για να αποκτήσει το υπόλοιπο 45% των μετοχών.

Ωστόσο, ακόμη κι αν η Porsche αποχωρήσει από τη Bugatti, δεν σημαίνει ότι θα πάψει να έχει σχέση με τον όμιλο Rimac συνολικά. Η γερμανική εταιρεία εξακολουθεί να κατέχει 22% του Rimac Group, της μητρικής τεχνολογικής εταιρείας που κατέχει ήδη το 55% της Bugatti Rimac. Από την άλλη πλευρά, ο Mate Rimac παραμένει ο μεγαλύτερος μέτοχος, με 35% του ομίλου υπό τον έλεγχό του.