Η πανίσχυρη Toyota GR Corolla έρχεται Ευρώπη -Πού θα κατασκευάζεται

Toyota GR Corolla

H Toyota θα μεταφέρει μέρος της παραγωγής της GR Corolla στο Ηνωμένο Βασίλειο, όμως το παράδοξο είναι ότι δεν σκοπεύει να διαθέσει το hot-hatch σε καμία από τις αγορές της Ευρώπης.

Η ιαπωνική εταιρεία, όπως ανακοίνωσε και επίσημα, θα αξιοποιήσει τη διαθέσιμη παραγωγική ικανότητα στο εργοστάσιο της στο Derby της Βρετανίας, ώστε να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση για το GR Corolla στη Βόρεια Αμερική - όπου οι χρόνοι αναμονής για το «καυτό» hatchback συνεχώς μεγαλώνουν.

Αυτή είναι μια κομβική στιγμή για την εταιρεία, καθώς πρόκειται για την πρώτη φορά που ένα μοντέλο της Toyota Gazoo Racing (TGR) θα κατασκευάζεται εκτός Ιαπωνίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η επιλογή της Toyota Manufacturing UK βασίστηκε στην παραγωγική ικανότητα και αξιοπιστία του εργοστασίου, στην εξειδίκευση των εργαζομένων και των προμηθευτών και στη βαθιά κουλτούρα μηχανοκίνητου αθλητισμού που χαρακτηρίζει το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η στρατηγική μεταφορά της παραγωγής δεν σχετίζεται άμεσα με τους δασμούς του Αμερικανού προέδρου Donald Trump ή με πολιτικές πιέσεις, αν και ενδέχεται να έχει παράπλευρα πλεονεκτήματα. Για παράδειγμα, οι εισαγωγές από το Ηνωμένο Βασίλειο στις ΗΠΑ υπόκεινται σε δασμό 10%, ενώ τα ιαπωνικά μοντέλα αντιμετωπίζουν θεωρητικά δασμούς έως και 25%.

Έτσι, η Αγγλία μετατρέπεται σε παραγωγικό hub για τις ανάγκες της Αμερικής, ενώ η ευρωπαϊκή αγορά -συμπεριλαμβανομένης της Βρετανίας- δεν θα δει ούτε δείγμα του GR Corolla στους εκθεσιακούς χώρους.

Πρόκειται για μια παραδοξότητα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας: ένα βρετανικής κατασκευής hot hatchback, συγγενές τεχνικά με το GR Yaris που διατίθεται κανονικά στην ήπειρό μας, δεν θα κυκλοφορεί ούτε στη Βρετανία ούτε στην υπόλοιπη Ευρώπη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εξάλλου, η Toyota GR Corolla καλύπτει στην πράξη στην Αμερική τις ανάγκες που καλύπτει στην Ευρώπη το GR Yaris. Χρησιμοποιεί τον ίδιο τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα 1.6 λίτρων, με τετρακίνηση GR-FOUR και 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά αποδίδει πάνω από 300 ίππους με πιο μεγάλο και πρακτικό αμάξωμα.

«Είμαστε περήφανοι που η TMUK, το πρώτο μας εργοστάσιο στην Ευρώπη, γίνεται και το πρώτο εκτός Ιαπωνίας που θα κατασκευάζει GR μοντέλα. Εκτιμούμε βαθύτατα τη διαχρονική υποστήριξη του Ηνωμένου Βασιλείου και θέλουμε να συνεχίσουμε να συνεισφέρουμε στην κοινωνία ως μια “Best In Town” εταιρεία» είπε ο Yoshihiro Nakata, διευθύνων σύμβουλος της Toyota Motor Europe.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ