Η Century, ως νέα μάρκα πλέον, έκανε πρεμιέρα στο Τόκιο με ένα υπερπολυτελές Coupe

Century Coupe Concept

Η Toyota επέλεξε τη σκηνή του Japan Mobility Show 2025 για να παρουσιάσει μια σχετικά αναμενόμενη απόφασή της: την πρεμιέρα της Century, που μεταμορφώνεται σε ξεχωριστή μπράντα και κάνει ντεμπούτο με ένα φαντασμαγορικό Coupe.

Η φιλοδοξία των Ιαπώνων που συνοδεύει τη Century είναι να σταθεί απέναντι στα μεγαθήρια της ευρωπαϊκής ελίτ, όπως η Rolls-Royce και η Bentley. Άλλωστε, για δεκαετίες το Toyota Century υπήρξε το απόλυτο σύμβολο ιαπωνικής πολυτέλειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από το 1967 που πρωτοπαρουσιάστηκε, το χειροποίητο sedan προοριζόταν αποκλειστικά για αξιωματούχους και την “αφρόκρεμα” του επιχειρηματικού κόσμου της Ιαπωνίας. Ωστόσο, το 2023, η Toyota άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο με την παρουσίαση του Century SUV, και τώρα, το όνομα επιστρέφει με ένα ακόμα πιο εκλεπτυσμένο αμάξωμα: ένα εντυπωσιακό Coupe.

Κι εδώ είναι το σημείο-κλειδί. Αυτό το μοντέλο δεν φέρει το σήμα της Toyota. Είναι απλώς ένα Century - μια μάρκα που πλέον λειτουργεί αυτόνομα, στο υψηλότερο σημείο της ιεραρχίας του ομίλου.

Τοποθετείται πάνω από τη Lexus, με ξεκάθαρη πρόθεση να κοντράρει τις πιο πολυτελείς ευρωπαϊκές φίρμες. Όπως η Rolls-Royce για τη BMW, έτσι και η Century για την Toyota γίνεται πλέον ένα απόλυτα προσωποποιημένο brand, με τη φιλοσοφία “One of One” - κάθε αυτοκίνητο κατασκευασμένο κατά παραγγελία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στο Τόκιο ενσαρκώνει αυτήν τη μετάβαση. Αν και δεν έχει ακόμα επίσημο όνομα, ούτε είναι σαφές αν πρόκειται για concept ή για μοντέλο προ-παραγωγής, το Century Coupe μαγνητίζει τα βλέμματα με τις αναλογίες και την παρουσία του. Διατηρεί τον διπλό φωτισμό του SUV, αλλά υιοθετεί ένα πιο ρευστό, δυναμικό αμάξωμα τύπου fastback, που θυμίζει την Rolls-Royce Spectre - την αμιγώς ηλεκτρική grand tourer των Βρετανών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, σε αντίθεση με τη Spectre, το ιαπωνικό Coupe φαίνεται πως διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης, όπως προδίδουν οι αεραγωγοί στο καπό. Το sedan Century χρησιμοποιεί έναν ατμοσφαιρικό V8 5,0 λίτρων, ενώ το SUV βασίζεται σε ένα plug-in hybrid V6. Έτσι, είναι πιθανό το Coupe να υιοθετεί μια ανάλογη υβριδική αρχιτεκτονική. Όσο για τον θρυλικό V12 που εξόπλιζε τη δεύτερη γενιά του Century (1997-2017), οι πιθανότητες για επιστροφή του παραμένουν περιορισμένες.

Το εσωτερικό συνεχίζει την ίδια φιλοσοφία της αποκλειστικότητας, με διάταξη τεσσάρων θέσεων, τιμόνι τύπου yoke και μια ελάχιστα μινιμαλιστική κεντρική οθόνη που θυμίζει smartphone.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η καμπίνα χωρίζεται από μια κεντρική ραχοκοκαλιά που διατρέχει τα καθίσματα εμπρός και πίσω, ενώ η απουσία μεσαίας κολόνας κάνει την είσοδο πιο άνετη. Εντυπωσιακή είναι και η ασύμμετρη διάταξη θυρών, με δύο συρόμενες πόρτες στη δεξιά πλευρά και μία μόνο στην αριστερή - μια λύση που θυμίζει το εκκεντρικό Hyundai Veloster.

Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα αεροδυναμικό, αν και η απουσία πίσω παρμπρίζ δίνει μια περισσότερο φουτουριστική αίσθηση. Αναμένεται ότι η έκδοση παραγωγής θα διαθέτει πιο συμβατικές λεπτομέρειες, όπως καθρέφτες, μεσαίες κολόνες και διαφορετική σχεδίαση θυρών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Toyota δεν έχει αποκαλύψει ακόμη πότε θα λανσαριστεί επίσημα το νέο Century Coupe, αλλά είναι ξεκάθαρο ότι το project σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την ιαπωνική πολυτέλεια, η οποία είναι έτοιμη να αναμετρηθεί με τη Rolls-Royce και τη Bentley.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ