audi q3

Η Honda αλλάζει όσα ξέραμε για τη δομή του αυτοκινήτου

Honda 0 SUV

Η Honda ετοιμάζεται να τινάξει στον αέρα μια από τις πιο παγιωμένες αρχές της αυτοκινητοβιομηχανίας: ότι το ιδανικό πλαίσιο πρέπει να είναι όσο πιο άκαμπτο γίνεται.

Με τη νέα της γενιά μεσαίων μοντέλων, η ιαπωνική εταιρεία φέρνει μια εντελώς αντίθετη φιλοσοφία, ενσωματώνοντας ελεγχόμενη ευκαμψία στο σασί ώστε να βελτιώσει τη συμπεριφορά, την άνεση και την αίσθηση οδήγησης - και μάλιστα μειώνοντας ταυτόχρονα το βάρος και το κόστος παραγωγής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εδώ και δεκαετίες, η εξέλιξη των πλαισίων ακολουθούσε μια σταθερή πορεία: από τα κλασικά αμαξώματα τύπου «σκάλας» των δεκαετιών του ‘50s και ‘60s έως τα μονοκόκ των τελευταίων δεκαετιών, ο στόχος ήταν πάντα ο ίδιος: περισσότερη ακαμψία, λιγότερη παραμόρφωση.

Αυτό θεωρούνταν απαραίτητο για να αντέχουν οι σύγχρονες κατασκευές τα αυξημένα πλευρικά και στρεπτικά φορτία, την ισχύ των κινητήρων και τις απαιτήσεις της σπορ οδήγησης. Η Honda, όμως, θεωρεί πως έφτασε η ώρα να ανατραπεί η παραδοσιακή λογική.

Στη νέα πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί στα μελλοντικά Civic, CR-V, Pilot, Passport, Odyssey αλλά και στα επερχόμενα ηλεκτρικά της 0 Series και στην έκδοση παραγωγής του Ν-One, η Honda θα «καλιμπράρει» το βαθμό ευκαμψίας του πλαισίου.

Συγκεκριμένα, στην καινοτομία αυτή της Honda, το πλαίσιο είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να παραμορφώνεται με προβλέψιμο τρόπο υπό φορτίο, βελτιώνοντας την πρόσφυση και τη σταθερότητα. Συγκεκριμένα, κατά την πίεση του αυτοκινήτου στη στροφή, τμήμα της εμπρός δομής του πλαισίου επιτρέπει μια ελεγχόμενη στρέψη που συμβάλλει στην βελτίωση της πρόσφυσης των εξωτερικών τροχών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με τους μηχανικούς της Honda, είναι η βελτίωση της ακρίβειας και σύνδεσης με το δρόμο του εμπρός μέρους, μειώνοντας την υποστροφή και προσφέροντας περισσότερη πληροφόρηση στο τιμόνι. Παράλληλα, η ελεγχόμενη ευκαμψία λειτουργεί σαν φυσικό φίλτρο κραδασμών, απορροφώντας τις ανωμαλίες πριν φτάσουν στην καμπίνα και βελτιώνοντας συνολικά την άνεση.

Η νέα αρχιτεκτονική είναι αρθρωτή, με σταθερά σημεία εμπρός και πίσω, ώστε να μοιράζονται εξαρτήματα σε διαφορετικά μοντέλα - κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε πάνω από 60% κοινά μέρη σε ολόκληρη τη γκάμα. Η Honda εκτιμά ότι το πλαίσιο θα είναι περίπου 90 κιλά ελαφρύτερο και περίπου 10% φθηνότερο στην παραγωγή σε σχέση με τη σημερινή βάση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα πρώτα μοντέλα που θα αξιοποιούν αυτή τη ριζοσπαστική φιλοσοφία αναμένονται το 2027 - και αν επιβεβαιωθούν οι προσδοκίες, η Honda θα έχει αναγκάσει ολόκληρη τη βιομηχανία να ξανασκεφτεί το δόγμα της απόλυτης ακαμψίας των πλαισίων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ