Η Ferrari φέρνει τις ζώνες τεσσάρων σημείων στα supercars της

Ferrari Daytona SP3

H εταιρεία του Μαρανέλο κατέθεσε την πατέντα των ζωνών ασφαλείας τεσσάρων σημείων, που συνήθως χρησιμοποιούνται στους αγώνες, για τα αυτοκίνητα παραγωγής της.

Οι κοινές ζώνες ασφαλείας που χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα είναι τριών σημείων, καθώς ένα λουρί τους διατρέχει τη λεκάνη και ένα διαγώνια τον κορμό του σώματος του επιβάτη ξεκινώντας από τον έναν ώμο του. Στις ζώνες τεσσάρων σημείων οι ώμοι καλύπτονται από δύο λουριά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι τελευταίες συνήθως δεν λαμβάνουν έγκριση τύπου για αυτοκίνητα παραγωγής, και περιορίζονται σε αγωνιστικά, ή σε πολιτικά περιορισμένων αντιτύπων -όπως συμβαίνει με τη Ferrari Daytona SP2- ή για χρήση αποκλειστικά στην πίστα.

Όμως, τον περασμένο Ιούλιο η Ferrari κατέθεσε μια πατέντα στο σχετικό γραφείο ευρεσιτεχνιών των ΗΠΑ για ένα σύστημα ζωνών τεσσάρων σημείων που συγκεκριμένα αναφέρεται για «χρήση σε αυτοκίνητα δρόμου». Η πατέντα συνοδεύθηκε φυσικά από τα αντίστοιχα τεχνικά σχέδια, που απεικονίζουν δύο ξεχωριστές ζώνες για τους ώμους και άλλες δύο για τη λεκάνη, που συνδέονται σε clip γρήγορης απελευθέρωσης στον καβάλο του επιβάτη.

Η Ferrari εξηγεί ότι το σύστημα αυτό θα βοηθήσει να μένει σταθερό το σώμα του επιβάτη όσο του ασκούνται οι ισχυρές δυνάμεις από τη γρήγορη οδήγηση. Όμως, παρουσιάζει και ένα σημαντικό μειονέκτημα: ενώ το σώμα και η λεκάνη προστατεύονται, ισχυρότερες δυνάμεις περνούν στον αυχένα του επιβάτη στο ενδεχόμενο ενός ατυχήματος, αυξάνοντας το ρίσκο τραυματισμού ή και θανάτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στους αγώνες το πρόβλημα αυτό λύνεται με το σύστημα πρόσδεσης HANS για το κεφάλι και τον αυχένα. Τώρα, με την τελευταία αυτή πατέντα της, η Ferrari ισχυρίζεται ότι έχει βρει τη λύση: ο μηχανισμός των ζωνών τεσσάρων σημείων που κατέθεσε για έγκριση επιτρέπει ως έναν βαθμό την κίνηση του κορμού του επιβάτη ώστε έτσι να περιορίζονται οι δυνάμεις του ασκούνται στον αυχένα κατά τη διάρκεια του ατυχήματος.

Τώρα η ιταλική εταιρεία πρέπει να πείσει τους νομοθέτες ότι ο μηχανισμός αυτός προστατεύει σε ικανοποιητικό βαθμό τον αυχένα, ώστε να λάβει έγκριση για τη χρήση των ζωνών αυτών στα supercars που βγάζει στην παραγωγή. Αν το πετύχει, μάλλον δεν θα είναι τόσο δύσκολο έπειτα να πείσει και τους πελάτες της για την επιλογή των ζωνών τεσσάρων σημείων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ