Αλλάζουν όλα στα αυτοκίνητα – Οι νέες ζώνες ασφαλείας σε ζεσταίνουν και δεν «καίνε»

ZF Heat belt 1

Οι νέες θερμαινόμενες ζώνες ασφαλείας της ZF για τα ηλεκτρικά μοντέλα αυξάνουν την αυτονομία τις κρύες μέρες του χειμώνα.

Από τότε που η Volvo έδωσε δωρεάν το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για τις ζώνες ασφαλείας τριών σημείων, η τεχνολογία και η σχεδίασή τους έχει αλλάξει πολύ. Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν τοποθετήσει αερόσακους στο «εσωτερικό» τους και άλλες, όπως η ZF, προσφέρουν διάφορες εναλλακτικές ιδέες για τον εμπλουτισμό της χρήσης τους.

ZF Heat belt 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ZF παρουσίασε στην Έκθεση CES τη νέα Heat Belt, που όπως υποδηλώνει και η ονομασία της, πρόκειται για μία θερμαινόμενη ζώνη ασφαλείας. Σύμφωνα με την εταιρεία, προορίζεται κυρίως για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με σκοπό να θερμαίνει τους επιβάτες τον χειμώνα, χωρίς να επιβαρύνει έντονα το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με αύξηση της κατανάλωσης.

Η συγκεκριμένη ιδέα μπορεί να σας φανεί σαν κάποιου είδους τέχνασμα, αλλά η ZF έχει αναλύσει τα δεδομένα και εκτιμά ότι η αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε χειμερινές συνθήκες κίνησης, μπορεί να αυξηθεί έως και 15%. Τα «κανάλια» θέρμανσης είναι ενσωματωμένα στη ζώνη ασφαλείας, αυξάνουν ελάχιστα το πάχος της και παρέχουν μια ομοιόμορφη αίσθηση ζεστασιάς.

ZF Heat belt 3

Χρησιμοποιώντας μόλις 70 watt, οι νέου τύπου ζώνες ασφαλείας μπορούν να θερμανθούν έως και τους 40 βαθμούς Κελσίου. Η ZF αναφέρει ότι η νέα «Heat Belt» δεν διαφέρει ουσιαστικά από μία απλή ζώνη ασφαλείας, πράγμα που σημαίνει ότι δεν χρειάζονται τροποποιήσεις για την τοποθέτησή της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ειδικά σχεδιασμένοι αγωγοί θέρμανσης υφαίνονται πάνω στην ζώνη ασφαλείας και η θέση για τα σημεία επαφής του ηλεκτρικού κυκλώματος θέρμανσης επιλέχθηκε με σκοπό να μην διαφοροποιεί την λειτουργία της, διατηρώντας όλα τα χαρακτηριστικά της (προεντατήρες κ.α.).

ZF Heat belt 4

Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε θερμαινόμενες ζώνες ασφαλείας, μιας και το 2018 η Ford είχε καταθέσει ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για την συγκεκριμένη τεχνολογία, ενώ το 2019 η Mercedes-Benz παρουσίασε ένα πρωτότυπο που βασιζόταν στην GLE και διέθετε θερμαινόμενες ζώνες ασφαλείας.

Προς το παρόν, δεν είναι ακόμα σαφές εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σκοπεύουν να εφαρμόσουν αυτό το χαρακτηριστικό στα αυτοκίνητά τους, αλλά εάν υπάρχουν χειροπιαστά οφέλη στην αυτονομία, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα δούμε τις θερμαινόμενες ζώνες στα πολυτελή ηλεκτρικά μοντέλα.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ