To Hypercar της Red Bull θα έχει ατμοσφαιρικό V10 με 1.000 ίππους

Adrian Newey Red Bull RB17

Η Red Bull RB17, το πρώτο hypercar της ομάδας του Μίλτον Κινς, θα οδηγείται αποκλειστικά στην πίστα και με τον κινητήρα της θα ξυπνήσει τις μνήμες των μυθικών πολύστροφων κινητήρων της Formula 1.

Σχεδιασμένη από τον Adrian Newey, η Red Bull RB17 θα έχει την αεροδυναμική του ground effect - αλλά αυτή δεν θα είναι η μοναδική της παραπομπή στη Formula 1. Μαζί, θα φέρει ξανά στη ζωή τους πολύστροφους V10 κινητήρες που ούρλιαζαν στη ράχη των μονοθεσίων μέχρι το 2005, καθώς το δεκακύλινδρο μοτέρ της θα φτάνει σε ρυθμό περιστροφής της τάξης των 15.000 σ.α.λ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ως αποτέλεσμα, ο κινητήρας θα αποδίδει περισσότερους από 1.000 ίππους, με βάρος που ενδέχεται να είναι κάτω ακόμα και από τα 900 κιλά. Όχι πως δεν έχουμε δει τέτοιες τεχνικές προδιαγραφές σε hypercars που μπορούν βάσει νόμου να κινούνται στους δημόσιους δρόμους, όμως η Red Bull Advanced Technologies επιβεβαίωσε ότι η RB17 θα είναι μόνο για την πίστα.

Το βρετανικό hypercar της αυστριακής εταιρείας απέκτησε την ονομασία RB17 που υποτίθεται ότι θα είχε το μονοθέσιό της στη F1 το 2021. Όμως, αντ' αυτού επιλέχθηκε η ονομασία RB16B διότι αποτέλεσε μετεξέλιξη του αυτοκινήτου της σεζόν του 2020. Όταν το 2022 η ομάδα έκανε το πέρασμα στην ολοκαίνουρια RB18, το όνομα RB17 έμεινε αχρησιμοποίητο.

Η RB17, λοιπόν, θα έχει την υπογραφή του τμήματος μηχανολογίας της Red Bull Racing, που ονομάζεται Red Bull Advanced Technologies, και φυσικά του πιο επιτυχημένου σχεδιαστή της ιστορίας της Formula 1, Adrian Newey. Ο τελευταίος έχει σχεδιάσει και την Aston Martin Valkyrie, τον καιρό της συνεργασίας της RBR με τη βρετανική εταιρεία, και πριν η Aston αποκτήσει τη δική της ομάδα στη F1.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Newey είναι ο διευθύνων τεχνικός σύμβουλος της RBR, και στο Video που μπορείτε να δείτε παρακάτω εξηγεί όλες τις σχεδιαστικές και τεχνικές λεπτομέρειες της Red Bull RB17:

Ο Βρετανός επιβεβαίωσε ότι το hypercar της πρωταθλήτριας της F1 θα κινείται από ατμοσφαιρικό V10 κινητήρα, αντί του V8 Twin-Turbo που αρχικά φημολογούνταν, ο οποίος θα φτάνει μέχρι τις 15.000 στροφές ανά λεπτό. Από μόνος του θα αποδίδει πάνω από 1.000 ίππους, ενώ θα υποστηρίζεται και από ένα ακόμη ηλεκτρικό μοτέρ, ισχύος 200 hp.

Όλα αυτά για ένα αυτοκίνητο που, σύμφωνα με τους στόχους της RBAT, δεν θα ξεπερνά σε βάρος τα 900 κιλά. Που σημαίνει ότι θα είναι 90 κιλά ελαφρύτερο από το τρέχον Mazda MX-5. Έτσι, μαζί με την αεροδυναμική που θα επιμεληθεί ο Newey, η RB17 θα είναι σε θέση να κάνει στην πίστα χρόνους που θα προσεγγίζουν εντυπωσιακά εκείνους μιας F1.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Aston Martin Valkyrie
Aston Martin Valkyrie

Για την αεροδυναμική, πιο συγκεκριμένα, ο Newey είπε ότι η παραγωγή άντωσης θα περιοριστεί τεχνητά στα 1.700 κιλά με ταχύτητα 241 km/h, ενώ στα 193 km/h η άντωση που θα παράγεται θα είναι ίση με το βάρος του αυτοκινήτου.

Κατά τα άλλα, θα είναι αυστηρά διθέσιο με περισσότερο χώρο από το Valkyrie, θα έχει ενεργητική (ηλεκτρονικά ελεγχόμενη) ανάρτηση σαν τις κυρίαρχες Williams του Newey των αρχών της δεκαετίας του '90, καθώς και εξειδικευμένα ελαστικά Michelin. H RB17 θα κατασκευαστεί σε μόλις 50 αντίτυπα, με τιμή περίπου 6 εκατομμύρια δολάρια για το καθένα (προ φόρων), αλλά διαθέσιμα θα είναι τα 49 διότι ο ίδιος ο Newey έχει δεσμεύσει ένα από αυτά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι 49, λοιπόν, αγοραστές του αυτοκινήτου θα απολαύσουν μία σειρά από προνόμια, και ένα εξ αυτών είναι η προσαρμογή τους στην RB17 μέσω του προσομοιωτή της RBR στο Μίλτον Κινς. Την πρώτη επίσημη εικόνα του αυτοκινήτου αναμένεται να δούμε το προσεχές καλοκαίρι, αλλά οι πρώτες του δοκιμές εξέλιξης στην πίστα δεν θα ξεκινήσουν πριν από το 2025.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ