H Williams εξελίσσει hypercar 2.200 ίππων

Williams EVR Platform

Η EVR είναι μια προηγμένη πλατφόρμα ηλεκτρικών hypercars, εξελιγμένη από τη Williams Advanced Engineering - πρώην τεχνολογικό βραχίονα της ομάδας Williams F1.

Τα δύο τελευταία χρόνια ήταν μεταβατικά για την εταιρεία και την αγωνιστική ομάδα που ίδρυσε ο εκλιπών Sir Frank Williams, ειδικά μετά τον θάνατο του εμβληματικού Βρετανού τον Νοέμβριο του 2021. Η ομάδα της Formula 1 πέρασε από τα χέρια της οικογένειάς του στο αμερικανικό fund Dorilton Capital, ενώ τον περασμένο Ιανουάριο η WAE διασπάστηκε από τη Williams F1, καθώς την αγόρασε η αυστραλιανή εταιρεία εξορύξεων Fortescue Metals Group.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Fortescue φιλοδοξεί να αξιοποιήσει την τεχνογνωσία της WAE για να εξελίσσει μηδενικών ρύπων τρένα μεταφορών, φορτηγά εξορύξεων και άλλα βαρέα βιομηχανικά οχήματα. Ωστόσο, οι υπηρεσίες της WAE θα συνεχίσουν να διατίθενται σε τρίτους, όπως και τα νέα της προϊόντα. Ανάμεσα σε αυτά είναι η πρώτη ηλεκτρική μοτοσικλέτα της Triumph, καθώς και η νέα πλατφόρμα EVR και η παρεμφερής EVX, εξελιγμένη για μεγάλο εύρος αμαξωμάτων και ικανή να προσφέρει ηλεκτρική ισχύ μέχρι 1.341 ίππων.

Deus Vayanne
Deus Vayanne

Η πλατφόρμα EVR -που παρουσίασε στο Low Carbon Vehicle Show της Βρετανίας- απευθύνεται στους κατασκευαστές ηλεκτρικών hypercars ισχύος μέχρι 2.212 hp. Βρίσκεται ακόμη στη φάση της εξέλιξης, όμως η Williams έχει ήδη εξασφαλίσει τους πρώτους της πελάτες. Ένας εξ αυτών είναι η νεοφυής αυστριακή εταιρεία Deus, η οποία παρουσίασε τον περασμένο Απρίλιο το hypercar Vayanne που βασίζεται στην πλατφόρμα EVR.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δομή της EVR περιλαμβάνει το πλαίσιο του χώρου των επιβατών, από συνθετικά ελαφρά υλικά, και την ιδιαιτερότητα της τοποθέτησης της μπαταρίας πίσω από τα καθίσματα των δύο επιβατών - σε αντίθεση με το δάπεδο, όπου επιλέγουν οι περισσότεροι κατασκευαστές σήμερα να τοποθετήσουν τη μπαταρία. Είναι μια επιλογή που έχουμε δει και από την Porsche, στο πρωτότυπο ηλεκτρικό αγωνιστικό Mission R.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα πλεονεκτήματα της διάταξης αυτής είναι η αποφυγή ανύψωσης του δαπέδου στον χώρο των επιβατών και η προσομοίωση της κατανομής βάρους ενός κεντρομήχανου σπορ αυτοκινήτου από την ταχύτατα απερχόμενη εποχή των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Η μπαταρία έχει μέγεθος 85 kWh, και προσφέρει αυτονομία μεγαλύτερη των 450 χιλιομέτρων (με φυσιολογική οδήγηση).

Η πλατφόρμα EVR σχεδιάστηκε ώστε να επιδέχεται την τοποθέτηση ενός ή δύο κινητήρων, αλλά και να επιτυγχάνει τη δομική της ακαμψία χωρίς την ανάγκη ύπαρξης οροφής. Έτσι, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε ενδεχόμενες ανοικτές και roadster εκδόσεις των ηλεκτρικών hypercars.

Οι δυναμική της πλατφόρμας EVR μπορεί να χαρίσει σε ένα hypercar επιτάχυνση 0-100 σε λιγότερα από 2,0 δευτερόλεπτα, και τελική ταχύτητα που ξεπερνά τα 400 km/h. Με τη ανάλογο βαρύ τίμημα στην αυτονομία, φυσικά.

Πάντως, η Williams Engineering αναφέρει ότι μπορεί η πλατφόρμα αυτή να ανανεώνεται διαρκώς με τις νέες τεχνολογίες των μπαταριών και ηλεκτροκινητήρων. Επιπλέον, διαθέτει ήδη και μια εκδοχή που υποστηρίζει την τοποθέτηση κυψελών υδρογόνου, που μπορούν να δρουν ως range extender για την επέκταση της ηλεκτρικής αυτονομίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η WAE προσφέρει στους ενδιαφερόμενους κατασκευαστές την πλατφόρμα ξεχωριστά, αλλά στο μέλλον θα μπορεί -εφ' όσον της ζητηθεί- να κατασκευάζει εξ ολοκλήρου ένα πλήρες αυτοκίνητο, υποσχόμενη να έχει έτοιμο ένα λειτουργικό πρωτότυπο σε 12 μήνες και το αυτοκίνητο παραγωγής σε 24 μήνες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ