H Toyota εξελίσσει νέο κινητήρα V8 -Για ποια αυτοκίνητα τον προορίζει

Lexus Sport Concept

Η Toyota επιβεβαίωσε αυτό που όλοι περίμεναν: ένα ολοκαίνουργιο V8 κινητήρα, τον οποίο προγραμματίζει να τοποθετήσει στα supercars τόσο της ίδιας όσο και της Lexus.

Ο επικεφαλής του τομέα κινητήρων της ιαπωνικής εταιρείας, Takashi Uehara, ανακοίνωσε επίσημα την εξέλιξη του νέου οκτακύλινδρου κινητήρα βενζίνης στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο, βάζοντας τέλος στις φήμες που κυκλοφορούσαν τους τελευταίους μήνες.

Lexus Sport Concept 2025
Lexus Sport Concept 2025
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο αυτό μηχανικό σύνολο θα κάνει πρεμιέρα στο νέο supercar με τα διακριτικά GR, το οποίο θα παρουσιαστεί στις αρχές Δεκεμβρίου, και όπως όλα δείχνουν θα αποτελέσει την κορυφαία κινητήρια μονάδα της Toyota για τα επόμενα χρόνια.

Σύμφωνα με τον Uehara, πρόκειται για έναν V8 twin-turbo κινητήρα, που βασίζεται τεχνολογικά στη νέα γενιά αρθρωτών κινητήρων βενζίνης της εταιρείας. Αυτή η οικογένεια περιλαμβάνει νέες μονάδες 1.5 και 2.0 λίτρων, οι οποίες είναι πιο ελαφριές, πιο αποδοτικές και πιο συμπαγείς από τις σημερινές.

Μάλιστα, ο τετρακύλινδρος 2.0 “G20E” -που είδαμε τοποθετημένο στο πρωτότυπο GR Yaris M- αποδίδει πάνω από 400 ίππους. Ο V8, όπως εξήγησε ο Uehara, είναι «ευρύτερα συνδεδεμένος» με αυτόν τον τετρακύλινδρο, χρησιμοποιώντας την ίδια τεχνολογική βάση αλλά σε εντελώς διαφορετική, πολύ πιο ισχυρή εκδοχή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο νέος V8 δεν θα είναι μόνος του. Ο Uehara επιβεβαίωσε ότι θα αποτελεί μέρος ενός υβριδικού συστήματος κίνησης, αλλά όχι plug-in, γεγονός που υποδηλώνει ότι θα υπάρχει ηλεκτρική υποβοήθηση για ενίσχυση της απόδοσης και της απόκρισης, χωρίς ανάγκη φόρτισης από πρίζα.

Το υβριδικό αυτό V8 σύνολο θα κινεί όχι μόνο το νέο GR supercar -το οποίο φημολογείται πως βασίζεται σε αγωνιστική πλατφόρμα GT3- αλλά και ένα μελλοντικό μοντέλο της Lexus. Ο Uehara υπαινίχθηκε ότι η Lexus θα χρησιμοποιήσει το ίδιο μοτέρ στην έκδοση παραγωγής του Sport Concept, του εντυπωσιακού πρωτοτύπου που παρουσιάστηκε πρόσφατα και επιβεβαιώθηκε πως είναι υβριδικό.

Επίσης, ο Ιάπωνας άφησε να εννοηθεί ότι η Lexus θα έχει μια πιο “ήπια” εκδοχή του κινητήρα, προσαρμοσμένη στον πολυτελή της χαρακτήρα, ενώ η Toyota θα υιοθετήσει τη “βαριά” και πιο σκληροτράχηλη εκδοχή για το GR supercar και πιθανόν για τη GT3 αγωνιστική εκδοχή του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κοινή χρήση του κινητήρα από δύο διαφορετικά μοντέλα έχει ξεκάθαρα οικονομική λογική: η εξέλιξη ενός ολοκαίνουργιου V8 αποκλειστικά για ένα σπάνιο μοντέλο θα ήταν εξαιρετικά δαπανηρή. Έτσι, η συνύπαρξη ενός αγωνιστικού Toyota GR και ενός πολυτελούς Lexus GT κάνει την επένδυση βιώσιμη και αποδοτική.

Η κίνηση αυτή δείχνει πως η Toyota όχι μόνο δεν εγκαταλείπει τους κινητηρες εσωτερικής καύσης, αλλά τους εξελίσσει με νέα τεχνολογία και εξηλεκτρισμό. Ο Uehara επιβεβαίωσε πως ο V8 θα φέρει τα πιο σύγχρονα συστήματα διαχείρισης θερμότητας, υπερπλήρωσης και υβριδικής υποστήριξης που έχει δημιουργήσει ποτέ η εταιρεία.

Η Toyota, βέβαια, δεν είναι μόνη σε αυτή την επιστροφή στους πολυκύλινδρους θερμικούς κινητήρες. Η AMG ετοιμάζει επίσης έναν νέο V8, η Mercedes-Benz παραμένει πιστή ακόμη και στον V12, ενώ η BMW αναβαθμίζει τον δικό της για να πληροί τις μελλοντικές προδιαγραφές ρύπων. Η Porsche και ο Όμιλος Volkswagen επίσης σκοπεύουν να διατηρήσουν τους V8 μέχρι τη δεκαετία του 2030.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ