Η Toyota έτοιμη για την «επανάσταση»: Με μπαταρίες στέρεου τύπου ένα ηλεκτρικό sportscar το 2027

Toyota Lexus Japan Mobility Show 2025

Η Toyota επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται στην τελική ευθεία για την εισαγωγή των μπαταριών στερεάς κατάστασης (SSB) σε αυτοκίνητο παραγωγής έως το 2027 ή το 2028.

Το πρώτο μοντέλο που θα επωφεληθεί από την τεχνολογία αυτή, η οποία θα αλλάξει ριζικά τα δεδομένα της παγκόσμιας ηλεκτροκίνησης, θα είναι ένα υψηλών επιδόσεων ηλεκτρικό sportscar.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης υπόσχονται πολύ μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, μικρότερο βάρος και υψηλότερη απόδοση σε σχέση με τις σημερινές μπαταρίες ιόντων λιθίου. Με αυτές, τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να προσφέρουν πολύ μεγαλύτερη αυτονομία χωρίς να αυξάνουν το μέγεθος της μπαταρίας, ενώ μειώνεται και το ύψος τους, κάτι που βοηθά τη σχεδίαση και την αεροδυναμική.

Η Toyota παρουσίασε για πρώτη φορά ένα πρωτότυπο πακέτο στερεάς κατάστασης πριν λίγα χρόνια, το οποίο -σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας- θα προσφέρει έως 1.200 χιλιόμετρα αυτονομίας. Μιλώντας στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο, ο Keiji Kaita, πρόεδρος του Carbon Neutral Engineering Development Centre της Toyota, δήλωσε ότι η τεχνολογία «παραμένει πολύ σημαντική για το μέλλον», καθώς προσφέρει σαφώς ανώτερη αντοχή, αξιοπιστία και χρηστικότητα από τις σημερινές λύσεις.

Ο ίδιος επιβεβαίωσε ότι το πρόγραμμα εξελίσσεται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και πως η πρώτη εφαρμογή της τεχνολογίας θα γίνει σε αυτοκίνητο παραγωγής το 2027 ή το 2028, ενώ εξετάζονται και εφαρμογές σε επαγγελματικά οχήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι SSB της Toyota υπόσχονται διπλάσια ισχύ, τριπλάσια αυτονομία και τετραπλάσια διάρκεια ζωής σε σχέση με τις σημερινές μπαταρίες - χαρακτηριστικά που ταιριάζουν απόλυτα σε ένα υψηλών επιδόσεων ηλεκτρικό μοντέλο. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο Kaita, «η μπαταρία στερεάς κατάστασης έχει υψηλή ισχύ, είναι συμπαγής και προσφέρει μεγάλη αυτονομία. Τα αυτοκίνητα θα αξιοποιήσουν αυτά τα πλεονεκτήματα».

Lexus LS Coupe Concept
Lexus LS Coupe Concept

Όλα δείχνουν ότι το πρώτο μοντέλο που θα χρησιμοποιήσει την τεχνολογία θα είναι το νέο Lexus supercar, ο ηλεκτρικός διάδοχος της εμβληματικής LFA, το οποίο θα μοιράζεται τεχνολογικά στοιχεία με το επερχόμενο Toyota GR Supercar.

Με το εντυπωσιακά χαμηλό του προφίλ και την υπόσχεση εκρηκτικών επιδόσεων, αποτελεί τον ιδανικό υποψήφιο για την πρεμιέρα της νέας γενιάς μπαταριών. Ωστόσο, ο Kaita αρνήθηκε να επιβεβαιώσει κάτι, λέγοντας μόνο: «Αν θα είναι Lexus ή Toyota, το αφήνουμε στη φαντασία σας».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέρα από τις επιδόσεις, η νέα τεχνολογία έχει και σημαντικές περιβαλλοντικές προεκτάσεις. Εφόσον μια SSB διαρκεί έως και τέσσερις φορές περισσότερο από μια κοινή μπαταρία, τότε το συνολικό ανθρακικό της αποτύπωμα μειώνεται έως και κατά 75%. Η Toyota δίνει έμφαση στη μείωση των εκπομπών CO2 όχι μόνο στη χρήση, αλλά και στη διαδικασία παραγωγής των υλικών της μπαταρίας, ώστε να βελτιωθεί ολόκληρος ο κύκλος ζωής της.

Ο Hiroki Nakajima, τεχνικός διευθυντής της Toyota, πρόσθεσε ότι, τεχνικά, η μπαταρία στερεάς κατάστασης θα μπορούσε να τοποθετηθεί και σε υπάρχουσες πλατφόρμες EV της εταιρείας, προσφέροντας ίδια αυτονομία σε μισό χώρο, ωστόσο ο στόχος είναι να χρησιμοποιηθεί σε νέες, ειδικά σχεδιασμένες αρχιτεκτονικές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τα πιο συμβατικά μοντέλα, η εταιρεία ετοιμάζει μια χαμηλότερου προφίλ μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία θα επιτρέπει πιο χαμηλές οροφές και μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους - όπως αποδεικνύει και το εντυπωσιακό Corolla Concept που παρουσιάστηκε πρόσφατα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ