Mε 400 ίππους το πρώτο "Made in Turkey" ηλεκτρικό αυτοκίνητο

TOGG C-Sedan

Μετά την παρουσίαση του πρωτότυπου ηλεκτρικού C-SUV, με το οποίο εγκαινίασε το εργοστάσιο του Gemlik στην Προύσα, η κοινοπραξία TOGG της Τουρκίας προχωρά ολοταχώς τα πλάνα της για την παραγωγή πέντε αυτοκινήτων μέσα στη δεκαετία.

Η μαζική παραγωγή του πρώτου από αυτά, ενός C-SUV, θα ξεκινήσει μέσα στο 2022, και θα ακολουθήσει ένα sedan. Για τη συνέχεια, η τουρκική εταιρεία έχει προγραμματίσει ένα μικρομεσαίο hatchback (κατηγορίας C), ένα συμπαγές B-SUV και τέλος ένα οικογενειακό, πολυχρηστικό και επίσης περιορισμένων διαστάσεων B-MPV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Turkey Automobile Joint Venture Group (TOGG) φέρει στην Τουρκία το χαρακτηρισμό της «δεύτερης αυτοκινητικής επανάστασης» της χώρας, μετά από την παραγωγή, και αποτυχία, του πρώτου της αυτοκινήτου -του Devrim, που σημαίνει «επανάσταση»- το 1961.

Ο πρόεδρος της χώρας αυτοπροσώπως, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ηγήθηκε της «αναγέννησης» της τουρκικής αυτοκινητοβιομηχανίας, «ενορχηστρώνοντας» την κοινοπραξία πέντε μεγάλων τουρκικών εταιρειών για την ίδρυση της TOGG, τον Ιούνιο του 2018.

Στη διοίκηση της εταιρείας έχουν τοποθετηθεί στελέχη με εμπειρία από μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης. Ο πλέον φημισμένος είναι ο πρώην επικεφαλής σχεδιαστής των Volkswagen και Mercedes-Benz, Murat Gunak.

Τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου κατέλαβε εξαρχής το πρώην διευθυντικό στέλεχος της Bosch, Mehmet Gurcan Karakas, και τη θέση του Επιχειρησιακού Διευθυντή (COO) ο Sergio Rocha, το Νοέμβριο του 2019. Ο Talin Yıldız, με προϋπηρεσία στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, τοποθετήθηκε επικεφαλής του τμήματος Marketing.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κατασκευή του εργοστασίου της TOGG στην Προύσα, στη βορειοδυτική Τουρκία, ξεκίνησε στις 18 Ιουλίου του 2020 και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2022. Στα 1.200 στρέμματά του, το εργοστάσιο θα απασχολεί 4.300 υπαλλήλους - και αξιοσημείωτο είναι ότι το 30 τοις εκατό των εργαζόμενων θα είναι γυναίκες.

Οι προμηθευτές της εταιρείας θα είναι κατά 75% τούρκικες εταιρείες και κατά 25% της Ευρώπης και της Ασίας. Μεταξύ των τελευταίων, σημαντική είναι η συμφωνία που η TOGG υπέγραψε με την εταιρεία Farasis για την προμήθεια μπαταριών ιόντων-λιθίου.

Το Δεκέμβριο του 2019 ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν παρουσίασε τα πρώτα δύο πρωτότυπα της TOGG, ένα SUV και ένα sedan της (μικρομεσαίας) κατηγορίας C. Και τα δύο ήταν αμιγώς ηλεκτρικά, με αυτονομία 300-500 χιλιομέτρων, δυνατότητα 80% φόρτισης σε 30 λεπτά σε DC ταχυφορτιστή, απόδοση 200 ή 400 ίππων και επιτάχυνση 0-100 km.h σε 7,6 κααι 4,8 δευτερόλεπτα αντίστοιχα.

Τον περασμένο Απρίλιο, όπως ανακοίνωσε η TOGG, το C-SUV της κέρδισε το βραβείο iF Design Award 2021, ένα από τα πιο διακεκριμένα σχεδιαστικά βραβεία του κόσμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

Είναι τα pick up τα... SUV της ελίτ;

Δείτε εδώ το carandmotor.gr, το πρώτο premium site αυτοκινήτου στην Ελλάδα

Όλες οι νέες Alfa Romeo μέχρι το 2025

Lada Niva: Η ιστορία ενός ζωντανού θρύλου της αυτοκίνησης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ