Είναι τα pick up τα... SUV της ελίτ;

Ford Ranger Raptor

Με την αύρα της περιπέτειας να ξεχειλίζει, τα σύγχρονα pick up προσφέρουν image και δυνατότητες που κάνουν ακόμη και τα πολυτελή SUV να… κιτρινίζουν από τη ζήλια τους.

Ως οχήματα με κάτι παραπάνω από εξαιρετικά χαρακτηριστικά για κίνηση εκτός δρόμου, τα σύγχρονα pick up αποτελούν το απόλυτο μέσο διαφυγής προσφέροντας παράλληλα στους ιδιοκτήτες τους και το απαραίτητο «σκληροτράχηλο» status, που βρίσκεται αρκετά πάνω από εκείνο των SUV. Το παραπάνω το συνδυάζουν επίσης με χρηστικότητα και ανέσεις που βρίσκει πλέον κανείς σε ένα σύγχρονο συμβατικό αυτοκίνητο, αλλά και συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης που ήταν ανήκουστα για την κατηγορία πριν από μερικά χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν και στην άλλη μεριά του Ατλαντικού, τα pick up συναγωνίζονται ευθέως σε δημοφιλία τα SUV, στην Ευρώπη προσπαθούν ακόμη να βρουν τον βηματισμό τους, σε κάποιες αγορές όπως είναι η ελληνική, όπου η χρήση τους επιτρέπεται μόνο από επαγγελματίες.

Η επαγγελματική φύση των pick up της ελληνικής αγοράς δεν αποτελεί πρόβλημα για την ελίτ που καταφέρνει να υπερκεράσει το εμπόδιο της αυστηρά επαγγελματικής έκδοσης εντάσσοντας τα στο εταιρικό στόλο τους. Αυτό είναι είναι αρκετό για να τους δώσει την ευκαιρία να πάρουν κυριολεκτικά τα βουνά και να γνωρίσουν έτσι τα φανταστικά τοπία της χώρας μας από μια διαφορετική οπτική, σε γενικές γραμμές άγνωστη στην "πράξη" στο ευρύτερο κοινό. Πάμε να γνωρίσουμε μαζί, λίγο καλύτερα, τα κορυφαία pick up που είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά.

FordRanger Raptor, με διάθεση ισοπεδωτική

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έκδοση Raptor αποτελεί το πραγματικό "αγρίμι" στην γκάμα του δημοφιλούς pick up της Ford, που είναι παράλληλα και το best seller μοντέλο της κατηγορίας του επί ευρωπαϊκού εδάφους. Η άκρως επιβλητική του εικόνα, που διαχωρίζει το Raptor και από τις υπόλοιπες εκδόσεις του Ranger, είναι το πρώτο πράγμα που θα σε τραβήξει κοντά, σίγουρα όμως όχι και το τελευταίο.

Το Ranger Raptor έχει πολλές και σημαντικές αλλαγές στα μηχανικά του μέρη, έναντι, των υπόλοιπων εκδόσεων του, οι οποίες φέρουν την υπογραφή της Ford Performance. Οι πιο σημαντικές από αυτές αφορούν τις βελτιώσεις που έχουν γίνει στην προστασία του κάτω μέρους, στις ενισχύσεις στο πλαίσιο τύπου σκάλας, στο ισχυρότερο σύστημα πέδησης, στην ανάρτηση και φυσικά στην τοποθέτηση των αμορτισέρ της Fοx με τις μεγαλύτερες διαδρομές. Η ποιοτικότατη λειτουργία των τελευταίων συντελεί στα μέγιστα στην… ισοπεδωτική αίσθηση που περνά το Raptor στον οδηγό του, όταν αυτός κινείται γρήγορα στην άσφαλτο, αλλά ακόμη περισσότερο στο φυσικό του στοιχείο: σε κακοτράχαλο έδαφος που θα οδηγούσε τα περισσότερα SUV της αγοράς σε αναστροφή… Τo Raptor είναι ψηλότερο κατά 51 χλστ. έναντι των υπόλοιπων Ranger έχοντας παράλληλα μεγαλύτερα μετατρόχια εμπρός και πίσω, για μεγαλύτερη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες που μπορεί να κινηθεί εκτός δρόμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για την άνεση των επιβατών φροντίζει η ευρύχωρη καμπίνα του στην οποία θα βρείτε το σύστημα πολυμέσων SYNC 3 που δέχεται και φωνητικές εντολές και ενσωματώνει οθόνη αφής οκτώ ιντσών.

Το Ranger Raptor κινείται από τον δίλιτρο υπετροφοδοτούμενο EcoBlue κινητήρα προηγμένο της Ford, ο οποίος, με τη βοήθεια δύο turbo αποδίδει 213 ίππους και ακόμη πιο σημαντικά 500 Nm ροπής. Το μοτέρ συνδεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων που προέρχεται από μεγαλύτερο και best seller pick up στην Αμερική F-150.

Το Ranger Raptor απέχει από το έδαφος 283 χλστ., έχει γωνίες προσέγγισης και διαφυγής 32,5 και 24 μοίρες αντίστοιχα, ενώ περνά από υδάτινο εμπόδιο με ύψος έως και 850 χλστ., χωρίς καμία επιπλέον μετατροπή.

Jeep Gladiator, ο... Μονομάχος της διασκέδασης

Με αναφορές και στο θρυλικό Willys, το Gladiator είναι η «απάντηση» της αμερικάνικης εταιρίας στην κατηγορία των pick up.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό που κάνει το Gladiator μοναδικό είναι η δυνατότητα «διαμόρφωσης» του αμαξώματος του. Το Gladiator δίνει τη δυνατότητα αφαίρεσης πάνελ από την οροφή του, ενώ με την αναδίπλωση του παρμπρίζ και την αφαίρεση των θυρών μπορεί να μετατραπεί το απόλυτο ανοιχτό όχημα διασκέδασης κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Όλα αυτά με ελάχιστες κινήσεις και χωρίς τη χρήση ειδικών εργαλείων.

To Gladiator φέρει κάτω από το καπό του τον ισχυρότερο κινητήρα της κατηγορίας με τον τρίλιτρο V6 diesel να αποδίδει 264 ίππους και 600 Nm ροπής. Η ροπή του μοτέρ μπορεί να μεταδοθεί και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος Selec-Trac 4x4, το οποίο προσφέρει πολλές σημαντικές επιλογές για κίνηση εκτός δρόμου, με το pick up να έρχεται εξοπλισμένο και με άξονες Dana 44 3ης γενιάς. Η εντυπωσιακή γωνία προσέγγισης φτάνει στις 41 μοίρες και η γωνία διαφυγής βρίσκεται στις 25 μοίρες, με το Gladiator να περνά απροβλημάτιστα μέσα από υδάτινα εμπόδια ύψους έως και 760 χλστ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του, το Gladiator, είναι πλήρως εξοπλισμένο με στοιχεία όπως ο αυτόματος κλιματισμός, το προηγμένο σύστημα πολυμέσων Uconnect με οθόνη αφής και δυνατότητα mirroring, αλλά και με όλες τις συνήθεις ηλεκτρικές ευκολίες. Μοναδικά στοιχεία αποτελούν το αποσπώμενο αδιάβροχο ηχείο Bluetooth και η μπροστά αυτοκαθαριζόμενη κάμερα, ενώ διαθέσιμη είναι επίσης μια ευρεία γκάμα αξεσουάρ για την πλήρη εξατομίκευση κάθε Gladiator.

Toyota Hilux το... «Άτρωτο»

Invincible (σ.σ. αήττητο, άτρωτο) ονομάζεται η κορυφαία έκδοση του Toyota Hilux που συνδυάζει τις υψηλότατες εκτός δρόμου ικανότητες κίνησης με πιο σκληροτράχηλη εμφάνιση.

Η εν λόγω έκδοση του pick up της ιαπωνικής εταιρίας είναι διαθέσιμη με τον εν σειρά 4κύλινδρο κινητήρα πετρελαίου των 2,8 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 204 ίππους και 500 Nm ροπής στις 3.400 και 1.600-2.800 σ.α.λ. αντίστοιχα. Με αυτό το μοτέρ, τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 10,7 δευτερόλεπτα, στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων (10,1 με το 6άρι χειροκίνητο και 420 Nm μέγιστης ροπής) και η τελική ταχύτητα φτάνει έως τα 175 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην τελευταία έκδοση του Hilux η Toyota προχώρησε σε εκ νέου ρυθμίσεις στην ανάρτηση αλλά και το σύστημα διεύθυνσης κάνοντας το pick up της ακόμη πιο ικανό εκτός αλλά και πιο πολιτισμένο στις εντός δρόμου αναζητήσεις του οδηγού του. Οι γωνίες ράμπας και διαφυγής φτάνουν στις 29 και 26 μοίρες αντίστοιχα με το Hilux να απέχει από το έδαφος 310 χλστ. και να περνά απροβλημάτιστα υδάτινα εμπόδια με ύψος έως και 700 χλστ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έκδοση Invincible ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες χάρη στα άβαφα προστατευτικά που φέρει στους θόλους των τροχών, τους προβολείς ομίχλης και την προστατευτική ποδιά στο εμπρός μέρος, αλλά και τις επιπλέον προστασίες στους δύο προφυλακτήρες που συμπληρώνοντας από τις διαφορετικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών. Περιλαμβάνει στον εξοπλισμό της, εκτός από το multimedia σύστημα με την οθόνη των 8 ιντσών, διαφορετικές διακοσμητικές μεταλλικές αλλά και υφασμάτινες λεπτομέρειες και επενδύσεις.

Nissan Navara σκληροτράχηλο N-Guard

Το ούτως ή άλλως σκληροτράχηλο look του Navara ενισχύεται ακόμη περισσότερο στην έκδοση N-Guard. Το Navara N-Guard φέρει τη δική του αισθητική "υπογραφή" σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις με το μαύρο χρώμα να κυριαρχεί εξωτερικά στις λαβές των θυρών, στα καλύμματα των καθρεπτών, στα μαύρα πλαίσια των προβολέων ομίχλης και στη μάσκα, ενώ κάνει την εμφάνιση του στον πίσω προφυλακτήρα αλλά και στα εξωτερικά "σκαλοπάτια". Σε μαύρο χρώμα είναι και τα μεγάλα γραφικά στα πλαϊνά του αμαξώματος όπως και οι ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Navara κινείται από τον diesel κινητήρα των 2,3 λίτρων με τα δύο turbo με την απόδοση του να ανέρχεται στους 190 ίππους και τα 450 Nm ροπής στις 3.750 και 1.500 σ.α.λ. αντίστοιχα. Το μοτέρ συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο αυτόματο επτά σχέσεων. Ανεξάρτητα από το κιβώτιο το pick up της ιαπωνικής εταιρίας χρειάζεται 11,2 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα με την τελική να φτάνει στα 184 χλμ./ώρα για το χειροκίνητο και στα 180 για την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο.

Για το σκληροτράχηλο pick up της ιαπωνικής εταιρίας οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής βρίσκονται στις 31 και 29 μοίρες αντίστοιχα και η απόσταση από το έδαφος είναι 219 χλστ., με το στάνταρ Navara N-Guard να είναι ικανό να περάσει μέσα από υδάτινο εμπόδιο έως και 600 χλστ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

Πόσο κοστίζει το Jeep Gladiator στην Ελλάδα;

Lada Niva: Η ιστορία ενός ζωντανού θρύλου της αυτοκίνησης

Δοκιμάζουμε το Peugeot 2008 1.5 BlueHDi των 130 ίππων

Δείτε εδώ το carandmotor.gr, το πρώτο premium site αυτοκινήτου στην Ελλάδα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ