Όλες οι νέες Alfa Romeo μέχρι το 2025

Alfa Romeo Giulia GTA

Η Alfa Romeo έρχεται ξανά στο φως ετοιμάζοντας μια σαρωτική επέλαση νέων μοντέλων, που φημολογείται ότι περιλαμβάνει την αναγέννηση της GTV, 3 νέα SUV, τη νέα γενιά της Giulia και πιθανώς της MiTo, και ενδεχομένως ακόμα και την αναβίωση της μυθικής Spider.

Ένα προσχέδιο ιδιώτη για την πιθανή εμφάνιση της ενδεχόμενης νέας Alfa Romeo GTV
Ένα προσχέδιο ιδιώτη για την πιθανή εμφάνιση της ενδεχόμενης νέας Alfa Romeo GTV
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια αναγεννημένη τετράθυρη coupe GTV είναι στις προτάσεις που εξετάζονται από την ιταλική εταιρεία, και από τον νέο της Διευθύνοντα Σύμβουλο Jean-Philippe Imparato, για το πέρασμα της Alfa Romeo στην εποχή της ηλεκτροκίνησης - και, σύμφωνα με το αγγλικό Autocar, στην απ' ευθείας εμπορική αντιπαράθεση με εμπορικά «υπερόπλα» όπως το Tesla Model 3 και η BMW i4.

Η πρώτη νέα Alfa Romeo μετά από αρκετά χρόνια αναμένεται το 2022. Πρόκειται για την Tonale, ένα συμπαγές SUV που εξελίχθηκε από την FCA (Fiat Chrysler Automobiles) πριν το πέρασμα στον όμιλο Stellantis και στον έλεγχο του Imparato - και η οποία εμμέσως αντικαθιστά την Giulietta για να ανταγωνιστεί τα Audi Q2 και BMW X1.

H Tonale είναι, έτσι, η τελευταία που θα βασίζεται σε πλατφόρμα της FCA. Στην τελική φάση της εξέλιξής της θα συμβάλλει και η Stellantis, ειδικά στην ανάπτυξη της plug-in υβριδικής έκδοσης του ιταλικού μικρομεσαίου SUV.

Alfa Romeo tonale
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά την Tonale όλες οι Alfa Romeo που θα ακολουθήσουν θα βασίζονται στις πλατφόρμες STLA Small και STLA Large της Stellantis, οι οποίες αρχικά εξελίχθηκαν από την Peugeot. Η πρώτη, γνωστή ως CMP στα Peugeot 2008, Citroen C4 και Opel Mokka, θα αποτελέσει τη βάση για την κατασκευή της επόμενης Alfa Romeo, της Brennero, το 2023.

Η Brennero είναι ένα Β-SUV, ακόμα μικρότερο από την Tonale, το οποίο θα αποτελεί το entry-level μοντέλο στη γκάμα της Alfa Romeo με φιλοδοξία να τη συστήσει στους νέους του σήμερα και να τους μυήσει στην κουλτούρα της ιταλικής εταιρείας. Θα είναι η πρώτη Alfa που θα καρπωθεί τα μηχανικά μέρη και τη νέα στρατηγική της Stellantis και του Imparato, και μάλιστα θα κατασκευάζεται μαζί με τις νέες γενιές των Fiat 500X και Jeep Renegade στην Πολωνία.

Το B-SUV Brennero, σύμφωνα με πληροφορίες, θα αποτελέσει την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Alfa Romeo, με ηλεκτροκινητήρα 134 ίππων και μπαταρία χωρητικότητας 45 kWh, ικανής να προσφέρει αυτονομία άνω των 300 χιλιομέτρων. Παράλληλα, θα διαθέτει και εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Την προσεχή τριετία αναμένονται οι νέες γενιές του SUV Stelvio (αριστερά) και του sport sedan Giulia (δεξιά)
Την προσεχή τριετία αναμένονται οι νέες γενιές του SUV Stelvio (αριστερά) και του sport sedan Giulia (δεξιά)
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τρίτο SUV της αναγέννησης της Alfa Romeo αναμένεται να είναι η νέα γενιά της μεγαλύτερης Stelvio, που τοποθετείται χρονικά στο 2024. Ένα χρόνο νωρίτερα, το 2023, αναμένεται και η νέα γενιά της Giulia, και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τα δύο νέα αυτά αυτοκίνητα -όπως και μια πιθανή νέα sport coupe GTV- θα βασίζονται στην STLA Large της Stellantis.

Δείτε εδώ όλα τα νέα μοντέλα που αναμένουμε στην Ελλάδα το 2021

Η πλατφόρμα αυτή, που θα αντικαταστήσει το σημερινό δάπεδο «Giorgio» των Stelvio και Giulia, έχει εξελιχθεί ειδικά για την υποδοχή υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών μονάδων ισχύος - και είναι δεδομένο ότι οι νέες γενιές των δύο αυτών μοντέλων θα έχουν mild-hybrid ή/και plug-in hybrid εκδόσεις, ενδεχομένως και αποκλειστικά ηλεκτρικές.

Η STLA Large εκτιμάται ότι μπορεί, με τα σημερινά δεδομένα, να υποστηρίξει ηλεκτρικές μονάδες ισχύος / μπαταρίες ικανές να επιτύχουν αυτονομία άνω των 600 χιλιομέτρων. Η υιοθέτησή της από την Alfa Romeo, χωρίς τη μεγάλη δαπάνη της εξέλιξης δικής της πλατφόρμας, θεωρείται από τον Imparato κομβικής σημασίας για την επιστροφή της ιταλικής φίρμας στην κερδοφορία και στην ανάπτυξη. Κάτι ανάλογο ισχύει και για την ανάπτυξη της Maserati, που θα την υιοθετήσει για τις νέες γενιές του sedan Ghibli και του SUV Levante.

Ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της Alfa Romeo στην εποχή της Stellantis, Jean-Philippe Imparato, φέρει την «υπογραφή» της αναγέννησης της Peugeot
Ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της Alfa Romeo στην εποχή της Stellantis, Jean-Philippe Imparato,
φέρει την «υπογραφή» της αναγέννησης της Peugeot
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στις προτάσεις που βρίσκονται στο γραφείο του Imparato φέρεται να βρίσκεται και η νέα γενιά της μικρής MiTo, μιας και ένα supermini ενδέχεται να συμβάλλει αρκετά στην οικονομική αναστήλωση της ιταλικής εταιρείας. Η MiTo έπαυσε να παράγεται το 2018, αλλά μπορεί να αναγεννηθεί πάνω στην πλατφόρμα της Brennero (STLA Small / CMP) ως πεντάθυρη hatchback.

Τέλος, ο Imparato παραδέχθηκε ότι έχει μια ιδιαίτερη συμπάθεια για τη Spider - ένα από τα θρυλικότερα ανοιχτά αυτοκίνητα της ιστορίας της εταιρείας. Η τελευταία Spider βγήκε από το ιταλικό εργοστάσιο το 2010, αλλά ο Γάλλος επικεφαλής της Alfa παραδέχθηκε ότι η αναβίωσή της ίσως θα εξεταστεί όταν η ιταλική εταιρεία ορθοποδήσει οικονομικά.

Διαβάστε εδώ τα νέα μοντέλα που αναμένουμε από τη Lancia

Το «κλειδί» της μεγάλης επιστροφής της Alfa Romeo, κατά συνέπεια, βρίσκεται στις οικονομίες κλίμακας του ομίλου Stellantis - στη χρήση κοινών δαπέδων και ηλεκτροκινητήρων / μπαταριών με τις υπόλοιπες εταιρείες του ομίλου, χωρίς το κόστος εξέλιξής τους.

Ο όμιλος Stellantis, θυμίζουμε, είναι ένα μεγαθήριο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας που προέκυψε τον περασμένο Ιανουάριο με τη συγχώνευση του ομίλου FCA με τον όμιλο PSA (Peugeot-Citroen), ο οποίος είχε νωρίτερα αγοράσει και την Opel. Συνολικά η Stellantis έχει 14 εταιρείες, που επωφελούνται όλες από τις οικονομίες κλίμακας.

Ο Imparato, αναλαμβάνοντας την Alfa Romeo, θέσπισε ένα πλάνο αναστήλωσής της με όλα τα παραπάνω νέα μοντέλα μέχρι το μέσον αυτής της δεκαετίας, δημιουργώντας μια ομάδα εργασίας που αποτελείται από 49 διευθυντικά στελέχη ώστε να κάνει την Alfa Romeo την «παγκόσμια premium φίρμα της Stellantis». Τα πλάνα του έχουν την απόλυτη στήριξη, και την επένδυση, του επικεφαλής της Stellantis Carlos Tavares.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αφήσαμε για το τέλος το πιο σημαντικό: το σχεδιασμό των νέων Alfa Romeo. Ο Imparato πήρε τον Alejandro Mesonero-Romanos από τη Seat για να ηγηθεί του σχεδιαστικού τμήματος της Alfa Romeo, και για να δημιουργήσει τη νέα αισθητική «ταυτότητα» των νέων ιταλικών δημιουργημάτων. Και επιβεβαιώνει, ο Imparato, ότι τα παραδοσιακά στοιχεία δυναμισμού και ιταλικού στιλ των Alfa Romeo είναι κομβικής σημασίας και για τη νέα της εποχή.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ