Επίσημο: Η Bugatti στα χέρια της κροατικής Rimac

Bugatti-Rimac

Δώδεκα μόλις χρόνια μετά την ίδρυσή της σε ένα μικρό γκαράζ του Ζάγκρεμπ από τον 21χρονο τότε Mate Rimac, η start-up εταιρεία ηλεκτρικών hypercars απέκτησε τον έλεγχό της γαλλικής εταιρείας υπεραυτοκινήτων, και μαζί με την Porsche δημιούργησαν τη νέα εταιρεία Bugatti-Rimac.

Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας η Rimac απέκτησε μερίδιο 55% της Bugatti, και η Porsche το 45%. Ωστόσο, αξίζει να σημειώσουμε ότι το 24% της ίδιας της Rimac ανήκει στην Porsche -η οποία τον Μάρτιο επένδυσε 83 εκατομμύρια δολάρια στην κροατική start-up- και ένα μικρότερο ποσοστό της στη Hyundai. Στον ίδιο τον Mate Rimac ανήκει ποσοστό 37 τοις εκατό της Rimac, που μεταφράζεται σε 20,4% της Bugatti-Rimac.

Η Bugatti-Rimac θα έχει βασίζεται στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας και θα ηγείται από τον 33χρονο Mate Rimac, αλλά με στρατηγικό ρόλο της Porsche. Το πλάνο προβλέπει την κατασκευή της πρώτης αμιγώς ηλεκτρικής Bugatti μέχρι το τέλος της δεκαετίας το 2020. O Mate Rimac μίλησε για δύο παράλληλες, αλλά διαφορετικές μεταξύ τους, γραμμές παραγωγής και παρομοίασε τη Bugatti με ένα ελβετικό ρολόι και τη Rimac με το Apple Watch.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε πρώτο στάδιο η κατασκευή της Chiron με τον κινητήρα W16 και του Nevera θα συνεχιστεί κανονικά, στα εργοστάσια που ήδη κατασκευάζονται (η πρώτη στο Molsheim της Γαλλίας) με τα σήματα μόνο της Bugatti και της Rimac αντίστοιχα.

Σε δεύτερο χρόνο, θα ξεκινήσει η κατασκευή των πρώτων -υβριδικών, κατά πάσα πιθανότητα- δημιουργημάτων της κοινοπραξίας Bugatti-Rimac. Η έρευνα και εξέλιξη θα γίνεται πλέον στα κεντρικά γραφεία του Ζάγκρεμπ, αλλά η κατασκευή των Buggati θα παραμείνει επί γαλλικού εδάφους. Σύμφωνα με τον Rimac, η επιχείρηση κατασκευής υπεραυτοκινήτων «πρέπει να γίνει βιώσιμη και από μόνη της επικερδής».

Ο Mate Rimac σε ηλικία 21 ετών ίδρυσε την εταιρεία του σε ένα μικρό γκαράζ του Ζάγκρεμπ και σήμερα, στα 33 του, είναι ο CEO της Bugatti-Rimac.
Ο Mate Rimac σε ηλικία 21 ετών ίδρυσε την εταιρεία του σε ένα μικρό γκαράζ του Ζάγκρεμπ και σήμερα, στα 33 του, είναι ο CEO της Bugatti-Rimac.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Καθ' αυτόν τον τρόπο, με τον έλεγχο της Bugatti και δεδομένου ότι πλέον συμμετέχει στο μεγάλο πλάνο επένδυσης 35 δισεκατομμυρίων του ομίλου VW στην ηλεκτροκίνηση, η Rimac καθιερώνεται στην αυτοκινητοβιομηχανία ως μία από τις πλέον προηγμένες παρόχους τεχνολογίας του μέλλοντος, στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

Η Rimac έχει προμηθεύσει με ηλεκτρικά συστήματα και μπαταρίες τις Aston Martin, Pininfarina, Jaguar και Seat Sport. Με τη νέα συμφωνία με την Porsche και τον όμιλο VW, βεβαίως, τέθηκε ο όρος της παύσης προμήθειας εξαρτημάτων σε άλλους κατασκευαστές – πλην, φυσικά, της Seat, η οποία επίσης ανήκει στον γερμανικό όμιλο.

Δεδομένης της προόδου των μπαταριών και της ισχύος των ηλεκτροκινητήρων, και του ορατού ενδεχομένου το ηλεκτρικό Rimac Nevera να γίνει το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής όλων των εποχών -ξεπερνώντας τη Bugatti Chiron- η Rimac αναδύεται ως το νεοφυές παιδί του μέλλοντος. Αντίθετα, τον τελευταίο καιρό η Bugatti με τους γιγάντιους 16κύλινδρους κινητήρες της άρχιζε πλέον να μοιάζει με «δεινόσαυρο» που όδευε προς τον αφανισμό. Όμως, όχι πια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό είναι κάτι που έβλεπαν οι μέτοχοι της VW, οι οποίοι εμπρός στην ανάγκη εξηλεκτρισμού όλων των μελλοντικών αυτοκινήτων του group πίεζαν για τη μεταμόρφωση ή την πώληση εταιρειών του ομίλου που δεν ήταν συντονισμένες με αυτή την εξελικτική πορεία - όπως η Bugatti.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι κάτι ανάλογο έκανε και η Daimler, πρόσφατα, με την ένωση των «ενεργοβόρων» AMG, G-Class και Maybach σε μία νέα επιχειρηματική μονάδα, για την καλύτερη τοποθέτησή τους στην αγορά των αυτοκινήτων «κορυφαίας πολυτέλειας και απόδοσης».

Στον όμιλο VW ανήκουν, βεβαίως, και οι Lamborghini και Ducati, που δεν ακολουθούν ακόμη το δρόμο του ηλεκτρισμού. Η Volkswagen, με τις πιέσεις των γερμανικών συνδικάτων, ανακοίνωσε πρόσφατα την πρόθεσή της να κρατήσει και τις δύο εταιρείες, και αρνήθηκε πρόταση πώλησης της πρώτης έναντι 7,5 δισεκατομμυρίων Ευρώ από μια ελβετική επενδυτική εταιρεία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ