Τα συνθετικά βιοκαύσιμα ρυπαίνουν το ίδιο με τα συμβατικά

Synthetic Fuels Production

Έρευνα του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού Transport & Environment για την καθαρή αυτοκίνηση έδειξε ότι οι ρύποι των συνθετικών βιοκαυσίμων ενδέχεται να είναι εξίσου βλαβεροί με της βενζίνης για την ανθρώπινη υγεία.

Η τεχνολογία των βιοκαυσίμων εξελίσσεται από πληθώρα πετρελαϊκών και άλλων εταιρειών, που επενδύουν βαρέως σε αυτά θεωρόντας πως αυτά αποτελούν το βήμα του μέλλοντος - ακόμα και η Formula 1 θα αρχίζει να χρησιμοποιεί βιοκαύσιμα, από το 2022. Η μαζική τους επέκταση και διάθεση αναμένεται μαζικά περί το 2024.

Πρόκειται για συνθετικά καύσιμα -γνωστά και ως e-fuels- που δημιουργούνται από καθαρές πρώτες ύλες, όπως υδρογόνο που παράγεται με ηλιακή ενέργεια. Αυτό καθιστά τους ρύπους τους μηδενικούς σε διοξείδιο του άνθρακα, που είναι υπεύθυνο για το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως, λέει ο οργανισμός Transport & Environment, το γεγονός ότι τα e-fuels δεν εκκρίνουν CΟ2, δεν σημαίνει ότι είναι αβλαβή για τη δημόσια υγεία. Η καύση τους εκπέμπει άλλες βλαβερές χημικές ουσίες - όπως είναι το μονοξείίδιο του αζώτου (NOx).

Ο οργανισμός T&E ανέθεσε την περαιτέρω εξέταση του θέματος στο ινστιτούτο IFP Energies Nouvelles (IFPEN), το οποίο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η καύση βιοκαυσίμων είναι πολύ λιγότερο «πράσινη» από όσο πιστεύεται.

Συγκεκριμένα, στην έκθεσή του ανέφερε ότι οι ρύποι NOx είναι αντίστοιχοι της βενζίνης (22-23 mg/km, σε σχέση με τα 24 της δεύτερης), του μονοξειδίου του άνθρακα είναι τριπλάσιοι, ενώ εκκρίνεται και διπλάσια αμμωνία (ΝΗ3).

Σύμφωνα με τον T&E, το μονοξείδιο του άνθρακα (CO) είναι εξαιρετικά επικίνδυνο σε μεγάλη συγκέντρωση και προκαλεί στέρηση του οξυγόνου από την καρδιά και τον εγκέφαλο. Σε συνδυασμό, μάλιστα, με άλλα χημικά στοιχεία -όπως η αμμονία- αυξάνει τον κίνδυνο άσθματος, καρδιαγγειακών παθήσεων και καρκίνου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Julia Poliscanova, επικεφαλής του τομέα αυτοκίνησης του οργανισμού Transport & Environment, λέει: «Όσο γίνεται καύση στους κινητήρες, η τοξικότητα θα παραμένει στον αέρα των πόλεων. Οι νομοθέτες που αφήνουν ένα νομικό κενό στις προδιαγραφές ρύπων των συνθετικών καυσίμων καταδικάζουν τους πληθυσμούς σε περισσότερες δεκαετίες μολυσμένου αέρα».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ