Οι Ιταλοί πανηγύρισαν για 3η συνεχόμενη χρονιά στον θρυλικό αγώνα αντοχής με την 499P και το γιορτάζουν με την εντυπωσιακή F76 που δημιουργήθηκε αποκλειστικά για τον ψηφιακό κόσμο.
Δεν είναι θηρίο που θα δούμε στο δρόμο. Όμως αυτό το νέο δημιούργημα της Ferrari με τη μορφή NFT συγκλονίζει με την εμφάνισή του. Η F76 αποτίει φόρο τιμής στην πρώτη νίκη της ιταλικής εταιρείας στον θρυλικό γαλλικό αγώνα αντοχής, που επιτεύχθηκε πριν από 76 χρόνια, το 1949, με τους Luigi Chinetti και Lord Selsdon να εναλλάσσονται στο τιμόνι της 166 MM barchetta με αμάξωμα Touring.
Η F76 είναι ένα πρωτοποριακό εικονικό έργο και είναι σχεδιασμένη για τα μέλη του αποκλειστικού προγράμματος Hyperclub. Αποτελεί ένα από τα πολλά ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία της πρωτοβουλίας που δημιούργησαν στο Maranello για το πρόγραμμα της 499P για τις 24h Le Mans και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC), προσφέροντας στους πελάτες της μάρκας τη δυνατότητα να βιώσουν την πορεία αυτή δίπλα στην αγωνιστική ομάδα.
BUY NOW
Δημιούργημα του Κέντρου Σχεδίασης της Ferrari, υπό την ηγεσία του Flavio Manzoni, η F76 αποτελεί μανιφέστο σχεδίασης που στοχεύει να προδιαγράψει τις μορφές των Ferrari του μέλλοντος. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι Ιταλοί, «…πρόκειται για ένα οραματικό έργο που επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει τα όρια του αυτοκινητιστικού σχεδιασμού μέσω μιας παραμετρικής προσέγγισης, όπου μορφή, λειτουργία και απόδοση ενώνονται σε έναν ενιαίο οργανισμό».
Καινοτόμες λύσεις που προκύπτουν από τη σύμμειξη βιομιμητικής, αρχιτεκτονικής, μηχανικής και πληροφορικής ανοίγουν νέους ορίζοντες στον σχεδιασμό αυτοκινήτων, οδηγώντας σε πατενταρισμένες λύσεις και υπερβαίνοντας τα όρια της απλής αισθητικής.
Οπτικά, η F76 ξεχωρίζει για τη διπλή άτρακτο του αμαξώματος, αποτέλεσμα αναζήτησης απόλυτης καθαρότητας στη διαχείριση της ροής του αέρα. Όλα πάνω της έχουν σχεδιαστεί ώστε να βελτιώνουν την αεροδυναμική απόδοση και να ξεπεράσουν τους συμβατικούς κανόνες.
Στο μπροστινό μέρος, δεσπόζει μια λωρίδα αιωρούμενη ανάμεσα στα φτερά, που ωθεί στα άκρα την έννοια του «floating splitter» που είδαμε στην F80. Τα ζεύγη των αναδιπλούμενων προβολέων, συνδέουν το παρελθόν των pop-up φώτων των Ferrari της δεκαετίας του ’70 και ’80 με τον φουτουριστικό χαρακτήρα της F76, δημιουργώντας μια μοναδική, ρετρό-φουτουριστική ταυτότητα.
Ο διαχωρισμός μεταξύ καμπίνας οδηγού και συνοδηγού, που ευθυγραμμίζει το μεταξόνιο με τις καμπίνες, επιτρέπει νέα αλληλεπίδραση μεταξύ υποσυστήματος και αμαξώματος, δημιουργώντας έναν κεντρικό αγωγό που μεταμορφώνει όλο το αμάξωμα σε ενεργό αεροδυναμικό στοιχείο, αξιοποιώντας στο έπακρο το ground effect. Οι αεροδυναμικές ροές χωρίζονται στο εμπρός μέρος και επανενώνονται πίσω, όπου μια δεύτερη πτέρυγα πάνω από τις δύο ουρές ενισχύει την απόδοση του διαχύτη.
Τα πλάγια διαθέτουν κάθετες εγκοπές που θυμίζουν το F80, υπογραμμίζοντας πως η τεχνικοαισθητική γλώσσα που εισάγει η F76 θα επηρεάσει και τα μελλοντικά μοντέλα παραγωγής. Στο κεντρικό τμήμα, η τρισδιάστατη διακόσμηση με πλευρικές γρίλιες αναδεικνύει ένα τυπικό στοιχείο του σχεδιαστικού λεξιλογίου της Ferrari.
Η F76 αποτελεί επίσης πρόκληση στη δομική σχεδίαση: η φουτουριστική διαμόρφωση της, έχει αναθεωρήσει πλήρως τους εσωτερικούς χώρους, συνδυάζοντας παραδοσιακές λειτουργικές ανάγκες με πρωτοποριακές γεωμετρίες που δημιουργούνται.
Το πίσω μέρος χαρακτηρίζεται από δύο κάθετα προφίλ που ορίζουν το πλάτος του οχήματος, ενώ τα τέσσερα χαρακτηριστικά πίσω φώτα είναι ενσωματωμένα στην πτέρυγα, συμβάλλοντας στην αεροδυναμική απόδοση.
Το εσωτερικό έχει σχεδιαστεί ώστε να ενισχύει την κοινή εμπειρία οδήγησης: δύο ξεχωριστές καμπίνες, με τεχνολογία drive-by-wire, συγχρονίζουν κάθε στοιχείο οδήγησης -από το τιμόνι έως τα πεντάλ- επιτρέποντας στους δύο επιβάτες να μοιράζονται σε πραγματικό χρόνο τις ίδιες αισθήσεις.
Το project F76 προσφέρει στους πελάτες της Ferrari μια ανεπανάληπτη εμπειρία εξατομίκευσης: κάθε ψηφιακό αυτοκίνητο δημιουργήθηκε μέσα από επιλογές σχεδίασης που παρουσιάζονταν ανά διαστήματα στη διάρκεια των τριών ετών του προγράμματος Hyperclub. Χάρη σε αυτή την πλατφόρμα, οι συμμετέχοντες μπορούσαν να ζωντανέψουν τη δική τους εκδοχή της F76, γινόμενοι ενεργά μέλη μιας αποκλειστικής, καινοτόμου κοινότητας όπου η παράδοση και η καινοτομία συναντιούνται στο όνομα του πάθους.
Αλλά όταν μιλάμε για Ferrari, μιλάμε για κάτι πέρα από πάθος;