208

Ferrari 849 Testarossa: Η μεγάλη επιστροφή ενός θρυλικού ονόματος

Ferrari 849 Testarossa

Το μοντέλο που λάτρεψαν οι απανταχού φίλοι της ιταλικής εταιρείας στα 80’s, επιστρέφει ως διάδοχος της SF90!

Η Ferrari περίμενε πολύ για να κάνει αυτή την αναβίωση αλλά τελικά αυτό ήταν για καλό, αφού η 849 Testarossa είναι ένα από τα πιο συγκλονιστικά σε όψη δημιουργήματά της!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πράγμα επιβεβλημένο αφού έχουμε να κάνουμε με όνομα βαρύ σαν ιστορία. Η Testarossa κυκλοφόρησε αρχικά το 1984 ως διάδοχος της Berlinetta Boxer και πήρε το όνομά της από το αγωνιστικό Testa Rossa της δεκαετίας του 1950. Διατηρήθηκε μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1990 με τελευταία της έκδοση την 512M.

Τώρα, αναβιώνει ως ένα υβριδικό hypercar που στα σωθικά του κρύβει ένα κινητήριο σύνολο που αποδίδει πάνω από 1.000 άλογα, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,3 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα στα 330 χλμ/ώρα.

Στην καρδιά της νέας Testarossa βρίσκεται η αναβαθμισμένη έκδοση του V8 κινητήρα της Ferrari με κωδικό όνομα F154.

Με ενισχυμένα μηχανικά μέρη και μεγαλύτερους υπερσυμπιεστές σε σχέση με την SF90, ο αναθεωρημένος V8 αποδίδει 818 ίππους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αρωγοί στις προσπάθειές του, είναι τρεις ηλεκτροκινητήρες -δύο εμπρός και ένας πίσω- που συνεισφέρουν άλλα 216 άλογα, προσφέροντας τετρακίνηση με κατανομή ροπής. Συνδυαστικά προσφέρουν 1036 άλογα.

Χαρακτηριστική των δυνατοτήτων της είναι η επίδοσή της στην πίστα δοκιμών της Ferrari στο Fiorano – απέναντι από το εργοστάσιό της. Εκεί, η 849 ολοκλήρωσε το γύρο σε 1:17.5, την ώρα που η SF90 Stradale ήταν στο 1:19.0, δηλαδή ενάμιση δευτερόλεπτο πιο αργή.

Η νέα Testarrosa διαθέτει ενεργή πίσω αεροτομή που αναπτύσσεται ή αναδιπλώνεται σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, σε συνδυασμό με δύο μικρότερες «διπλές» αεροτομές στον πίσω προφυλακτήρα. Μαζί παράγουν έως 415 κιλά κάθετης δύναμης στα 250 χλμ./ώρα — 25 κιλά περισσότερα από την SF90.

Η επιλογή του πακέτου Assetto Fiorano προσθέτει ακόμα πιο επιθετικά αεροδυναμικά στοιχεία και μειώνει περίπου κατά 30 κιλά το συνολικό βάρος, δηλαδή στα 1.570 κιλά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν και η 849 δεν μοιάζει πολύ με την αυθεντική Testarossa, διαθέτει λεπτές σχεδιαστικές αναφορές στον πρόγονό της. Όπως και οι πρόσφατες Ferrari F80 και 12Cilindri, έχει μαύρη γυαλιστερή λωρίδα που ενώνει τα εμπρός φώτα, ενώ ο χαμηλότερος προφυλακτήρας παραπέμπει διακριτικά στο εμπρός μέρος της κλασικής Testarossa.

Θα διατίθεται τόσο σε coupe όσο και σε Spider έκδοση, με τη δεύτερη να εφοδιάζεται με αναδιπλούμενη σκληρή οροφή που ανοίγει σε μόλις 14 δευτερόλεπτα και με ταχύτητες έως 45 χλμ./ώρα, ενώ ζυγίζει περίπου 90 κιλά περισσότερο από την coupe.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο εσωτερικό, η 849 ακολουθεί μια πιο «οδηγοκεντρική» φιλοσοφία από την SF90. Το cockpit διαθέτει σμιλεμένες λεπτομέρειες γύρω από το κάθισμα του οδηγού, με διάταξη εμπνευσμένη από αγωνιστικά μοντέλα του εμβληματικού brand.

Τα παραδοσιακά κουμπιά επιστρέφουν στο τιμόνι, αντικαθιστώντας τα ευαίσθητα χειριστήρια αφής των πρόσφατων μοντέλων.

Σε επίπεδο τεχνολογίας, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων υποστηρίζει Apple CarPlay, Android Auto, MyFerrari Connect και ασύρματη φόρτιση smartphone.

Οι Ιταλοί προσφέρουν αυτό το αριστούργημα έναντι 460.000€ για την coupe εκδοχή και 500.000€ για τη Spider, ενώ η παραγωγή της νέας Ferrari 849 Testarossa αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2025, με τις πρώτες παραδόσεις να προγραμματίζονται για τις αρχές του 2026.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ