Σε μεγάλη έλλειψη το AdBlue - Τι ισχύει

εκπομπές ρύπων

Χώρες σε όλο τον κόσμο απειλούνται άμεσα από την έλλειψη του διαλύματος AdBlue, που είναι απαραίτητο για την κυκλοφορία των σύγχρονων αυτοκινήτων με κινητήρα diesel.

Η έλλειψη του AdBlue προκύπτει από την κατακόρυφη αύξηση των τιμών των ορυκτών καυσίμων, καθώς το συγκεκριμένο διάλυμα έχει ως βάση το μεθάνιο. Οι υψηλές τιμές του μεθανίου ανάγκασαν την πλειοψηφία των παραγωγών AdBlue σε όλο τον κόσμο να διακόψουν την παραγωγή του διαλύματος, μέχρι να αποκλιμακωθεί το κόστος του συγκεκριμένου ορυκτού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ίδιο ισχύει και για την Ευρώπη. Για τους κάτοχους αυτοκινήτων με κινητήρα diesel ελλοχεύει ο ίδιος κίνδυνος ακινητοποίησης, καθώς χωρίς το AdBlue ο συγκεκριμένος κινητήρας δεν πληροί τις υπάρχουσες προδιαγραφές ρύπων - ειδικά για τα οξείδια του αζώτου. Για την ακρίβεια, χωρίς την ελάχιστη απαιτούμενη ποσότητα από AdBlue, ο κινητήρας δεν παίρνει μπροστά - Δείτε εδώ τι είναι το AdBlue.

Οι Νοτιοκορεάτες ήδη αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα: οι περισσότεροι δεν βρίσκουν βενζινάδικα με απόθεμα AdBlue - και όσοι βρίσκουν αναγκάζονται να το πληρώσουν σε εξωφρενικές τιμές. Και έχει αρχίσει να επικρατεί αναβρασμός, ακόμα και πανικός σε ορισμένες περιπτώσεις, τους οποίους η τοπική κυβέρνηση δεν βρίσκει τρόπους να τους αντιμετωπίσει.

Η Νότια Κορέα βρέθηκε σε αυτό το αδιέξοδο όταν η Κίνα, που την προμήθευε σε ποσοστό 97% με AdBlue, μείωσε την ποσότητα εξαγωγών της του συγκεκριμένου διαλύματος. Η μείωση αυτή προήλθε από την έλειψη σε μεθάνιο, που αναγκάζει την Κίνα να κρατά όλο και περισσότερο AdBlue εντός των συνόρων της, για τις δικές της ανάγκες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με το εμπορικό επιμελητήριο της Νότιας Κορέας, το τελευταίο διάστημα η τιμή του AdBlue στη χώρα έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από 80%, στα 417 Ευρώ ανά τόνο. Ένα βαρέλι AdBlue 10 λίτρων μέχρι πρότινος κόστιζε στη χώρα 7,34 Ευρώ, ενώ τώρα αγγίζει στο διαδίκτυο τιμή που φτάνει τα 88 Ευρώ.

Με 20 λίτρα AdBlue ένα μέσου μεγέθους SUV μπορεί να καλύψει περί τα 5.000 χιλιόμετρα, αλλά η ανησυχία προκύπτει για τα μεγαλύτερα οχήματα -φορτηγά, λεωφορεία, ακόμα και ασθενοφόρα- που καταναλώνουν πολύ περισσότερη ποσότητα του διαλύματος.

Η κυβέρνηση της Σεούλ προσπαθεί να λύσει το πρόβλημα σε διπλωματικό επίπεδο, ανοίγοντας διαύλους επικοινωνίας με χώρες που παράγουν AdBlue. Για παράδειγμα με τη Ρωσία, η οποία θα στείλει στη χώρα τον Ιανουάριο σημαντική ποσότητα του διαλύματος - αλλά, και πάλι, πολύ μικρή (10%) σε σχέση με όση προμήθευε το Πεκίνο.

Με την πιεστική απειλή του αδειάσματος των δεξαμενών του AdBlue στη Νότια Κορέα στο τέλος του Νοεμβρίου, εμπρός στο φόβο παράλυσης των μεταφορών της χώρας και με την παγκόσμια έλλειψη του διαλύματος, μόνο εύκολη δεν φαντάζει η αναζητηση για τους διπλωμάτες της Νότιας Κορέας.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ