Μετά τα microchips, η έλλειψη και του μαγνησίου απειλεί την αυτοκίνηση

VW ID.3 Factory

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές διαβεβαιώνουν τους μετόχους τους ότι δεν υφίσταται πρόβλημα προμήθειας μαγνησίου για την παραγωγή αυτοκινήτων - αλλά αυτές οι εγγυήσεις ενδέχεται σύντομα να καταρρεύσουν.

Η στροφή της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας -αλλά και την Ευρώπης, με το νέο της νομοθετικό πλαίσιο- στην ηλεκτροκίνηση καθιστά κρίσιμη τη μείωση του βάρους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ώστε να μειωθεί η κατανάλωση ενέργειας και να αυξηθεί η αυτονομία τους.

Οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν μαγνήσιο για να κάνουν ελαφρύτερα ορισμένα δομικά στοιχεία του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό ενίοτε με το αλουμίνιο. Όμως οι μεγαλύτεροι αγοραστές μαγνησίου είναι οι εταιρείες που προμηθεύουν τους κατασκευαστές με επιμέρους εξαρτήματα - όπως, π.χ., τις ζάντες, από όπου μπορεί να περισωθεί πολύ βάρος με τη χρήση μαγνησίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προν το παρόν, λοιπόν, την ώρα που η παγκόσμια έλλειψη από microchips πλήττει σφοδρά τους κατασκευαστές, αναγκάζοντάς τους να τηρούν λίστες αναμονής στην παράδοση αυτοκινήτων που φτάνουν μέχρι και τον ένα χρόνο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές τους δεν διαπιστώνουν ανεπάρκεια μαγνησίου.

Οι όμιλοι Stellantis και BMW υποστηρίζουν ότι δεν υφίσταται πρόβλημα στην προμήθεια μαγνησίου, ενώ άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες δηλώνουν ότι περιμένουν να παραλάβουν τις παραγγαλίες μαγνησίου που έχουν κάνει, οι οποίες θα τους καλύψουν για τους πρώτους μήνες του 2022.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο αυτό να αλλάξει σύντομα. Ο όμιλος Volkswagen, προμηθευτές εξαρτημάτων και φορείς της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας προειδοποιούν ότι η παραγωγή μαγνησίου πρέπει να αυξηθεί - κυρίως στην Κίνα, η οποία εξορύσσει και εξάγει το 85% της παγκόσμιας ποσότητας του υλικού.

Η Volkswagen, σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχων της, δεν είναι σε θέση αυτή τη στιγμή να προβλέψει «αν η παγκόσμια έλλειψη μαγνησίου, που θα συμβεί αναμφίβολα, θα είναι μικρότερη ή μεγαλύτερη από την έλλειψη των microchips».

Η γερμανική ZF, που χρησιμοποιεί μαγνήσιο για να κατασκευάσει κιβώτια ταχυτήτων και εξαρτήματα του συστήματος διεύθυνσης, δήλωσε στο Reuters ότι αναζητά προμηθευτές μαγνησίου σε άλλες χώρες, εγκαταλείποντας την Κίνα.

Η ανησυχία των κατασκευαστών προκύπτει από το γεγονός ότι η Κίνα έχει μειώσει, τους τελευταίους μήνες, περίπου στο μισό την παραγωγή μαγνησίου. Η αιτία είναι η ραγδαία αύξηση της τιμής της ενέργειας, κυρίως της λιγνιτικής, που έχει αναγκάσει πολλά μεταλλουργεία να διακόψουν την παραγωγή τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κυβέρνηση της Κίνας έχει δώσει κίνητρα σε ορισμένους παραγωγούς να επανεκκινήσουν τις εργασίες τους, αλλά αυτό δεν αρκεί για να κατακαθίσουν οι ανησυχίες περί επερχόμενης ανεπάρκειας του υλικού. Η τιμή του μαγνησίου έχει πέσει, μεν, από τα επίπεδα-ρεκόρ που ήταν πρόσφατα, αλλά παραμένει διπλάσια σε σύγκριση με τον περασμένο Ιανουάριο.

Σύμφωνα με τη Teresa Schad, εκπρόσωπο της γερμανικής ένωσης μεταλλουργών, για το θέμα της επάρκειας μαγνησίου αυτές τις ημέρες βιώνουμε την «νηνεμία πριν από την καταιγίδα».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ