H BMW Σειρά 3 μπαίνει στην εποχή της Neue Klasse -Τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής

BMW Neue Klasse M

Επτά χρόνια μετά το λανσάρισμά της (2018) και τρία μετά την ανανέωσή της, η τρέχουσα γενιά της BMW Σειρά 3 ετοιμάζεται να δώσει τη θέση της στην ολοκαίνουρια, με το σχεδιασμό και την τεχνολογία της Neue Klasse.

Η νέα γενιά του βαυαρικού sedan θα σηματοδοτήσει την πιο ριζική αλλαγή στην ιστορία του, καθώς όλα δείχνουν ότι το 2027 θα είναι η χρονιά του απόλυτου επαναπροσδιορισμού του.

Η τρέχουσα BMW Σειρά 3
Η τρέχουσα BMW Σειρά 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η σχεδιαστική γλώσσα Neue Klasse, που ήδη είδαμε στη νέα iX3, έρχεται να φέρει μινιμαλισμό, τεχνολογία αιχμής και μια νέα φιλοσοφία τόσο στην ηλεκτρική i3 όσο και στην επόμενη γενιά της παραδοσιακής 3άρας με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η τρέχουσα Σειρά 3, που λανσαρίστηκε το 2018 και ανανεώθηκε το 2022, έδειξε ήδη σημάδια κόπωσης, με τις πωλήσεις να πέφτουν σχεδόν 8% το 2024. Κατά συνέπεια, ο χρόνος πιέζει για την έλευση της νέας γενιάς - και η εταιρεία του Μονάχου υπόσχεται τον πλήρη αναπροσδιορισμό της.

BMW Vision Neue Klasse
BMW Vision Neue Klasse

Σχεδιαστικά, το νέο μοντέλο θα αντλεί έμπνευση από το Vision Neue Klasse, υιοθετώντας καθαρές γραμμές, συμμετρία και πιο «γεωμετρικό» προφίλ, χωρίς τις περίπλοκες γωνίες της τωρινής γενιάς.

Το εμπρός μέρος θα χαρακτηρίζεται από μια οριζόντια μάσκα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος, με τα χαρακτηριστικά «νεφρά», πιο μικρά και αιχμηρά φώτα LED, αλλά και κάθετους αεραγωγούς στον προφυλακτήρα. Στο πλάι παραμένει το κλασικό Hofmeister kink, ενώ πίσω τα νέα λεπτότερα φωτιστικά σώματα θα δώσουν πιο σύγχρονο αέρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οι δοκιμές εξέλιξης της BMW Neue Klasse sedan
Οι δοκιμές εξέλιξης της BMW Neue Klasse sedan

Η ηλεκτρική i3 θα βασιστεί στην πλατφόρμα Neue Klasse, με διαφορετικές αναλογίες: κοντύτερο καπό, πιο επίπεδη οροφή και πιο «φουτουριστική» προσέγγιση. Αντίθετα, οι εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης θα χρησιμοποιήσουν μια εξελιγμένη εκδοχή της υπάρχουσας αρχιτεκτονικής.

Κάτω από το καπό, η Σειρά 3 θα παραμείνει πολυσυλλεκτική. Οι γνωστοί τετρακύλινδροι και εξακύλινδροι turbo κινητήρες θα συνεχίσουν με βελτιώσεις, ενώ το μέλλον της M3 αναμένεται με ακόμα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία: ένας νέος εξακύλινδρος κινητήρας με υβριδική υποβοήθηση φαίνεται πιθανός, ενώ στην αμιγώς ηλεκτρική της εκδοχή η Μ3 θα ξεκινά από περίπου 700 ίππους με κίνηση πίσω, αλλά η πλατφόρμα μπορεί να υποστηρίξει έως και 1.000 ίππους - ανοίγοντας την πόρτα σε μονομαχίες με Tesla Model S Plaid και Lucid Air Sapphire.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο εσωτερικό, η BMW προχωρά στον εκσυγχρονισμό χωρίς να κόψει τελείως τις «χειροπιαστές» λειτουργίες. Η τεράστια οθόνη αφής 17,9 ιντσών που είδαμε στην iX3 θα κυριαρχεί στο ταμπλό, αλλά η εταιρεία υπόσχεται ότι βασικά χειριστήρια -όπως για την ένταση του ήχου- θα παραμείνουν φυσικά, ακολουθώντας την επιθυμία των οδηγών.

Η παγκόσμια πρεμιέρα της νέας 3άρας θα μπορούσε να έρθει ακόμα και πριν το τέλος του 2025, με την παραγωγή να ξεκινά στα τέλη του 2026 και την εμπορική διάθεση το 2027 - έτος κατά το οποίο περιμένουμε και την καινούρια Μ3.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ