Porsche Cayenne

H απόλυτη συλλογή BMW M βγαίνει στο σφυρί για εκατομμύρια ευρώ

BMW M1

Μια συλλογή από 22 “διαμάντια” των sportscars των Βαυαρών, που καλύπτει πάνω από μισό αιώνα ιστορίας του τμήματος M, πρόκειται σύντομα να βγει σε δημοπρασία από τον οίκο RM Sotheby’s στο Μόναχο.

Η ονομασία της είναι «The Best of M Collection» και περιλαμβάνει μερικά από τα σημαντικότερα μοντέλα που φόρεσαν ποτέ το διάσημο σήμα M, άρτια συντηρημένα και προσεγμένα και με ελάχιστα χιλιόμετρα - όμως δεν λείπουν και κάποιες «περίεργες» απουσίες. Η τιμή των 22 αυτών δημιουργημάτων της εταιρείας του Μονάχου εκτιμάται στα 4,2 εκατομμύρια ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ταξίδι ξεκινά με τη θρυλική BMW 2002 Turbo του 1975, το πρώτο υπερτροφοδοτούμενο μοντέλο της φίρμας, με χαρακτηριστικές ζάντες Alpina και πεντατάχυτο «dogleg» κιβώτιο.

Στη συνέχεια, το βλέμμα τραβά επίσης η M1 του 1980, το μοναδικό γνήσιο supercar που είχε κατασκευάσει η BMW, ντυμένο με τα θρυλικά χρώματα M Motorsport - το οποίο εκτιμάται ότι μπορεί να φτάσει την τιμή των 600.000 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακολουθούν οι M3 E30, τόσο η συλλεκτική έκδοση Sport Evo 2.5 όσο και ένα κάμπριο 2.3, μαζί με δύο M3 E36 - μία σε έντονο Dakar Yellow και μία πιο σπάνια British Racing Green GT, κατασκευασμένη για αγωνιστική ομολογκασιόν. Η τελευταία αναμένεται να πιάσει πάνω από 140.000 ευρώ, διπλάσια αξία από τις συνηθισμένες εκδόσεις.

Στις πιο σύγχρονες επιλογές, βρίσκουμε τις E46 M3 CSL, Z3 M Coupe (γνωστή ως “Clownshoe”) και την αγαπημένη 1M Coupé (E82), μαζί με σπάνια κομμάτια όπως η Alpina Roadster V8 (Z8) του 2003 και η εξαιρετικά σπάνια E90 M3 CRT, με αμάξωμα από ανθρακονήματα, που παρήχθη σε μόλις 67 μονάδες. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει διανύσει μόλις 168 χιλιόμετρα, ενώ δίπλα του βρίσκεται και η M3 GTS σε έντονο πορτοκαλί, για όσους προτιμούν κάτι πιο επιθετικό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συλλογή ολοκληρώνεται με πιο πρόσφατα μοντέλα, όπως η M3 GTS του 2016 και η κορυφαία M4 CSL του 2023, αντιπροσωπεύοντας την πιο σύγχρονη πλευρά της BMW M.

Παρά τη λάμψη και τη σπανιότητα των αυτοκινήτων, οι λάτρεις της μάρκας δεν άργησαν να παρατηρήσουν κάποια περίεργα κενά. Πουθενά δεν υπάρχει η θρυλική 3.0 CSL των ‘70s -το αυτοκίνητο που ουσιαστικά γέννησε το πνεύμα της M- ούτε καμία M5, παρότι η σειρά αυτή αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της σειράς Μ εδώ και τέσσερις δεκαετίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Απουσίες όπως αυτές δείχνουν ότι, όσο εντυπωσιακή κι αν είναι η συλλογή, δεν πρόκειται για μια απόλυτα «πλήρη» ανασκόπηση της ιστορίας της BMW M. Ίσως η RM Sotheby’s να έχει αφήσει χώρο για μια μελλοντική συλλογή «Best of M-Part II», όπου θα χωρέσουν και οι εμβληματικές M5 E39, E60 V10 και η επετειακή 3.0 CSL Hommage.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ