BMW M Festival: Οδηγούμε όλες τις BMW M στην πίστα των Μεγάρων
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΝΑΓΟΣ / PHOTOS: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
Η Μ δεν είναι απλά το ισχυρότερο «γράμμα» του κόσμου, αλλά μια ολόκληρη φιλοσοφία που έχει στο επίκεντρό της τον πραγματικό οδηγό και αναδεικνύει την μηχανολογική εξειδίκευση των γερμανών.
Το BMW Group (BMW, MINI και Rolls-Royce) διαγράφει μια αξιοπρόσεκτη και ζηλευτή πορεία τα τελευταία χρόνια και ένα από τα τμήματα που της έδωσαν έξτρα ώθηση στον εμπορικό στίβο είναι το M Division, δηλαδή η BMW M.
Η BMW M για το 2024 πέτυχε πωλήσεις ρεκόρ, πραγματοποιώντας ένα νέο ιστορικό υψηλό σε αυτές για 13η συνεχόμενη χρονιά. Με 206.582 αυτοκίνητα, η BMW M έσπασε κάθε ρεκόρ και ξεπέρασε το όριο των 200.000 αυτοκινήτων για πρώτη φορά στην ιστορία της.
BUY NOW
Με περισσότερα από 15 μοντέλα (συμπεριλαμβανομένων των M Performance, θερμικών και ηλεκτρικών), αντιλαμβάνεστε ότι η BMW M θα μπορούσε άνετα να αποτελεί μια ξεχωριστή μάρκα.
Καλεσμένοι λοιπόν της εγχώριας αντιπροσωπείας στο «M Festival» που έλαβε χώρα στο αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων (έγινε και στις Σέρρες για την βόρεια Ελλάδα), είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε σε ελεγχόμενο περιβάλλον όλες τις καθαρόαιμες BMW M, υπό τις οδηγίες βέβαια των πιστοποιημένων εκπαιδευτών της γερμανικής εταιρείας. Από την Μ2 των 480 ίππων μέχρι και την M5 Touring των 727 ίππων, όλες περίμεναν να μας ξελογιάσουν και να ανεβάσουν τους παλμούς μας.
Ενημερωτικά, το BMW M Festival απευθύνεται σε πελάτες του brand και πέρα από την παρουσίαση των νέων μοντέλων, έχουν την δυνατότητα να πάρουν και μια γερή δόση από αυτά, τόσο στην πίστα όσο και στον δρόμο.
Φτάνοντας το πρωί της προηγούμενη Παρασκευής στην πίστα των Μεγάρων, το βλέμμα μας γέμισε με χρώμα από τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα της γερμανικής εταιρείας, και αμέσως μετά ακολούθησε το καθιερωμένο briefing.
Το πρώτο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν η M5 Touring. Πρόκειται για την νέα και πρακτικότερη έκδοση αμαξώματος, μιας και πρώτα παρουσιάστηκε ως μπερλίνα. Η τελευταία γενιά με το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης των 727 ίππων και των 1.000 Nm, έχει κατηγορηθεί έντονα για το αυξημένο της βάρος των 2,5+ τόνων και για ορισμένους το γεγονός αυτό αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για χρήση σε πίστα.
Με τον V8 TwinPower Turbo των 4,4 λίτρων να γουργουρίζει στα pit, την τετρακίνηση M xDrive στο sport (έχει και 2WD), την ανάρτηση στο Dynamic και το κιβώτιο ταχυτήτων στην πιο επιθετική του χαρτογράφηση, η M5 ακολουθούσε χωρίς κόπο τον ρυθμό των M3 Competition και M4 CS. Μάλιστα, μετά την έξοδο από τις στροφές κατάφερνε να κολλάει πίσω από τα μικρότερα αδέρφια της, δείχνοντας με αυτό τον τρόπο την ατελείωτη δύναμη που κρύβει στα σωθικά της. Η τελευταία πέρναγε υποδειγματικά στην άσφαλτο και χάριζε στον οδηγό της ένα έντονο αίσθημα ασφάλειας.
Μπαίνοντας αμέσως μετά στην M3 Competition των 530 ίππων, οι πιο μαζεμένες διαστάσεις και κατά συνέπεια το μικρότερο βάρος της κατασκευής, εξασφαλίζουν πιο αέρινα περάσματα στην πίστα. Από την άλλη, η M4 CS (Competition Sport) με την ελαφρώς αυξημένη ισχύ (552 ίπποι), απέδειξε ότι οι αλλαγές που έχει υποστεί σε σχέση με τις «απλή» έκδοση κάνουν δουλειά, όντας το πιο ευχάριστο μοντέλο της τριάδας που οδηγήσαμε στο πρώτο σκέλος, αλλά και το ακριβότερο όλων (219.000 ευρώ).
Η ενδυνάμωση προήλθε προήλθε για την CS από αύξηση της πίεσης των δύο mono-scroll τούρμπο, ενώ αλλαγές υπάρχουν και στο σύστημα ψύξης. Το αυτόματο κιβώτιο παραμένει οκτώ σχέσεων και η κίνηση μοιράζεται στους τέσσερις τροχούς μέσω της τετρακίνησης M xDrive. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο, κάνουν λόγο για επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 3,4 δλ., με την τελική ταχύτητα να ακουμπά τα 302 χλμ./ώρα (στάνταρ το πακέτο M Driver).
H «έξυπνη» τετρακίνηση δίνει έμφαση στον πίσω άξονα που διαθέτει το ενεργό διαφορικό της M, ενώ υπάρχει και δυνατότητα με την απενεργοποίηση του ESP και την ενεργοποίηση της λειτουργίας 2WD να «συμπεριφερθεί» με τον κλασικό για Μ τρόπο.
Αλλαγές υπάρχουν και στην ανάρτηση που έχει ειδικές ρυθμίσεις και περιλαμβάνει νέες αντιστρεπτικές δοκούς, ενώ νέες ρυθμίσεις έχουν και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα για πιο διακριτική παρέμβαση και διευκόλυνση του οδηγού.
Διαφορές εντοπίζουμε και στα φρένα της M4 CS που είναι τα M Compound και φέρουν κόκκινες ή μαύρες δαγκάνες (6πίστονες οι εμπρός). Ακόμα, η νέα M4 CS παρουσιάζει μειωμένο κατά 20 κιλά βάρος, χάρη στη χρήση νέου συστήματος εξάτμισης από τιτάνιο και πολλά μέρη από CFRP.
Το επόμενο σκέλος οδήγησης στην πίστα αφορούσε αποκλειστικά την M2. Μπορεί να μην είχαμε στην διάθεσή μας την κορυφαία έκδοση CS (530 ίπποι, 138.700 ευρώ), αλλά και η «βασική» των 480 ίππων αποτέλεσε μια ευχάριστη έκπληξη (480 ίπποι, 95.000 ευρώ). Έμοιαζε το πιο ευκίνητο μοντέλο της M στην πίστα των Μεγάρων και το ιδανικό για να μυηθείς στον μαγικό κόσμο που ανοίγει μπροστά σου χάρη στις δυνατότητές της. Επιπρόσθετα, ποτέ δεν ένοιωσε μειονεκτικά. Απεναντίας, κέρδισε τις εντυπώσεις και όλοι έφυγαν από το event σαν ερωτοχτυπημένοι. Και όχι άδικα.
Για το τέλος, αφήσαμε το σκέλος του drift με την M4 Cabrio Competition των 530 ίππων. Η επιλογή 2WD ήταν επιβεβλημένη για την δοκιμασία και οι εκπαιδευτές μας έδωσαν την ευκαιρία να την δοκιμάσουμε τόσο στο 3ο στάδιο του DSC (από τα 10) όσο και με πλήρη απενεργοποίησή του. Στην πρώτη περίπτωση, διευκολύνεται αρκετά η διαδικασία πλαγιολίσθησης και δεν αφήνει να πάρει μεγάλες γωνίες το αυτοκίνητο, ενώ στην δεύτερη ήταν εντελώς ελεύθερη και υπάκουη στις εντολές που έδινες στο ακριβές τιμόνι και το γκάζι.
Εν κατακλείδι, η συμμετοχή μας στο BMW M Festival αποτέλεσε την ιδανική ευκαιρία για να θυμηθούμε τον λόγο για τον οποίο ασχοληθήκαμε επαγγελματικά με αυτό τον χώρο, μιας και η οδήγηση δεν είναι η μετακίνηση από το ένα σημείο στο άλλο, αλλά η συμμετοχή του οδηγού στην διαδικασία. Η επιλογή μετά την δοκιμή του ξεχωριστού «μπουφέ» της BMW M, είναι η μικρότερη και πιο προσιτή.