208

Γιατί προειδοποιεί την ΕΕ ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes-Benz;

καλλενιθσ

O Ola Kallenius ξεκαθαρίζει ότι εάν απαγορευτούν τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, τότε η Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα καταρρεύσει!

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes, Ola Kallenius, προειδοποιεί για κατάρρευση της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτων εάν η απαγόρευση των νέων αυτοκινήτων με κινητήρες diesel και βενζίνης παραμείνει σε ισχύ από το 2035.

«Πρέπει να κάνουμε μια ανασκόπηση της πραγματικότητας. Διαφορετικά, θα συγκρουστούμε στον τοίχο με υψηλή ταχύτητα. Φυσικά, πρέπει να απαλλαγούμε από τις εκπομπές άνθρακα, αλλά αυτό πρέπει να γίνει με τεχνολογικά ουδέτερο τρόπο. Δεν πρέπει να χάσουμε από τα μάτια μας την οικονομία μας», δήλωσε ο Kallenius σε συνέντευξή του στην Handelsblatt.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο 56χρονος διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz και πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αυτοκινήτου (ACEA), συνιστά στους πολιτικούς να μην ορίσουν συγκεκριμένη ημερομηνία λήξης για τους νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά μάλλον να ενισχύσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσω χαμηλών τιμών ηλεκτρικής ενέργειας στους σταθμούς φόρτισης και φορολογικών κινήτρων.

«Διαφορετικά, η Ευρώπη θα σπαταλήσει την οικονομική ισχύ της αυτοκινητοβιομηχανίας της. Επιπλέον, πολλοί καταναλωτές πιθανότατα θα εξακολουθούν να αγοράζουν κινητήρες εσωτερικής καύσης λίγο πριν από το 2035. Αυτό δεν κάνει καλό στο κλίμα», ξεκαθαρίζει ο Kallenius.

Οι στόχοι για τις εκπομπές CO2, σε συνδυασμό με τους υψηλούς δασμούς των ΗΠΑ και τη συνεχιζόμενη απροθυμία για αγορά, θέτουν σε κίνδυνο όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες αντιμετωπίζουν δραστικές μειώσεις στα κέρδη τους.

«Η βιομηχανία μας αντιμετωπίζει ταυτόχρονα έντονες βροχοπτώσεις, χαλάζι, καταιγίδες και χιόνια. Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι μια δύσκολη υπόθεση, περισσότερο από ποτέ για τρεις λόγους. Πρώτον, εάν οι ΗΠΑ αποφασίσουν να επαναπροσδιορίσουν μια παγκόσμια εμπορική τάξη που υπάρχει εδώ και δεκαετίες, αυτό θα επηρεάσει τις δραστηριότητές μας. Δεύτερον, βιώνουμε τον Δαρβινικό ανταγωνισμό στην Κίνα. Τρίτον, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση διαρκεί περισσότερο από ό,τι περιμέναμε όλοι πριν από μερικά χρόνια. Ως εκ τούτου, επενδύουμε σε διάφορες τεχνολογίες κίνησης παράλληλα για μεγάλο χρονικό διάστημα» επισήμανε ο Kallenius.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την ίδια στιγμή ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz προειδοποιεί την ΕΕ ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν πωλούν όσο θα ήθελαν οι αξιωματούχοι της Κομισιόν. Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, τα EV αντιπροσώπευαν μόλις το 17,5% των συνολικών πωλήσεων στις χώρες της ΕΕ. Τα στοιχεία της ACEA δείχνουν επίσης ότι τα plug-in υβριδικά αντιπροσώπευαν μόνο το 8,7% των συνολικών παραδόσεων. Τα παραδοσιακά υβριδικά αποτελούσαν το 35%. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων Mercedes-Benz, αντιπροσώπευαν το 8,4% των παγκόσμιων αποστολών της κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025.

Η απαγόρευση της ΕΕ για το 2035 δεν έχει οριστικοποιηθεί, καθώς έχει προγραμματιστεί για επανεξέτασή της, τους επόμενους μήνες. Ωστόσο, μόλις τον Μάρτιο, η Κομισιόν το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ, επιβεβαίωσε τη δέσμευσή της για μηδενικές εκπομπές CO2 για τα καινούργια αυτοκίνητα που θα πωλούνται από τα μέσα της επόμενης δεκαετίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σχετικά με την κερδοφορία της Mercedes-Benz ο κ. Kallenius τόνισε ότι: «Παραμένουμε μία από τις πιο κερδοφόρες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο και έχουμε σαφή στόχο να επιστρέψουμε στην ανάπτυξη. Θα ήταν, φυσικά, εύκολο να επενδύσουμε λιγότερα και έτσι να βελτιώσουμε τον ισολογισμό μας βραχυπρόθεσμα. Αλλά δεν το κάνουμε αυτό. Για εμάς, η εστίαση στη μακροπρόθεσμη επιτυχία είναι πιο σημαντική.»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ