https://www.dsautomobiles.gr/models/ds3/collections/ds3-jules-verne.html?utm_source=carandmotor.gr&utm_medium=DIS-RES&utm_campaign=DS3_JulesVerne_Billboard_GR_DS_VN_Mobility_Reveal_DIS-RES_A_VI_CLICKS_NA_NA&partner_uid=HashedMail

Τι αναθεωρεί η Κομισιόν στα επαγγελματικά οχήματα;

co22

Η ΕΕ ξεκίνησε δημόσια διαβούλευση για το κανονιστικό πλαίσιο εκπομπών CO2 η οποία θα διαρκέσει έως το φθινόπωρο.

Μετά την έκκληση της Stellantis για τις νέες μειωμένες εκπομπές CO2 στα επαγγελματικά οχήματα, η Ευρώπη φαίνεται να έχει κατανοήσει την κλίμακα του προβλήματος που θέτει ο στόχος του 20% στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτός ο στόχος δεν έχει νόημα για αυτόν τον τύπο οχημάτων που προορίζεται για επαγγελματίες. Ξεκινώντας διαβούλευση μέχρι το φθινόπωρο, θα άρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αυτό το κανονιστικό εμπόδιο που θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τους Ευρωπαίους κατασκευαστές;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το χρονοδιάγραμμα είναι πιεστικό, καθώς οι κυρώσεις για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη ισχύουν εδώ και αρκετούς μήνες. Στη Γηραιά Ήπειρο, η πρόκληση για τους κατασκευαστές είναι να αποφύγουν τα πρόστιμα από τις Βρυξέλλες για μη συμμόρφωση με τις νέες μειωμένες εκπομπές CO2. Για την Stellantis, οι αρχικές εκτιμήσεις δείχνουν ένα πιθανό πρόστιμο ύψους 2,6 δισεκατομμυρίων ευρώ! Οι Βρυξέλλες φαίνεται να γνωρίζουν καλά πλέον το πρόβλημα.

Η κατάσταση είναι ακόμη πιο ανησυχητική στην αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV),  όπου οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων δεν παρουσιάζουν αύξηση, με μερίδιο αγοράς 6,1% στη Γαλλία πέρυσι (σε σύγκριση με στόχο 20%).

Πολλά εργοστάσια σε κίνδυνο

Αντιμέτωπη με αυτή την κατάσταση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε διαβούλευση για την αναθεώρηση των κανόνων που εφαρμόζονται στα επαγγελματικά οχήματα. Οι κατασκευαστές βρίσκονται στην πραγματικότητα σε δύσκολη θέση, εκτεθειμένοι σε  ένα φανταστικό τμήμα ηλεκτρικών LCV! Διότι, ακόμη και αν εξομαλυνθεί τα επόμενα τρία χρόνια, ο μετρητής εκπομπών CO2 που εφαρμόζεται στα νέα LCV λειτουργεί. «Στην πραγματικότητα, απλώς μεταθέτει την προθεσμία. Ό,τι δεν κάνω το 2025, θα πρέπει να το αντισταθμίσω το 2026 και το 2027», σημειώνει ο Jean-Philippe Imparato.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προωθήστε μια σειρά από τεχνολογίες

«Ο ευρωπαϊκός νόμος για το κλίμα θέτει  έναν νομικά δεσμευτικό στόχο μηδενικών καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην ΕΕ το αργότερο έως το 2050 και τον ενδιάμεσο στόχο της μείωσης των καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990. Βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες για την προετοιμασία του εδάφους για την επίτευξη του στόχου μείωσης των εκπομπών κατά 90% έως το 2040» υπενθυμίζει η Επιτροπή στην παρουσίαση της διαβούλευσης.

Η επίτευξη αυτών των κλιματικών στόχων θα απαιτήσει την ανάπτυξη μέτρων και ένα ευρύ φάσμα καινοτόμων τεχνολογιών  σε όλους τους οικονομικούς τομείς, ιδίως στον τομέα της κινητικότητας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πόρτα στην ευελιξία είναι ανοιχτή

Τα ευρήματα της διαβούλευσης από την Κομισιόν θα δημοσιευτούν το φθινόπωρο. Υπόσχονται να τροφοδοτήσουν τις συζητήσεις γύρω από λύσεις που μπορούν να προωθήσουν μια ρεαλιστική ενεργειακή μετάβαση.

Αυτό το άνοιγμα της πόρτας για πρόσθετη ευελιξία έρχεται καθώς η ρήτρα αναθεώρησης που αφορά την απαγόρευση πώλησης θερμικών μοντέλων το 2035 πλησιάζει. Οι επαναφορτιζόμενοι υβριδικοί κινητήρες θα μπορούσαν επομένως να επιστρέψουν στο επίκεντρο της συζήτησης, όπως και  τα συνθετικά καύσιμα.

Αυτές οι αποφάσεις υπόσχονται να παρακολουθούνται στενά από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Οι τελευταίοι αναμένουν τώρα ευελιξία στην εφαρμογή των ευρωπαϊκών προτύπων ώστε να λαμβάνονται υπόψη οι πραγματικότητες της αγοράς, ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο το μέλλον των εγκαταστάσεων παραγωγής τους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ