Γιατί το νέο Hyundai Bayon δεν πήρε 5 αστέρια για την ασφάλειά του;

Hyundai Bayon

Στα νέα crash tests του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP το νέο Hyundai Bayon ήταν το μοναδικό μοντέλο που δεν κατάφερε να πάρει 5 αστέρια. Για ποιόν λόγο συνέβη αυτό;

Το Bayon είναι το νέο μικρό SUV της Hyundai. Είναι διαθέσιμο από τον προηγούμενο Αύγουστο στην Ελλάδα και τεχνικά, βασίζεται πάνω στο Hyundai i20, ενώ κατασκευάζεται στο ίδιο εργοστάσιο με αυτό στη Νικομήδεια της Τουρκίας.

Πριν λίγες ημέρες ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP, που πιστοποιεί εδώ και χρόνια τα περισσότερα μοντέλα για την ασφάλειά τους πραγματοποιώντας τα περίφημα crash tests του (μαζί και με άλλες δοκιμές), δοκίμασε το Bayon μαζί με 4 ακόμη νέα μοντέλα - Διαβάστε εδώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ενώ λοιπόν τα 4 άλλα νέα μοντέλα κατάφεραν να πάρουν την ανώτατη διάκριση για την ασφάλειά τους των 5 αστέρων, το Bayon δεν τα κατάφερε και αξιολογήθηκε τελικά με 4 αστέρια. Είναι χαρακτηριστικό ότι το Toyota Yaris Cross που τοποθετείται στην ίδια κατηγορία με το Bayon, πήρε 5 αστέρια για την ασφάλειά του, ενώ δύο ακόμη Hyundai το νέο ακριβό ηλεκτρικό Ioniq και το πολύ καλό νέο Tucson, πήραν επίσης 5 αστέρια.

Hyundai Bayon

Τι συνέβη όμως και το Hyundai Bayon δεν κατάφερε να πάρει 5 αστέρια για την ασφάλεια του;

Τα μεγαλύτερα προβλήματα εντοπίστηκαν στα δύο τεστ εμπρόσθιας σύγκρουσης, που είναι και από τα πιο σημαντικά που διεξάγει ο EuroNCAP.

Στο πρώτο από αυτά, όπου το αυτοκίνητο που κινείται με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα προσκρούει με τμήμα του εμπρόσθιου μέρους του πάνω στο πίσω μέρος κατασκευής που προσομειώνει αυτοκίνητο κινούμενο επίσης με 50 χλμ./ώρα, το Bayon δεν τα πήγε πολύ καλά αφού συγκεκριμένα τμήματα του ταμπλό αποδείχθηκε ότι μπορούν να προκαλέσουν τραυματισμό στα πόδια του οδηγού. Επίσης οριακή είναι η προστασία που προσφέρει το αυτοκίνητο σε αυτή την περίπτωση στο στήθος του οδηγού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Hyundai Bayon

Στο δεύτερο τεστ της εμπρόσθιας σύγκρουσης, όπου το αυτοκίνητο κινούμενο με 50 χλμ./ώρα προσκρούει με όλο το πλάτος του εμπρόσθιου τμήματός του πάνω σε σταθερό εμπόδιο, το πρόβλημα στην περίπτωση του Bayon εντοπίστηκε στην ασφάλεια του πίσω επιβάτη και πιο συγκεκριμένα, στην πίεση που δέχτηκε το στήθος του που ήταν αρκετά ισχυρή με αποτέλεσμα ο EuroNCAP να χαρακτηρίσει την ασφάλειά του «αδύναμη».

Στα υπόλοιπα crash tests (πλαϊνό τεστ με μπαριέρα, με στύλο, πλαϊνό τεστ με ταχύτητα) το Bayon τα πήγε καλά, εκτός από το σημείο του πλαϊνού crash test με ταχύτητα, όπου αποδείχτηκε ότι το σώμα του ενός επιβάτη μπορεί να πεταχτεί μέχρι αρκετά χαμηλά πάνω στο διπλανό κάθισμα, προκαλώντας τραυματισμό.

Hyundai Bayon
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ως απόρροια όλων των παραπάνω, το Hyundai Bayon έλαβε 76% στην προστασία των ενήλικων επιβατών του και ήταν ο κύριος λόγος που έχασε το 5ο αστέρι για την ασφάλειά του.

Στις υπόλοιπες δοκιμές του EuroNCAP το Bayon τα πήγε καλύτερα, αφού πήρε 82% στην προστασία των παιδιών και 76% στην προστασία των πεζών (από τα καλύτερα της φετινής χρονιάς). Στην αξιολόγηση των συστημάτων ασφαλείας του, το Bayon πήρε χαμηλή βαθμολόγηση (67%) λόγω κυρίως της απόδοσης του συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος.

Hyundai Bayon

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ